Gå til innhold

Når oul og Ivf - termin ikke stemmer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min vil ikke ha barn- og vi ble enig om at jeg kan skaffe «mitt eget barn» . Siden vi ikke bor sammen fikk jeg assistert befruktning som enslig her i Norge.. 

Gullet mitt i magen følger fint sin egen  kurve , men er konsekvent en uke bak ivf termin( har vært på to ul en i uke 19 og en i uke 21

under egguttak hadde jeg flere eggposer som ikke ble tømt fordi de var litt små - så eggene ville trolig vært umodne .. 

Plutselig streifet tanken meg: kan det hende at barnet ikke er blastocysten som ble satt inn? Var et ferskforsøk, så tok eggløsningsprøyte,  og gikk på progesteron etter egguttak. Graviditetstesten ble tatt 10 dager etter innsett. 
Husker ikke nå om jeg ventet m sex en uke e uttak eller innsett... 

Jeg kommer aldri til å be om dna test, og siden jeg er registrert som enslig vil ikke nav kreve det heller.. eneste som bekymrer meg akkurat nå er at siden jeg er over 40 vil jeg bli satt igang om jeg går over fastsatt termindato.. og om barnet er en uke yngre enn antatt vil jo det være litt uheldig.. 

hadde barnet vært skapt på «naturlig» måte ville jeg ha fått en termindato en uke lengre frem i tid , uavhengig av siste menstruasjon. 

Anonymkode: d6835...22e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn som fødes inntil tre uker FØR termin, regnes som født til normal tid. De er ikke premature, så din ene uke har ingenting å si.

Anonymkode: 3b6a2...bf2

Skrevet

Det er jo teoretisk mulig. Men jeg ble også satt tilbake ved ordinær ultralyd etter ivf, og jeg er lesbisk - relativt liten sannsynlighet for at min kone hadde befruktet meg to uker tidligere enn ivf, liksom. 

Anonymkode: 79628...802

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er mer merkelig at de ikke har offisielt korrigert terminen din ved OUL, da det et den som gjelder, og at du forholder deg til Ivf-termin. 

1 uke fra eller til et fullatendig uvesentlig. 

Anonymkode: 3b7a3...d05

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er jo teoretisk mulig. Men jeg ble også satt tilbake ved ordinær ultralyd etter ivf, og jeg er lesbisk - relativt liten sannsynlighet for at min kone hadde befruktet meg to uker tidligere enn ivf, liksom. 

Anonymkode: 79628...802

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg syns det er mer merkelig at de ikke har offisielt korrigert terminen din ved OUL, da det et den som gjelder, og at du forholder deg til Ivf-termin. 

Jeg fikk beskjed om at ved ivf - så er det ivf terminen som gjelder uansett størrelse nå barnet..

Anonymkode: d6835...22e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ved ivf er det som regel ivf terminen som trumfer, har vært innom to sykehus og de flytter ikke på termin når de hører det er ivf-graviditet. 

Anonymkode: 4a4f9...ff2

Skrevet

Det høres usannsynlig ut, når de vurderte at disse eggene ikke var modne, men sikkert ikke helt umulig. Vår lå foran IVF-terminen, ikke en hel uke, men 5 dager tror jeg, på OUL i uke 19. På tidlig ultralyd i uke 12 var det en uke foran. 

Ved vårt sykehus (Ahus), forholdt de seg til termin fra OUL da i hvert fall, men jeg vet at flere andre sykehus brukte IVF-termin. IVF-termin stod også oppført på helsekortet.

Anonymkode: 02724...8c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...