Gå til innhold

Hvor mange kWh bruker dere i døgnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på ca 100 kvm, alene, har leieboer som bor på ca 30 kvm. Dvs at det er to husholdninger her, og jeg leier ut inkl strøm. 
Jeg har i hele høst ligget på mellom 20 og 30 kWh i døgnet ( tilsammen på begge enhetene), nå ligger jeg på 45 på det høyeste. 
Hvor mange kWh bruker dere i døgnet? Hvor stort hus og hvor mange bor der? 

Anonymkode: d3117...6d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ca 100 kWh i døgnet. Ca 330 km oppvarmet areal. To husstander med tilsammen 8 personer.

Anonymkode: c6709...951

• Liker 1
Skrevet

160 kvm hus, bruker rundt 100 kwh i døgnet. 

• Liker 1
Skrevet

Mellom 35-45 kwh i døgnet. To stk i enebolig på 250 kvm, men varmer kun stue, kjøkken, ett bad og ett soverom. Fyrer nesten bare med ved, men supplerer med varmepumpe på 18 grader om natta.

Anonymkode: 97eae...7ca

• Liker 1
Skrevet

100 kvm, ca 23 kWh i døgnet. Varmepumpe, vvb, varmekabler på bad, så har vi egen brønn så vannpumpa går regelmessig, oppvaskmaskina går en gang om dagen, bruker vaskemaskin og tørketrommel ca 2 ganger i uka. Fyrer litt med ved på kjøkkenet.
2 voksne er vi.

• Liker 1
Skrevet

Konstant 20. Blir det kaldt fyres det, i stedet for å skru opp ovnene.

Anonymkode: dca4e...1a5

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Varierer men når gradestokken kommer under 10 minus går det ca 100 kwh i døgnet.  

Skrevet

Ligger på rundt 30 kwh og synes det er ekstremt mye for en enslig i en bolig på 40 kvm. Synes dere det er ekstremt mye? Jeg får det ikke ned! Jeg lager ikke mat. Jeg har ikke på varmeovn. Slår av lys i alle rom jeg ikke oppholder meg i. Hvorfor får jeg det ikke ned? Hva gjør jeg galt? 

Anonymkode: 49e77...126

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ligger på rundt 30 kwh og synes det er ekstremt mye for en enslig i en bolig på 40 kvm. Synes dere det er ekstremt mye? Jeg får det ikke ned! Jeg lager ikke mat. Jeg har ikke på varmeovn. Slår av lys i alle rom jeg ikke oppholder meg i. Hvorfor får jeg det ikke ned? Hva gjør jeg galt? 

På tide å be strømselskapet sjekke om strøm måleren er ok eller om det er noe feil på den 

Anonymkode: bc8bd...45d

• Liker 4
Gjest Elder Millennial
Skrevet

250kvm hus og bruker i snitt ca 50kwh i døgnet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

På tide å be strømselskapet sjekke om strøm måleren er ok eller om det er noe feil på den 

Anonymkode: bc8bd...45d

Må vell det, synes ikke det stemmer i det hele tatt. Har ikke bodd her så lenge, så vet ikke om det skal være sånn eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har du ikke på noe varme? Varmekabler?

Dusjer du mye? Sparedusj?

Lar vannet renne når du vasker opp?

Vasker klær ofte? Tørketrommel?

Anonymkode: 89385...89e

Skrevet

Ligger under 5kwt pr.dag gjennom november så langt😋

Anonymkode: ca8bc...661

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du ikke på noe varme? Varmekabler?

Dusjer du mye? Sparedusj?

Lar vannet renne når du vasker opp?

Vasker klær ofte? Tørketrommel?

Er varmekabler, men de er på 20 grader og avslått i gang og bad. Dusjer annen hver dag. Ikke vasket klær på to dager, ingen tørketrommel. Lager ikke mat, så jeg har ingenting å vaske opp. Når jeg vaske hendene etter do så bruker jeg kaldtvann. 
Jeg finner ikke hvorfor det går så mye strøm, når jeg ikke sløser. 

Skrevet

Varmekabler drar ofte sinnsykt mye strøm.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Varmekabler drar ofte sinnsykt mye strøm.

Jeg vil slå det helt av, men frykter at det skal gå utover rørene og da blir det dyrt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil slå det helt av, men frykter at det skal gå utover rørene og da blir det dyrt. 

Skru de ned til 12 grader. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har brukt 14 kWh i snitt per dag i november. Jeg har leilighet på 45 kvm. Har på varmekabler på badet, bruker en liten panelovn ellers som står på fra jeg kommer fra jobb til jeg legger meg, lager mat hver dag, dusjer hver dag, fyller opp vaskemaskinen og vasker et par maskiner i uka (max), oppvaskmaskin 1 gang i uka.

Anonymkode: 66337...4e5

Skrevet (endret)

Akkurat det samme som deg, og ingen sløsing.  Men nå er det faktisk kaldt, og i går brukte jeg 55kwh.  Jeg har altså nesten halvert forbruket i forhold til tidligere. Kjøper en sekk ved eller briketter til litt kosefyring hvis vi bruker stua, ellers. Rundt 15 grader, men ovn hele døgnet.

måtte sette på en klesvask i dag, skrekk.  Sånn kan det bare ikke fortsette. Rene galskapen. Mange av oss har begynt med fastpris, for vi tør bare ikke å utsette oss for den store skjelven med helt gallopperende og uforutsigbare priser.

heldigvis er regjeringen snart ferdig med dette statsbudsjettet, så de kan få begynt å gjøre noe.  De må bare gjøre noe NÅ

Endret av Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har brukt 14 kWh i snitt per dag i november. Jeg har leilighet på 45 kvm. Har på varmekabler på badet, bruker en liten panelovn ellers som står på fra jeg kommer fra jobb til jeg legger meg, lager mat hver dag, dusjer hver dag, fyller opp vaskemaskinen og vasker et par maskiner i uka (max), oppvaskmaskin 1 gang i uka.

Anonymkode: 66337...4e5

Må være noe veldig galt med min måler, siden det går så mye. Du bruker jo mye mer enn det jeg bruker på en uke 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...