Gå til innhold

Damer som er sammen med fler damer og så finner en mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av damer, snakker ikke om "finne ut hva jeg er" fasen, som har hatt fler forhold med damer bak seg og så finner ut at den store kjærligheten er en mann... For meg som er 100% lesbisk, jeg er over 40 år og har faktisk aldri hatt en forhold selv fordi jeg i grunn andre har hatt fokus på å finne noen. Jeg har hatt profil av og på på gaysir for å se om det er noen der. Men der søker jo, iallefall sånn som den siden er nå, stort sett de damene jeg kan finne interessant at de søker Menn... Hva er poenget med gaysir da? Og leser om fler og vet om ett par personlig som har vært "super lesbiske eller bifile" som nå er gift med menn.. Jeg skjønner det bare helt ikke, selv om jeg vet at er mann bifil eller biseksuell kan det selvsagt være.. 

Men hva med meg da? Nå har jeg blitt så voksen og vant til å være alene at jeg kanskje ikke klarer å omfatte eller tru at en dame kan være interessert.. Syntes slik det har blitt er litt ødeleggende for oss som vet vi bare vil være med en annen dame 100%..  Jeg har omtrent gitt opp håpet.. 

Ikke meninga å tråkke på noen tær her. Men ønsket bare å få det ut i dag.. 

Anonymkode: c84f8...48b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var rart å lese. Jeg har lest side opp og side ned her på KvinneGuiden hvor bra livet ble når de skiftet penis med vagina, og at de aldri kom til å gå tilbake. 

Finnes det noen studier på dette? 

Anonymkode: 38cbb...242

• Liker 1
Skrevet

Saken er at det finnes vesentlig flere bifile enn lesbiske. 

Anonymkode: e26a8...c5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Saken er at det finnes vesentlig flere bifile enn lesbiske. 

TS referer også til de som anser seg seg "super-lesbiske". Hvordan har det seg at det er mulig å gå fra å være "super-lesbisk" til å ha lyst på et samliv med en mann? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS referer også til de som anser seg seg "super-lesbiske". Hvordan har det seg at det er mulig å gå fra å være "super-lesbisk" til å ha lyst på et samliv med en mann? 

Det går helt fint an å definere seg som super lesbisk hvis man i utgangspunktet er mer interessert i kvinner enn menn, men man kan allikevel være bifil. Jeg kom først ut som bifil, så ut som lesbisk (jeg trodde faktisk at jeg var det), så ut som bifil igjen. 

Skrevet

Haha, kjenner igjen fenomenet. Ei dame jeg kjenner til, sa alltid at hun var 100% lesbisk. Var alltid i forhold med den ene dama etter den andre. Fikk donorbarn også sammen med sin siste kvinnelige kjæreste. 

Og så ser jeg til min store overraskelse nå, at hun har flyttet sammen med en mann, og har visstnok aldri vært så lykkelig som nå🤔

Skrevet

Det er flere ting. En del definerer seg dessverre som lesbiske fordi de føler det er stigma å være bi, men liker man damer 90% av tiden og menn 10% er man fremdeles bi uansett hva enkelte vil hevde. Noen synes også det er lettere å bli en del av et skeivt fellesskap da. 

Et annet problem er at en del vil "teste ut" å være med en av samme kjønn og det får fort den andre part til å føle seg brukt. 

Det siste jeg vil nevne er at bifile kvinner som tilfeldigvis er i et forhold med en kvinne som tar slutt når de er i en alder der det haster å få barn bidrar til sterotypen om at man ender med en mann tilslutt. Mange av de går tilbake til kvinner igjen når det blir slutt med barnefar. 

Nå høres det ut som jeg har mange fordommer mot bifile, men det har jeg ikke. De fleste jeg har datet opp gjennom har vært bi. Det eneste jeg personlig irriterer meg over er de som bruker begreper feil.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Hannah80 said:

Haha, kjenner igjen fenomenet. Ei dame jeg kjenner til, sa alltid at hun var 100% lesbisk. Var alltid i forhold med den ene dama etter den andre. Fikk donorbarn også sammen med sin siste kvinnelige kjæreste. 

Og så ser jeg til min store overraskelse nå, at hun har flyttet sammen med en mann, og har visstnok aldri vært så lykkelig som nå🤔

Samme med en dame jeg kjenner, hun sa hun var lesbisk og ikke bi, at det å være med en mann føles like feil ut som det føles ut som en hetero dame er med en annen dame. Fikk donorbarn med en dame og er nå samboer med en mann

Anonymkode: 98866...3ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Looks like meat is back on the menu, boys! 

Anonymkode: be293...873

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme med en dame jeg kjenner, hun sa hun var lesbisk og ikke bi, at det å være med en mann føles like feil ut som det føles ut som en hetero dame er med en annen dame. Fikk donorbarn med en dame og er nå samboer med en mann

Anonymkode: 98866...3ff

Syns det høres så rart ut, jeg. At man er så vinglete når man er så godt voksen. Min legning er så totalt spikret, at det å bli sammen med en mann er helt utenkelig. Og det samme har jo disse lesbiske kvinnene som nå er sammen med menn, også sagt😁

Skrevet
Majer skrev (Akkurat nå):

Det er flere ting. En del definerer seg dessverre som lesbiske fordi de føler det er stigma å være bi, men liker man damer 90% av tiden og menn 10% er man fremdeles bi uansett hva enkelte vil hevde. Noen synes også det er lettere å bli en del av et skeivt fellesskap da. 

Dette også 👆 Det er jo sånn at folk tenker at når bifile kvinner er i et forhold med en kvinne, så er de lesbiske. Blir de sammen med en mann er de heterofile. Folk glemmer at det går an å være bifil. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette også 👆 Det er jo sånn at folk tenker at når bifile kvinner er i et forhold med en kvinne, så er de lesbiske. Blir de sammen med en mann er de heterofile. Folk glemmer at det går an å være bifil. 

Nei, vi glemmer ikke det. Jeg har tidligere vært gift med en bifil kvinne. Men når noen sier at de faktisk er lesbiske, så går man jo ut i fra at de faktisk er det:)

Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Nei, vi glemmer ikke det. Jeg har tidligere vært gift med en bifil kvinne. Men når noen sier at de faktisk er lesbiske, så går man jo ut i fra at de faktisk er det:)

Jeg trodde faktisk lenge at jeg var det, uten at det stemte. Ikke alle, men mange glemmer at folk kan være bifile. Jeg har opplevd det mange ganger. 

Skrevet
Hannah80 skrev (3 minutter siden):

Det kan man dessverre ikke gå utfra lenger. Nå er det tydeligvis en bred konsensus om at man må få definere seg som man vil. Jeg har prøvd å ta diskusjone flere ganger, men det går ikke😔 I følge en engelsk(?) undersøkelse var 80% av kvinner et sted mellom biseksuell og bifil, men det er veldig få som definerer seg som det! 

Skrevet

Som lesbisk så bør du jo ha nok kunnskap og respekt for at bifil også er en ekte legning. 

Anonymkode: e02af...7a4

Skrevet
Hannah80 skrev (2 timer siden):

Ja de er nok det akuratt da. Ingen sier det uten å tro det selv men jeg kjenner mange bifile som først trodde de var lesbiske og ikke skjønte før lenge etter at de var bi, og også bifile som etter mange år skjønte de egentlig er lesbiske men likte menn før det bare fordi det var det samfunnet hadde kondisjonert de til

Anonymkode: e02af...7a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🤷‍♀️

Kjenner ei som var «superlesbisk» (usikker på hva som menes med det egentlig). 

Men altså: litt tomboy, lange seriøse samboerskap med kvinner. Fullstendig uinteressert i menn. Omtalte seg som lesbisk, var nok viktig/naturlig del av hennes identitet. 

Så etterhvert møtte hun som singel en mann på jobb hun falt totalt pladask for, dyp kjærlighet. Helt åpenbart. Til min store overraskelse. 

Etter endel år gikk hun inn i nytt forhold med mann, her også åpenbart veldig forelsket. 

Anonymkode: 15636...4a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette var rart å lese. Jeg har lest side opp og side ned her på KvinneGuiden hvor bra livet ble når de skiftet penis med vagina, og at de aldri kom til å gå tilbake. 

Finnes det noen studier på dette? 

Synes forresten det er merkelig at folk automatisk tenker seksuelt og at det skal handle om kjønnsorganer når det er snakk om skeive folk. Synes jeg hører heterofile snakke sånn til hverandre. "Å gratulerer, har du endelig blitt sammen med en penis" , "hva heter den nye penisen du dater da?" 

Skrevet

De aller fleste som kaller seg bifile og/eller lesbiske ender opp med en mann. 

Spesielt nå som det er på moten å kalle seg bifil/lesbisk. 

Anonymkode: 26309...467

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...