AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Er det innafor å takke nei til å bli delta på julebord med jobben? Jeg jobber i et stort firma, har lite til felles med de andre, jeg har mine "egne" oppgaver på kontoret, og aldersforskjellen mellom meg og de fleste andre varierer fra 15-30 år eldre enn meg. Jeg har lite og ingenting til felles med de andre, og har egentlig 0 interesse av å delta på sosiale sammenkomst med de. På fritiden.. Anonymkode: e3822...fd7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 Jeg meldte av julebordet etter jeg fant ut at over 100 stk har meldt seg på 😮 Pga høy smitte nå, er det god unnskyldning. Anonymkode: aaa4d...df7 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 Helt innafor, selvsagt. Men hvordan det mottas kommer helt an på bedriftskulturen. Anonymkode: 2f2da...d37
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 Man er jo litt kjip om man aldri vil være med på noe sosialt med jobben og ser på kollegaer som et slags nødvendig onde i arbeidsdagen sin istedet for å tenke på dem som mennesker man kan ha et minimum av sosialt samvær med iblant siden man likevel ser dem hver dag. MEN, det er helt greit å ikke bli med på alle sosiale aktiviteter, inkludert julebord. Jeg har deltatt på 7 av 8 julebord der jeg jobber nå men i 2019 var jeg så sliten den dagen så måtte droppe det og i år kan jeg ikke fordi vi har planer med familie jeg ikke ønsker å flytte. Det er såklart helt ok Anonymkode: 533a5...b7e 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 I et stort firma er det mer innafor da, jeg bryr meg ikke om at 100 av 300 ansatte ikke dukker opp på julebordet liksom. Kjipere med de 2 av 10 på avdelingen som aldri vil bli med på noe med avdelingen. Er det stor bedrift og du ikke har lyst tenker jeg du bare kan droppe det uten å få dårlig samvittighet for det og sikkert ingen som bryr seg heller Anonymkode: 533a5...b7e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #6 Skrevet 28. november 2021 Si at du ikke ønsker å melde deg på pga korona. Helt innafor det. Ingen kan si noe på det. Eller, noen vil kanskje komme med kommentarer om at "alle vi andre deltar jo til tross for korona, så hvorfor kan ikke du?" eller lignende, men det skal du bare gi blaffen i. Vil du bruke fritiden din på andre ting, så er det ditt valg. Anonymkode: 3de4a...2a3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. november 2021 #7 Skrevet 28. november 2021 Det er ikke uvanlig å takke nei. Så helt innafor.
Milky Skrevet 28. november 2021 #8 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man er jo litt kjip om man aldri vil være med på noe sosialt med jobben og ser på kollegaer som et slags nødvendig onde i arbeidsdagen sin istedet for å tenke på dem som mennesker man kan ha et minimum av sosialt samvær med iblant siden man likevel ser dem hver dag. MEN, det er helt greit å ikke bli med på alle sosiale aktiviteter, inkludert julebord. Jeg har deltatt på 7 av 8 julebord der jeg jobber nå men i 2019 var jeg så sliten den dagen så måtte droppe det og i år kan jeg ikke fordi vi har planer med familie jeg ikke ønsker å flytte. Det er såklart helt ok Anonymkode: 533a5...b7e Hvorfor er man litt kjip? Ser kollegaene mine 5 av 7 dager i uka, så gidder ikke å bruke fritiden min på å henge med de, vil heller møte andre jeg nesten ikke har tid til isteden.. jeg takker alltid nei til sosialt med jobben, inkludert julebord så ts det er helt greit å takke nei til julebord. Du trenger ikke å si at det er fordi du ikke vil men at du har andre planer den dagen 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #9 Skrevet 28. november 2021 Jeg har en stilling hvor jeg har lite med de andre å gjøre. Selvfølgelig med noen, men de fleste ingen relasjon. Min bakgrunn er fra akademia, og de fleste andre har ingen utdanning. Vi er ganske forskjellige, har lite til felles, og aldersforskjellen er stor. Anonymkode: e3822...fd7
Gjest Pinnedyret21 Skrevet 28. november 2021 #10 Skrevet 28. november 2021 Akkurat nå syns jeg det er helt greit. Det er økende smitte, å julebord trumfer ikke den risikoen, selv om jeg er vaksinert. Å det er mange som ikke deltar på julebord uten at de trenger å gi noen forklaring på avgjørelsen.
PetterKanin Skrevet 28. november 2021 #11 Skrevet 28. november 2021 Ja, det er selvsagt helt greit. Hel håpløst når slikt skal være påtvunget, det blir så utrivelig for dem som ikke vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå