Gå til innhold

Helt ville barn i leos lekeland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er akkurat som når barn kommer inn så skrur de på en knapp å går amokk ville. Nå mener jeg ikke at det er temaet men barn som ikke eier folkeskikk, sniker, dytter i små barn. 

feks store barn på 4-7 år alderen som har ingenting å gjøre i småbarns avdelingen, de kaster baller hopper opp i ballbingen mens små barn sitter der, så blir de revet ner av større barn.

og foreldre som bare sitter der og skravler og drikker kaffi og ikke passer på ungene som ikke eier folkeskikk.. heldigvis er jeg der sjeldent.. måtte jo gi beskjed til et eldre barn at han måtte gå ut og vente på tur i de små trampolinene da jeg var me 2 åringen min som nettopp hadde begynt å hoppe.

noen andre som har opplevd dette?

Anonymkode: 0099f...4f0

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2åringer har vel ikke så mye der å gjøre

Anonymkode: 40d5c...44c

• Liker 7
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

2åringer har vel ikke så mye der å gjøre

Anonymkode: 40d5c...44c

Småbarnsavdelingen ervel akkurat for 2-3 åringene

Anonymkode: 2f4bf...94e

• Liker 35
Skrevet

Ja, sønnen min på 5 hadde det ikke gøy der fordi de andre barna var så voldsomme. Det var og en gutt på ca 7 år som var stygg med sønnen til venninnen min på 3 år, rev fra han lekene osv. Lite trivelig sted da det er ute av kontroll

Anonymkode: b17ff...77d

• Liker 3
Skrevet

Foreldrene driter i det og gir blaffen, og tenker at nå får bare ungene herje slik at de får en fripause til å glo på mobilen og kakle med andre

• Liker 2
Skrevet

Sånne opplevelser har jeg også fra div lekeland. Barn som er helt ute av kontroll, foreldre som sitter i sofaen og drikker kaffe og ikke følger med i det hele tatt. Større barn som herjer i 0-3 års avdelingen, barn som dytter, sniker og er generelt voldsomme mot andre barn i lekeapparatene. Foreldrene sitter på rompa og lar barna herje fritt. 

Anonymkode: 0bcd8...58c

• Liker 10
Skrevet

Husker jeg var på et lekeland en gang da jeg var barn. Likte meg ikke, ble bare dytta rundt av klin gærne unger

Anonymkode: ea85e...44f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, sønnen min på 5 hadde det ikke gøy der fordi de andre barna var så voldsomme. Det var og en gutt på ca 7 år som var stygg med sønnen til venninnen min på 3 år, rev fra han lekene osv. Lite trivelig sted da det er ute av kontroll

Derfor jeg er der så sjeldent. Pga ungen ute av kontroll. Så klart skal ungene kose seg, springe, å hoye å klarte osv men blir for dumt når de ikke klarer og oppføre seg med andre, og tar fra de små, og av og til er det litt skummel for de små som sitter i småbarnsavdelingen og det kommer store springene barn som er helt ute av kontroll. Og skal være voldsomme. 

• Liker 3
Skrevet

Store barn må bare få beskjed at de må gå ut av småbarnsavdelingen. De har hele Leos lekeland for seg selv nesten, hvorfor skal de absolutt inn i den lille avdelingen for småbarn? Nei vettu hva. 

Anonymkode: 76543...0a2

• Liker 12
Skrevet

SÅ enig. Min unge er litt sånn i skjæringspunktet for om han kan gå alene eller ikke (4,5år), men jeg følger med.

Jeg har selv sett et barn som sto over et annet barn som lå på bakken og sparket og sparket😱 måtte dra han bort i mens han hylte og sparket. 

I tillegg er det jo en enorm brannfelle, så jeg føler meg ikke trygg med å sitte i kafeen, og ikke Ane hvor han er. 

Anonymkode: 5382d...c7b

• Liker 2
Skrevet

Vi var der en gang da vår var 1,5 år. Var bare i den lille avdrligen for 0-3 år og det var store barn oppi der dom var helt gærne. Hoppa fra taket og oppi ballbingen der det satt bittesmå barn, dytta småbarna over ende osv. de ble jo skremt og kunne blitt skadet. Ingen foreldre i nærheten heller. Jeg ble kjeftesmella som ba de om å gå. Men det kom stadig nye 5-9 åringer og var villmenn. 

Ser det når vi er i badeland, julenissen kommer, lekeland osv, at vår er en av få som venter på tur, mens de andre brøyter seg frem. 

