AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Er det noen som har erfaring med dette? Hva foregikk på møtet og forberedte dere dere til samtalen på forhånd? Jeg skal ha det om nesten to uker for å planlegge fødselen grunnet komplikasjoner fra forrige fødsel som kan ha noe å si for hvordan denne fødselen vil bli. Hører at de kan være restriktive på planlagte KS, er det slik at man må komme og «kreve sin rett» for at det i det hele tatt er en mulighet at de vurderer å sette opp et planlagt KS, eller kan man komme på møtet med åpent sinn og diskutere de ulike alternativene og fortsatt komme frem til at det er det beste alternativet? Anonymkode: b43f8...422
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 Hei .. det er ikke noe som heter kreve sin rett.. pr lov er det ikke selvbestemt keisersnitt i Norge .. Jeg tenker dog at om du har traumatisk fødselsopplevelse og ønsket keisersnitt så vil du få det .. legen er interessert å høre dine tanker .. ta det mer ro .. om du møter legen aggressivt så kommer det feil ut .. Anonymkode: 8ece1...c60 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei .. det er ikke noe som heter kreve sin rett.. pr lov er det ikke selvbestemt keisersnitt i Norge .. Jeg tenker dog at om du har traumatisk fødselsopplevelse og ønsket keisersnitt så vil du få det .. legen er interessert å høre dine tanker .. ta det mer ro .. om du møter legen aggressivt så kommer det feil ut .. Anonymkode: 8ece1...c60 Derfor «kreve sin rett» i hermetegn. Selvsagt er det ingen faktisk rettighet man har. Jeg vil egentlig utforske alle alternativene jeg har med legen uten at jeg har låst meg fast på keisersnitt allerede før jeg kommer dit, men samtidig når man hører hvor strenge de er så ønsker jeg ikke at den fremgangsmåten ødelegger for at planlagt KS i det hele tatt kan være en mulighet. Anonymkode: b43f8...422 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå