AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Feks enkelte helger så jobber jeg jo.. De gangene da jeg kommer hjem i 16 tiden, så henger barnet på meg, vil leke, er utsultet etter å gjøre noe. Samboer er trøtt av en hel dag med barnet og går seg en tur, rett etter jeg er kommet hjem. Jeg må da styre med leking, baking, en unge som henger oppå meg og drar i meg for at jeg skal leke. Kjenner det begynner å irritere meg. Jeg er også sliten, hvorfor skal jeg styre med alt fordi samboeren ikke har tatt henne med ut eller gjort noe? En liten utblåsning Anonymkode: 1aed5...61d 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 Barn bør klare å utfolde seg selv, uten at voksne gjør det. Anonymkode: 274ee...1e2 23
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barn bør klare å utfolde seg selv, uten at voksne gjør det. Anonymkode: 274ee...1e2 Joda, men hun er straks 3 år - hun leker jo selv men trenger jo også aktivisering og at noe skjer i løpet av dagen Anonymkode: 1aed5...61d 40
Milky Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 Må man ta med barna på aktiviteter hver helg? Folk er slitne og vil slappe av i helgen. Barna trenger også å slappe av selvom de ikke vil. Man må ikke alltid «gjøre noe».. og når han er hjemme med barnet er det vel han som bestemmer hva de skal bruke dagen på 19
Gjest Dævendøtte Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Joda, men hun er straks 3 år - hun leker jo selv men trenger jo også aktivisering og at noe skjer i løpet av dagen Anonymkode: 1aed5...61d Hva sier mannen din når du snakker med ham om dette da? At han ikke gidder? Hvorfor ikke ta med henne på tur?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #6 Skrevet 28. november 2021 Tenker hun kanskje har litt manko på voksenkontakt dersom far sitter og koper på TV hele dagen og ikke er mentalt tilstede. Han må legge bort skjerm sånn at han faktisk er tilstede sammen med barnet sitt. Anonymkode: 69a59...b77 27
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #7 Skrevet 28. november 2021 Du sender barnet ut med faren når han skal spasere seg en tur. Anonymkode: e2705...8a4 28
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #8 Skrevet 28. november 2021 Milky skrev (1 minutt siden): Må man ta med barna på aktiviteter hver helg? Folk er slitne og vil slappe av i helgen. Barna trenger også å slappe av selvom de ikke vil. Man må ikke alltid «gjøre noe».. og når han er hjemme med barnet er det vel han som bestemmer hva de skal bruke dagen på Ja så klart, men det går utover meg i det sekundet jeg kommer hjem og må høre på masing og sliting i meg om å bli med på lekerommet, at hun vil ditt og datt, vil bade, vil ut, mens pappaen stikker ut. Anonymkode: 1aed5...61d 11
Milky Skrevet 28. november 2021 #9 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja så klart, men det går utover meg i det sekundet jeg kommer hjem og må høre på masing og sliting i meg om å bli med på lekerommet, at hun vil ditt og datt, vil bade, vil ut, mens pappaen stikker ut. Anonymkode: 1aed5...61d så det du sier er at pappa skal ikke slappe av når han har fri, fordi du ikke vil ha mas når det er din tur til å ha fri? Du tror ikke det kan ha noe å gjøre med at hun er lei pappa etter en hel dag og har savnet deg, og vil leke? 9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #10 Skrevet 28. november 2021 Milky skrev (Akkurat nå): så det du sier er at pappa skal ikke slappe av når han har fri, fordi du ikke vil ha mas når det er din tur til å ha fri? Du tror ikke det kan ha noe å gjøre med at hun er lei pappa etter en hel dag og har savnet deg, og vil leke? Han kan da slappe av, men NOE går det vel an å gjøre? Det er jo ikke sånn at jeg slapper av når jeg er på jobb heller? Jo, det forstår jeg. Men jeg merker da godt på henne at hun slapper mer av etter hun har gjort noe i løpet av dagen. Anonymkode: 1aed5...61d 20