Anonymkode: a0ff3...3db

• Liker 9
Skrevet

Mange foreldre bruker lekeland som en slags pause. De sender inn barna for så å ta seg en kaffe og surfe på telefonen eller skravle med venner. 

Anonymkode: 5bc10...07f

• Liker 6
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Derfor jeg er der så sjeldent. Pga ungen ute av kontroll. Så klart skal ungene kose seg, springe, å hoye å klarte osv men blir for dumt når de ikke klarer og oppføre seg med andre, og tar fra de små, og av og til er det litt skummel for de små som sitter i småbarnsavdelingen og det kommer store springene barn som er helt ute av kontroll. Og skal være voldsomme. 

Samme her, foreldrene er talentløse der de sitter i cafèn og ikke bryr seg om at barna deres ødelegger dagen for de andre barna med utageringen sin

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mange foreldre bruker lekeland som en slags pause. De sender inn barna for så å ta seg en kaffe og surfe på telefonen eller skravle med venner. 

Anonymkode: 5bc10...07f

Og det er jo greit, så lenge barna kan oppføre seg. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det er jo greit, så lenge barna kan oppføre seg. 

Hadde selv past på om barnet mitt var 4-5 år  pga stoler ikke helt på de andre, så mange voldsomme unger som kan skade de mindre. Eller ska «bestemme» og ikke lar de mindre prøve noe

• Liker 1
Skrevet

Det er bare å gi beskjed til barna det gjelder. Det er også ganske store forskjeller fra sted til sted. Her vi bor sier de ansatte ifra ganske hyppig om at store barn skal ut av småbarnsområdet. De aller fleste barn her oppfører seg også bra. Var derimot på et annet lekeland et par ganger hvor jeg fikk helt sjokk. Samtlige barn var helt forferdelige mot de andre barna rundt seg. Jeg tror jeg ga beskjed nærmere 20 ganger. Vi drar ikke dit igjen.

Anonymkode: a555c...184

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare å gi beskjed til barna det gjelder. Det er også ganske store forskjeller fra sted til sted. Her vi bor sier de ansatte ifra ganske hyppig om at store barn skal ut av småbarnsområdet. De aller fleste barn her oppfører seg også bra. Var derimot på et annet lekeland et par ganger hvor jeg fikk helt sjokk. Samtlige barn var helt forferdelige mot de andre barna rundt seg. Jeg tror jeg ga beskjed nærmere 20 ganger. Vi drar ikke dit igjen.

Anonymkode: a555c...184

Tipper det er de samme barna som lager bråk og helvete for andre barn på skolen, og de samme foreldrene som gir blaffen

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde selv past på om barnet mitt var 4-5 år  pga stoler ikke helt på de andre, så mange voldsomme unger som kan skade de mindre. Eller ska «bestemme» og ikke lar de mindre prøve noe

Man har i tillegg også scenarioene

1. At en fremmed voksen lokker med seg et barn ut

2. At barnet får et innfall og går ut alene på parkeringsplassen

3. Brann. Hvordan skal man finne igjen barnet sitt når brannalarmen går, alle barna har panikk og alle foreldrene leter etter sin dyrebare skatt? Jeg kan se for meg at en del barn kan bli løpt ned av angstfylte voksne i en slik situasjon. Hvis det er sprinkleranlegg kan jeg se for meg at trampoliner, tjukkaser og sklier blir farlig glatte. 

Anonymkode: cf467...f6a

• Liker 6
Skrevet

Jeg har alltid hatet Leos lekeland. Fikk helt angst når jeg var liten, da jeg var en av de mer forsiktige barna som tok ting i mitt eget tempo. Man blir jo mørbanket der inne.

Nei uff der slipper jeg ikke min unge inn før han er gammel nok, og da skal jeg følge godt med!

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Store barn må bare få beskjed at de må gå ut av småbarnsavdelingen. De har hele Leos lekeland for seg selv nesten, hvorfor skal de absolutt inn i den lille avdelingen for småbarn? Nei vettu hva. 

Anonymkode: 76543...0a2

For å svare på spørsmålet ditt, så er det fordi det er noen ting i småbarnsområdet som ikke finnes i resten av lekeland, som visstnok er ekstra gøy. ;) Men enig i at småbarna skal få ha det lille området for seg selv. Jeg lar 7-åringen leke der når det ikke er noen andre der, med beskjed om at han må gå ut med en gang det kommer et lite barn. (Har spurt de ansatte, som sa det var greit.) Han må også leke rolig der, så det ikke blir avskrekkende for småbarnsforeldre som eventuelt er på vei dit. (Jeg følger selvsagt med.)

Anonymkode: 64f6e...c56

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...