Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går mitt siste år på vgs og skal snart søke til høyere utdanning. Jeg har alltid hatt lyst til å studere jus, men hører mange sier det er et tørt studie. At det kan bli veldig kjedelig. Men jeg er en person som alltid har vært god i lesefag. Noen her som studerer eller har studert og vil dele erfaringer? :) 

Anonymkode: 595d0...ad2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingeeeen? 😄 

Anonymkode: 595d0...ad2

Skrevet

Det høres knusktørt ut. Har vært borti litt juss på eget studie, og kunne aldri tenkt meg å studere kun juss. Det er nok for spesielt interesserte, og for spesielt utholdende mennesker 😄

Anonymkode: 01403...34f

Skrevet

Hva som er vanskelig er til en viss grad subjektivt. Men jeg vil si at juss ikke er vanskelig. Men det er et studium som krever at man jobber en god del med fagene. På en del andre studier kan man få gode karakterer med minimal innsats, i juss så er det veldig få som kan det. Det handler litt om at nyansene i juss teller. Og for å se nyansene så må man jobbe en del med faget. Det andre er at det er såpass mange strebere som studerer juss at det fører til at nivået på eksamensbesvarelsene blir høyere enn på mange(men ikke alle) andre studier. 

Om juss er tørt eller spennende kommer an på interesser. Selv syntes jeg juss var interessant, men jeg var ikke så engasjert at jeg orket å gå for toppkarakterer. Jeg likte mer "det store bildet" enn detaljene. Så jeg endte med midt på treet karakter. 

Tror også man må huske på at "alt er juss". Så man finner som regel noe man synes er interessant og noe som ikke er interessant. Kanskje liker man strafferett, men synes kontraktsrett er snork eller omvendt. Noen liker alt og noen liker ingenting. 

Anonymkode: 4da9f...21b

Skrevet

Jeg er jurist, og elsker faget! Synes absolutt ikke det er tørt. Anbefaler å bruke tid på metode; er du god på metode blir du en god jurist

Anonymkode: 2c1f1...e79

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er jurist, og elsker faget! Synes absolutt ikke det er tørt. Anbefaler å bruke tid på metode; er du god på metode blir du en god jurist

Anonymkode: 2c1f1...e79

Det er mer enn metoden man må kunne for å bli god jurist. 

Anonymkode: 4da9f...21b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...