AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #21 Del Skrevet 1. mars 2023 Ytringsfrihet er fint, men det har ikke noe med dette å gjøre. Anonymkode: ad7c9...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 1. mars 2023 #22 Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) Ryddet for brukerangrep og svar til dette. Lomvi, mod Endret 1. mars 2023 av Lomvi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #23 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 18.36): Så skjedde det igjen. En offentlig, stor nettavis sensurerte meg uten at jeg fikk noe informasjon eller varsel om det. Tidligere har det skjedd inne på forskning.no, ABC Nyheter, Nettavisen og TV 2 Nyheter, som jeg vet om. Jeg er forholdsvis aktiv på Facebook om enkelte temaer. Gjerne innenfor politikk. Og jeg får ofte en del likes, hjerter og omtanke fra folk flest, fordi jeg skriver saklig og treffer som regel spot on på det folk tenker og mener om ting. Ufin er jeg ikke, og unngår å nevne personer for å ikke gå i fella for personangrep. I dag skrev jeg et innlegg som ga meg et "ras" av likes. Før timen var gått hadde jeg passert 100 likes og en del kommentarer som "amen", "du har så rett!" osv, samt at noen gode innlegg kom i tillegg til mitt under mitt innlegg. I dag var det strømprisen som jeg tok for meg, hvor jeg utbroderte godt om hvorfor jeg ble både irritert og provosert av politikernes ACER-avtale og passivitet i en sak som ga folk store økonomiske konsekvenser. Men plutselig ble det stille. Ingen likes og ingen kommentarer. Så jeg logget meg på firmakontoen for å sjekke kommentarfeltet, og joda, nok engang var innlegget mitt fjernet fra nyhetssaken. Kun skjult, og ikke slettet, så inne på min profil henger innlegg enda i kommentarfeltet. Det er bare skjult for alle andre enn meg selv. Ergo, jeg har blitt sensurert bort uten saklig grunn, bare fordi avisen mest sannsynlig ikke likte oppslutningen innlegget fikk, mot at jeg lures til å tro at innlegget enda er der! Ironisk nok skriver flere andre mye av det samme som meg, men ikke fullt så innholdsrikt som mitt. Politikere blir hengt ut uten at dette fjernes, og folk er forbanna uten at dette sensureres. Det står dog at nyhetssaken har 150 innlegg, men når jeg åpner kommentarfeltet er det ikke mer enn maks 70. Så her sensureres folk. Ytringsfriheten har null verdi i kommentarfeltene. Det er mediene som skal styre showet, mens folk blir sensurert. Ønsker å gjøre dere bevisst om dette. Du kan være sensurert mange ganger uten at du vet det og uten at du skjønner hvorfor. Rett og slett fordi mediene eier dine publiseringer i kommentarfeltet, og kjører diktatorisk bruk av sensur. Det er simpelthen et stort problem og et stort inngripen i ytringsfriheten! Har du kommentarer til dette eller har opplevd det selv, gjerne kom med det! Anonymkode: 24a3f...355 Nei at du ikke kan skrive hva du vil på privat drevne steder har ingenting med ytringsfrihet å gjøre Anonymkode: c2530...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #24 Del Skrevet 2. mars 2023 KaiOlsn skrev (23 timer siden): Hei igjen, Den forrige linken jeg la ut er brutt, jeg har nå laget en ny. https://www.facebook.com/kai.olsen.9847/posts/pfbid023Yyiv7VzqfTDduQ9GEJ54PiF9dA96LKg2Qumv6BjjGMTZaWdah5ybxNrHoVn8gj5l God lesning! Selvsagt er det ille. NB: Selv om du velger "alle kommentarer" istedetfor "mest relevante", så er det likefullt filtrert bort: Det kan se ut som om denne menyen er laget bare for å forvirre ytterligere - slik at det skal ta lengre tid før folk oppdager dette tullet! MVH Kai ?? Anonymkode: c2530...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaiOlsn Skrevet 2. mars 2023 #25 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nei at du ikke kan skrive hva du vil på privat drevne steder har ingenting med ytringsfrihet å gjøre Anonymkode: c2530...03d Enten stedet er "privat drevet" eller ei, så snakker vi om en form for "ytringsfrihet". Vi snakker om HOVED-ARENAEN FOR DEN OFFENTLIGE DEBATTEN. Hvis utvalgte personer får munnkurv i den OFFENTLIGE DEBATTEN, så er det til å betegne som en form for "ytringsfrihets-mangel". Og "ytringsfrihet" er ikke et ja/nei-spørsmål, det er en gradsgreie med gråsoner. Du KAN gå alene ut i skogen og lufte meningen din for pippipene, men det betyr ikke at du ikke er frarøvet ytringsfriheten, dersom du er sensurert, utestengt el.l., fra plattformer for offentlig debatt. Sensur av kommentarfelt, er sensur av ytringer. Og hvis noen blir systematisk sensurert hver gang de motsier en mening, så er den sensuren en form for knebling, av ytringsfriheten til vedkommende. Uansett hvordan den eksakte definisjonen på norsk-ordet "ytringsfrihet" lyder, så er det slik ordet brukes i dagligtale. Jeg kunne brukt ordet "ytringsreduksjon" eller "ytringssensur" eller "ytringsgradsminimering", men da ville folk flest respondert: "Snakk så folk forstår deg!", så jeg foretrekker å bruke den alminnelige ordleggingen, som er lett å forstå. Problematisk er det uansett, at de som styrer den offentlige debatten, systematisk hindrer visse former for meninger, innpass i denne debatten. Det burde vi kunne være enig om. Videre: Problem nummer 2, er MÅTEN dette gjøres på. Den eneste riktige formen for sletting, er vanlig sletting. Når moderatorer bruker den alternative formen for sletting: "Usynlighetskappe", så er det nøyaktig det samme som å holde folk for narr. Ingenting annet. De kunne slettet på vanlig måte, men velger å holde brukeren for narr istedetfor. Dèt er problematisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #26 Del Skrevet 2. mars 2023 KaiOlsn skrev (6 timer siden): Enten stedet er "privat drevet" eller ei, så snakker vi om en form for "ytringsfrihet". Vi snakker om HOVED-ARENAEN FOR DEN OFFENTLIGE DEBATTEN. Hvis utvalgte personer får munnkurv i den OFFENTLIGE DEBATTEN, så er det til å betegne som en form for "ytringsfrihets-mangel". Og "ytringsfrihet" er ikke et ja/nei-spørsmål, det er en gradsgreie med gråsoner. Du KAN gå alene ut i skogen og lufte meningen din for pippipene, men det betyr ikke at du ikke er frarøvet ytringsfriheten, dersom du er sensurert, utestengt el.l., fra plattformer for offentlig debatt. Sensur av kommentarfelt, er sensur av ytringer. Og hvis noen blir systematisk sensurert hver gang de motsier en mening, så er den sensuren en form for knebling, av ytringsfriheten til vedkommende. Uansett hvordan den eksakte definisjonen på norsk-ordet "ytringsfrihet" lyder, så er det slik ordet brukes i dagligtale. Jeg kunne brukt ordet "ytringsreduksjon" eller "ytringssensur" eller "ytringsgradsminimering", men da ville folk flest respondert: "Snakk så folk forstår deg!", så jeg foretrekker å bruke den alminnelige ordleggingen, som er lett å forstå. Problematisk er det uansett, at de som styrer den offentlige debatten, systematisk hindrer visse former for meninger, innpass i denne debatten. Det burde vi kunne være enig om. Videre: Problem nummer 2, er MÅTEN dette gjøres på. Den eneste riktige formen for sletting, er vanlig sletting. Når moderatorer bruker den alternative formen for sletting: "Usynlighetskappe", så er det nøyaktig det samme som å holde folk for narr. Ingenting annet. De kunne slettet på vanlig måte, men velger å holde brukeren for narr istedetfor. Dèt er problematisk. Nei det er det ikke. Du kan stå utenfor Stortinget å rope alle dine meninger og ytringer uten at du blir sensurert og straffet. Hvorfor er usynlighetskskappe som du kaller det problematisk? Anonymkode: c2530...03d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaiOlsn Skrevet 3. mars 2023 #27 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nei det er det ikke. Du kan stå utenfor Stortinget å rope alle dine meninger og ytringer uten at du blir sensurert og straffet. Hvorfor er usynlighetskskappe som du kaller det problematisk? Anonymkode: c2530...03d Og hvor stort publikum har du hvis du står alene og brøler meningen din på gressplenen foran Stortinget...? Hvis man lar person A få ytre sin mening på TV, mens person B nektes samme ytring, gitt at begge har samme kvalifilasjoner for deltakelse i debateten, menbare person A får delta og person B kun henvises til gata for å rope ut sin mening, så har man forskjellsbehandlet de to. Det nytter da ikke å si at "gateropingsmuligheten = ytringsfrihet", for det er lett å se hvor feilen ligger. Hva som er problematisk med usynlighetskappe? For da er ytringsfriheten under angrep, og meningssensur kan da drives over en lav sko, man kan lage ekkokamre i kommentarfeltene, man kan gi munnkurv til alle med politisk ukorrekte meninger, slik at de "populære" meningene ikke får utfordring, og moderatorene er da frie som fugler til å lage "enstemmig kor" og "heiagjeng" og "ekkokammer" i kommentarfeltet så mye han baaare vil, for å oppnå sin ønskelige propaganda-effekt, og: Alt dette KAMUFLERT...! Skjult for allmennheten, slik at forsøk på å protestere på sensuren, HELLER IKKE når fram...! Eneste riktige form for sletting er såklart "vanlig sletting", mens "usynlighetkappe" er å holde folket for narr, bokstavelig talt, og det er da ikke rart mediene mottar svært få klager på suspekt og partisk og uredelig moderasjon, siden svært mange lar seg lure trill rundt, av denne usynlighetskappen. Den er også LAGET FOR å lure folk trill rundt - ingenting annet. Dermed kan de bedrive propaganda-virksomheten og meningssensuren sin i fred, siden det lumske våpenet "usynlighetskappe" gjør at protestene uteblir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå