Gå til innhold

Middallergi/støv/helårsallergi trenger sårt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVA kan man gjøre når man sliter med dette? Jeg fikk påvist dette for et år siden etter flere år med nesesprayavhengighet pga allergien. Gått på Aerius i et år men nå funker ikke medisinen mer og jeg er igjen avhengig av nesesprayen hver morgen og kveld. Om morgenen er det værst og jeg snyter meg like mye som om jeg skulle hatt en heftig influensa. Kan ikke bruke nesespray hver dag pga skaden det gjør på slimhinnene! 

Jeg er VELDIG plaget og har nettopp kjøpt robotstøvsuger for å minske støv her, og skifter på senga ca annenhver uke. Puten min er av memoryfoam som visstnok ikke skal tiltrekke seg midd, men dynen er av dun og denne trekkes mer opp mot ansiktet nå som det er kaldt. 

Råd til tiltak eller behandlinger som funker ?????? 

Anonymkode: e56fe...7ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt medisin for det første. Aerius er ikke til hjelp. Jeg går på kerstine (Ebastin), denne er 100% bedre enn Aerius!

Anonymkode: aacfb...c9a

• Liker 1
Skrevet

Prøv ut andre medisiner og så bytter du på sengen minst en gang i uken. 

• Liker 1
Skrevet

Kutt ut dundyne. Vask dyna innimellom eller legg den ut om vinteren eller putt den i fryseren. Vask sengeklærne hver uke. Du har vel ikke teppe på soverommet? Det finnes allergitrekk til madrass, dyne og pute. Hos meg hjelper Zyrtec. Ikke sov med åpent vindu, men heng gjerne dyna over et tørkestativ når du våkner.

Anonymkode: 2e40a...c8f

Skrevet

Heng opp dyna hver morgen. Luft soverommet hver dag. Støvsug seng og soverom et par ganger i uka. Bytt sengetøy en gang i uka. Tørk sengetøy i tørketrommel. Fjern tekstiler som teppe og gardiner på soverommet. 

Anonymkode: 2cfd0...bbd

Skrevet

Jeg var veldig plaget med støvmiddallergi. Er nå i andre året på et vaksineforløp. Kjenner meg mye bedre nå og sannsynlig, når jeg er ferdig med vaksineringen, er jeg ikke lengre allergisk. Les lidt om det på nettet og spør din lege om en henvisning til øre, nese, hals-spesialist 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...