Milky Skrevet 28. november 2021 #11 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han kan da slappe av, men NOE går det vel an å gjøre? Det er jo ikke sånn at jeg slapper av når jeg er på jobb heller? Jo, det forstår jeg. Men jeg merker da godt på henne at hun slapper mer av etter hun har gjort noe i løpet av dagen. Anonymkode: 1aed5...61d Herregud.. hele poenget er at han har fri og du er på jobb! Er ikke meningen at du skal slappe av når du er på jobb, og er ikke meningen at han skal jobbe når han har fri!! man kan da se en film eller leke sammen selvom man ikke går ut,baker eller holder på med aktiviteter i mange timer. Hva er det du mener er å gjøre NOE? 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #12 Skrevet 28. november 2021 Milky skrev (1 minutt siden): Herregud.. hele poenget er at han har fri og du er på jobb! Er ikke meningen at du skal slappe av når du er på jobb, og er ikke meningen at han skal jobbe når han har fri!! man kan da se en film eller leke sammen selvom man ikke går ut,baker eller holder på med aktiviteter i mange timer. Hva er det du mener er å gjøre NOE? Gjøre noe annet enn å sitte i sofaen i 10 timer? Har du barn selv? Anonymkode: 1aed5...61d 36
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #13 Skrevet 28. november 2021 Det høres ut som det er på tide at barnet lærer å aktivisere seg selv, eller får seg venner å være med. Det spørs selvsagt på alder. Når det er sagt, hvis det er sånn at far aldri finner på noe med ungen, så er det dårlig av han. Ikke uvanlig tror jeg, men dårlig likevel. Hilsen far til to Anonymkode: df3d8...e37 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #14 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du sender barnet ut med faren når han skal spasere seg en tur. Anonymkode: e2705...8a4 Det står ingenting om at samboeren er faren til barnet... Anonymkode: a46fd...63a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #15 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres ut som det er på tide at barnet lærer å aktivisere seg selv, eller får seg venner å være med. Det spørs selvsagt på alder. Når det er sagt, hvis det er sånn at far aldri finner på noe med ungen, så er det dårlig av han. Ikke uvanlig tror jeg, men dårlig likevel. Hilsen far til to Anonymkode: df3d8...e37 Hun er 3 år... Anonymkode: 1aed5...61d 16
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #16 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er 3 år... Anonymkode: 1aed5...61d Eller 3 mnd fra 3 år Anonymkode: 1aed5...61d 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #17 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det står ingenting om at samboeren er faren til barnet... Anonymkode: a46fd...63a Det er han. Anonymkode: 1aed5...61d 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #18 Skrevet 28. november 2021 Sier han selv at han ikke gjør noe sammen med barnet? Her i huset er det slik at barna kaster seg over meg omtrent før jeg har kommet ut av bilen. De har savna meg og vil ha kos og lek sammen med meg. Det spiller ingen rolle hva far har gjort - eller ikke gjort. De er ikke slik når han kommer hjem, men vi har alle ulik måte å være på og respondere på andre på. Det er jo en mulighet, selv om det også er mulig at de gjør "ingenting", at barnet ønsker mer kontakt men far er på skjerm eller lignende. Da må dere jo kommunisere om dette, frem til man finner en løsning som kan funke for dere alle tre. Anonymkode: f6277...f97 6
AprilLudgate Skrevet 28. november 2021 #19 Skrevet 28. november 2021 (endret) Milky skrev (19 minutter siden): Må man ta med barna på aktiviteter hver helg? Folk er slitne og vil slappe av i helgen. Barna trenger også å slappe av selvom de ikke vil. Man må ikke alltid «gjøre noe».. og når han er hjemme med barnet er det vel han som bestemmer hva de skal bruke dagen på De færreste barn - eller voksne med barn på 3 år orker en hel dag inne. De trenger aktivisering ute. Vi var kun inne en hel dag om det bøttet sidelengs, og knapt da. Klart ungen kjeder vettet av seg av å henge inne hele dagen. Pappaen her bør få rumpen ut - det trenger ikke være hele dagen. Endret 28. november 2021 av Fløff 27
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #20 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er 3 år... Anonymkode: 1aed5...61d Også? Hun er 3 år, men tre åringer i dag klarer helt fint å aktivere seg selv - om foreldrene legger til rette for det. Anonymkode: 26451...dad 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå