Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble hentet av ambulanse i dag, men kom takk og lov hjem igjen. 
Grunnen til at jeg ble hentet er ikke relevant, men hvordan sjefen min svarer når jeg forteller hva som har skjedd. 

Jeg ringer han og forklarer kort versjonen. Og får til svar: ja, man kan bli skremt av alt som står i avisen om dagen.😳 Om ny koronavariant. Prøvde å si at det ikke er derfor jeg ble hentet, men ga opp. 

1.Han vet ikke alt, har ikke krav på å vite alt og er nedlatende i tonen. 

2. Han får det til å virke som at jeg ikke er syk, men bare redd. WTF?? 
Og det på bakgrunn av en 2 minutter lang samtale hvorfor jeg forteller kun at jeg ble hentet, noen få av symptomene og at jeg ikke kommer i morgen. 

Grunnen til at jeg blir oppgitt er fordi dette er gjentagende når noen er syke. Da er de bare redd for noe. Syke er det sjelden noen er…. 

Må bare få blåst ut litt frustrasjon, 

Anonymkode: 1c136...e22

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å baksnakke sjefen… hadde jeg vært din sjef så hadde du fått sparken. Illojale ansatte synes jeg ikke noe om. Vær glad for at du har jobb i disse tidene!

Anonymkode: aabc9...7bd

• Liker 1
Skrevet

I slike relasjoner holder jeg det alltid så kortfattet som mulig, og forventer ingenting i retur. Hvis du begynner å åpne litt om symptomer blir det ikke bedre. Han føler han må svare noe mer enn greit, samtidig som han ikke vet hva.

Mer av typen, "jeg er blitt akutt dårlig og er ikke på jobb idag". Svar: "ok". 

Anonymkode: 27954...0d7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å baksnakke sjefen… hadde jeg vært din sjef så hadde du fått sparken. Illojale ansatte synes jeg ikke noe om. Vær glad for at du har jobb i disse tidene!

😂😂😂Fordi jeg skriver anonymt om det her. Ta deg en bolle. 

Min sjef baksnakker alle på jobben, så han burde være glad for at jeg ikke går høyere opp i systemet med det. Han burde være glad for at jeg lufter det anonymt her!

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I slike relasjoner holder jeg det alltid så kortfattet som mulig, og forventer ingenting i retur. Hvis du begynner å åpne litt om symptomer blir det ikke bedre. Han føler han må svare noe mer enn greit, samtidig som han ikke vet hva.

Mer av typen, "jeg er blitt akutt dårlig og er ikke på jobb idag". Svar: "ok". 

Anonymkode: 27954...0d7

Takk for skikkelig svar. 
Det er bare det at et «ok» hadde ikke kommet fra han da. Da hadde han begynt å spørre og grave. Og det er veldig ubehagelig 

• Liker 1
Skrevet

I morgen er det tilbake til jobb. Gruer meg litt til utspørringen som jeg vet kommer. Det er ikke privatlivet mitt og helsen min jeg har lyst til å prate om med han. 

Han tror at alle er hysterisk redd korona. Og at all sykdom er relatert til redsel for korona. Selv det jeg ble hentet for. Som ikke har noen likhetstrekk overhode !

Skrevet

Du skal ikke si noe som helst når du ringer deg syk. Du sier kun "jeg er syk, kommer ikke på jobb" Sjefen har ikke krav på å vite noe som helst. Hvorfor bretter du ut om privatlivet ditt på jobb? Ingen har noe med det å gjøre

Anonymkode: 34c7c...dcf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal ikke si noe som helst når du ringer deg syk. Du sier kun "jeg er syk, kommer ikke på jobb" Sjefen har ikke krav på å vite noe som helst. Hvorfor bretter du ut om privatlivet ditt på jobb? Ingen har noe med det å gjøre

Anonymkode: 34c7c...dcf

At sjefen ikke har krav på å vite det, betyr ikke at man ikke behøver å si hva det gjelder. De aller fleste sjefer håndterer sykdom uten å bli sur på arbeidstaker. 

Skrevet

Svært uprofesjonelt av sjefen din, som leder selv hadde jeg blitt bekymret dersom en av mine ansatte hadde blitt hentet med ambulanse og sannsynligvis respondert med noe ala "god bedring og ta den tiden du behøver for å bli frisk igjen. Håpet alt er bra med deg etter omstendighetene". 

Sjefen din har ingen krav om noe utbedring rundt hva det gjelder. Selv synes jeg det er greit å få vite ting dersom det er noe som må tilrettelegges eller jeg kan forvente en sykemelding (men det handler om å planlegge driften og bemanning). 

Anonymkode: db24e...608

Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 17.44):

😂😂😂 morsom du

Skrevet
Brunello skrev (23 minutter siden):

At sjefen ikke har krav på å vite det, betyr ikke at man ikke behøver å si hva det gjelder. De aller fleste sjefer håndterer sykdom uten å bli sur på arbeidstaker. 

Generelt kanskje ikke, men nå var jo problemstillingen til ts nettopp en sjef som fremstår som kjip, og da går man naturlig nok ikke i detalj når man forklarer hva som har skjedd. 

Anonymkode: f343f...329

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 17.44):

Når en sjef oppfører seg som dritt kan h*n bare baksnakkes. Det er forferdelig mange som ikke takler å få ansvar og makt på en veldig god måte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 17.41):

Grunnen til at jeg blir oppgitt er fordi dette er gjentagende når noen er syke. Da er de bare redd for noe. Syke er det sjelden noen er…. 

Må bare få blåst ut litt frustrasjon, 

Så blås den ut til ham, ikke sitt der som en nikkedukke og klag på nett etterpå. Situasjonen blir ikke bedre av det. Skjerper han seg ikke etter tilbakemelding, så skal det tas opp med verneombud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...