Trolltunge Skrevet 28. november 2021 #41 Skrevet 28. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Mye støy fra feminister på KG her og, men det er nok enklere å se minoriteten av menn som svarer på tiltale. Kvinner er som oftest flinkere å pakke inn ting og være mer politisk korrekt. Da er det lettere å finne synspunktet til en mann du er uenig med da han oftere er mer frempå og direkte i retorikken. Anonymkode: d0b31...a1a At det finnes feminister på Kvinneguiden burde ikke overraske. Jeg er selv feminist. Det er synd det begrepet er blitt tilsmusset, for det handler om likeverd mellom kjønnene, ikke å hate det andre kjønnet. Ekstrem"feminister" som setter seg i evig offerrolle og forakter/hater menn er ikke mer tiltalende enn menn som setter seg i offerrolle og som forakter/hater kvinner. Son kvinne som misliker kjønnskamper ser jeg både kvinner som er her stort sett for å rakke ned på menn, og menn som i hovedsak er her for å rakke ned på kvinner. Minoriteten av menn som er her for å spy gørr utover kvinner gjør også mye ut av seg. Går ofte inn for å provosere. Jeg tror egentlig at kvinner legger best merke til menn som er ufine, og menn legger mest merke til kvinner som er ufine. I og med at jeg reagerer på begge deler ser jeg tydelig at det er for mye begge veier, og også tydelig at såre folk, som allerede er sår og bitter på det motsatte kjønn, leser ting som mannsforakt/kvinneforakt uten at det nødvendigvis er det. Menneskers tendens til å finne det de leter etter og allerede mener, men overse annet, og vri ting til å passe med synet de allerede har er utbredt. Som kvinne fortviler jeg ofte over at at mange menn ikke er villige til å se ting fra andre sider enn de allerede har bestemt seg for. Menn oppretter gjerne tråder med spørsmål til kvinner, men avviser/overser alle svar som ikke er i tråd med hva de selv allerede har konkludert med. Jeg har litt problemer med å anse slikt som "direkte retorikk". Det er mer å holde fast på egen overbevisning, uansett innspill, og det virker temmelig meningsløst å innlede til dialog for å kverne på monolog. Det er behov for dialog mellom kvinner og menn angående mye. Kg viser at det er et behov. Problemet er at det blir ikke dialog, men kamp om å ha rett, uten vilje til å lytte. Endret 28. november 2021 av Trolltunge 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #42 Skrevet 28. november 2021 Trolltunge skrev (Akkurat nå): At det finnes feminister på Kvinneguiden burde ikke overraske. Jeg er selv feminist. Det er synd det begrepet er blitt tilsmusset, for i det handler om likeverd mellom kjønnene, ikke å hate det andre kjønnet. Ekstrem"feminister" som setter seg i evig offerrolle og forakter/hater menn er ikke mer tiltalende enn menn som setter seg i offerrolle og som forakter/hater kvinner. Son kvinne som misliker kjønnskamper ser jeg både kvinner som er her stort sett for å rakke ned på menn, og menn som i hovedsak er her for å rakke ned på kvinner. Minoriteten av menn som er her for å spy gørr utover kvinner gjør også mye ut av seg. Går ofte inn for å provosere. Jeg tror egentlig at kvinner legger bedt merke til menn som er ufine, og menn legger mest merke til kvinner som er ufine. I og med at jeg reagerer på begge deler ser jeg tydelig at det er for mye begge veier, og også tydelig at såre folk, som allerede er sår og bitter på det motsatte kjønn, leser ting som mannsforakt/kvinneforakt uten at det nødvendigvis er det. Menneskers tendens til å finne det de leter etter og allerede mener, men overse annet, og vri ting til å passe med synet de allerede har er utbredt. Som kvinne fortviler jeg ofte over at at mange menn ikke er villige til å se ting fra andre sider enn de allerede har bestemt seg for. Menn oppretter gjerne tråder med spørsmål til kvinner, men avviser/overser alle svar som ikke er i tråd med hva de selv allerede har konkludert med. Jeg har litt problemer med å anse slikt som "direkte retorikk". Det er mer å holde fast på egen overbevisning, uansett innspill, og det virker temmelig meningsløst å innlede til dialog for å kverne på monolog. Det er behov for dialog mellom kvinner og menn angående mye. Kg viser at det er et behov. Problemet er at det blir ikke dialog, men kamp om å ha rett, uten vilje til å lytte. Her er jeg enig med deg. En kjønnskamp har ikke noe for seg. Jeg er også frustrert over minoriteten av menn som kun spyr fra seg eder og galle for å provosere. Jeg har ikke bedt om at disse skal være talspersonene for oss menn. På samme måte som du sannsynligvis ikke står for alt det dine medsøstre poengterer om menn ofte. Det jeg reagerer på er at mange kvinner henger seg opp i troll som bare er fæle og kommer med ubegrunnet krass kritikk. Da virker det som de glemmer de bedre formulerte innleggene med faktisk gode poenger fra menn. Da er plutselig alle menn fæle og slemme. Dere ser jo også forskjell i kvaliteten på innlegg her inne håper jeg , også fra menn. En må også skille mellom posterne som ønsker en debatt og kun de som er ute etter å provosere. En bør aldri mate troll og gi de oppmerksomhet. Anonymkode: d0b31...a1a 2
Trolltunge Skrevet 28. november 2021 #43 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her er jeg enig med deg. En kjønnskamp har ikke noe for seg. Jeg er også frustrert over minoriteten av menn som kun spyr fra seg eder og galle for å provosere. Jeg har ikke bedt om at disse skal være talspersonene for oss menn. På samme måte som du sannsynligvis ikke står for alt det dine medsøstre poengterer om menn ofte. Det jeg reagerer på er at mange kvinner henger seg opp i troll som bare er fæle og kommer med ubegrunnet krass kritikk. Da virker det som de glemmer de bedre formulerte innleggene med faktisk gode poenger fra menn. Da er plutselig alle menn fæle og slemme. Dere ser jo også forskjell i kvaliteten på innlegg her inne håper jeg , også fra menn. En må også skille mellom posterne som ønsker en debatt og kun de som er ute etter å provosere. En bør aldri mate troll og gi de oppmerksomhet. Anonymkode: d0b31...a1a Enig. Problemet er ofte at slike nærmest overtar tråder, og fornuftige brukere med seriøse innlegg havner indirekte i kamp med slike, selv om man prøver å ikke gi slikt oppmerksomhet. Det tar for mye plass uansett. Jeg skulle ønske at menn som deg, som reagerer på at noen gjør seg til talspersoner for menn, oftere slo ned på det. Det blir stort sett kvinner som protesterer, og det digger de jo. Samme andre veien, at vi kvinner bør reagere på kvinner som gjør seg til talsperson for kvinner på måter vi reagerer på, men det ser jeg at skjer oftere enn jeg ser at menn ber ufine mannlige brukere snakke for seg selv. Det ser jeg i RL også. Vi kvinner protesterer når andre kvinner påstår noe på vegne av kvinner som ikke stemmer. Menn trekker på skulderene og rister på hodet når menn gjør det samme, men sier ikke noe til vedkommende. Synes liksom slik idioti faller på egen urimelighet. Det er sikkert egentlig et bra syn, men uten protester blir også slike bare stående i sin tro på at andre er enige. Tar fravær på protester fra andre menn som samtykke. Protester fra kvinner teller ikke. Det er bare gøy. 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #44 Skrevet 28. november 2021 Markedsverdi er noe som ikke eksisterer for kvinner. De kan velge og vrake, men de velger som regel chad og utenlandske menn. Det er verre for oss snille menn. Dere velger aldri oss… helt klin umulig å få fitte. Det var enklere kår for mange år tilbake, fordi da var kvinnen med avhengig av mannen. Men alt har blitt så komplisert nå… Anonymkode: faf12...4d8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #45 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Markedsverdi er noe som ikke eksisterer for kvinner. De kan velge og vrake, men de velger som regel chad og utenlandske menn. Det er verre for oss snille menn. Dere velger aldri oss… helt klin umulig å få fitte. Det var enklere kår for mange år tilbake, fordi da var kvinnen med avhengig av mannen. Men alt har blitt så komplisert nå… Anonymkode: faf12...4d8 Snille menn kaller ikke det å få oppmerksomhet fra kvinner å få seg fitte. Du er ikke en snill mann. Det er nok problemet ditt. Vi kvinner har antenner for menn som anser oss som fitter. Det var ikke enklere kår for menn som ikke hadde det kvinner trengte. Det har alltid vært krav til menn. Og kvinner. Anonymkode: 0c1ba...307 8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #46 Skrevet 28. november 2021 Trolltunge skrev (6 minutter siden): Enig. Problemet er ofte at slike nærmest overtar tråder, og fornuftige brukere med seriøse innlegg havner indirekte i kamp med slike, selv om man prøver å ikke gi slikt oppmerksomhet. Det tar for mye plass uansett. Jeg skulle ønske at menn som deg, som reagerer på at noen gjør seg til talspersoner for menn, oftere slo ned på det. Det blir stort sett kvinner som protesterer, og det digger de jo. Samme andre veien, at vi kvinner bør reagere på kvinner som gjør seg til talsperson for kvinner på måter vi reagerer på, men det ser jeg at skjer oftere enn jeg ser at menn ber ufine mannlige brukere snakke for seg selv. Det ser jeg i RL også. Vi kvinner protesterer når andre kvinner påstår noe på vegne av kvinner som ikke stemmer. Menn trekker på skulderene og rister på hodet når menn gjør det samme, men sier ikke noe til vedkommende. Synes liksom slik idioti faller på egen urimelighet. Det er sikkert egentlig et bra syn, men uten protester blir også slike bare stående i sin tro på at andre er enige. Tar fravær på protester fra andre menn som samtykke. Protester fra kvinner teller ikke. Det er bare gøy. Vi er jo egentlig enige, Trolltunge. Jeg kunne sikkert sagt mer fra, men det blir jo litt som de fleste. Skal en egentlig gidde. En orker ikke å diskutere med noen en ikke kan diskutere med. Igjen, dette gjelder på tvers av kjønn. En ekstrem person er ekstrem uavhengig hva denne har mellom beina. De som spyr ut eder og galle uavhengig av kjønn er de som tar mest plass og får mest respons. Det er trist, men slik er det. Mange som er altfor raske til å drive generaliseringer her "menn er slik", "kvinner er slik", "vi mener" osv. en må minne andre på å kun skrive på vegne av seg selv. Det blir på samme måte som sjokknyheter og clickbait tiltrekker seg mest oppmerksomhet i avisen og medier. Noe forum ofte er bevis på, det å provosere fungerer. Anonymkode: d0b31...a1a 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #47 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Markedsverdi er noe som ikke eksisterer for kvinner. De kan velge og vrake, men de velger som regel chad og utenlandske menn. Det er verre for oss snille menn. Dere velger aldri oss… helt klin umulig å få fitte. Det var enklere kår for mange år tilbake, fordi da var kvinnen med avhengig av mannen. Men alt har blitt så komplisert nå… Anonymkode: faf12...4d8 Du er jo bare en hårfin linje fra å tenke som en voldtektsmann, men tror selv du er snill. Ingen kvinne med selvrespekt eller IQ over 50 velger en mann som kun "vil få fitte". En skal være bra tett for å skylde dette på kvinner, Chad og utlendinger, altså. Den brutale sannheten er at det finnes ikke håp for deg med de holdningene du har. Anonymkode: ec6d7...500 9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #48 Skrevet 28. november 2021 Kvinner har høyere markedsverdi både når det gjelder vennskapelige og kjærlighetsrelasjoner. Menn lever statistisk sett mer ensomme enn kvinner som ofte søker fellskap. Antakelig èn av grunnene til at selvmordsstatistikken er som den er blant menn. Personlig hadde jeg heller valgt å ta et glass vin og bli pult på byen av random menn hver eneste kveld fremfor å sitte hjemme alene hver eneste kveld. Anonymkode: 69cb4...e7a
Flintis Skrevet 28. november 2021 #49 Skrevet 28. november 2021 Trolltunge skrev (5 timer siden): Mulig, men jeg føler mer at de som lager mest støy rundt dette er bitre menn, som bruker dette til å "slå tilbake", være ufine, for å ydmyke og såre en gruppe som de føler har gjort livet vanskelig for dem; Kvinner. At det da føles veldig godt å bruke dette med markedsverdi til å fortelle kvinner at de er urimelige. At det er kvinner som gjør feil, og hahahaha dere skal få svi tilbake når dere blir eldre. Da er det dere ingen vil ha. Å påta seg offerrolle angående at det ofte er vanskelig å finne kjærlighet er bare teit uansett alder. Det ER vanskelig. Det er ikke fordi noen er slemme mot akkurat deg det er vanskelig, det bare er slik, fordi så mye skal klaffe. Velges man stadig bort er det heller ikke fordi noen er slemme, men fordi man ikke har personlighet og egenskaper som tiltaler. Det kan man best gjøre noe med selv. Man kan ikke kreve at andre skal kreve mindre av deg. Man kan furte om det og klage på nettet, og synes livet og det andre kjønnet er urettferdig, men ærlig talt fikser ikke det noe som helst. Vi kvinner kan ikke mobbes til å bli mer imøtekommende og mindre kravstore. Ikke menn heller. Det skjer ikke. Slik jeg forstår det er det menn som varierer mest i markedsverdi. Klarer en ikke å finne noen som passer sine krav må en gå ned på krava. Da en ikke passer til de krava det andre kjønnet har. Alternativet er å være uten og det går bra for noen, andre ønsker å ha med seg opplevelser i livet og må gå ned på krava.
Trolltunge Skrevet 28. november 2021 #50 Skrevet 28. november 2021 Flintis skrev (1 time siden): Slik jeg forstår det er det menn som varierer mest i markedsverdi. Klarer en ikke å finne noen som passer sine krav må en gå ned på krava. Da en ikke passer til de krava det andre kjønnet har. Alternativet er å være uten og det går bra for noen, andre ønsker å ha med seg opplevelser i livet og må gå ned på krava. Ikke om det er fornuftige krav man har. Da bør man heller jobbe med seg selv og hva man selv kan bidra med. Samt lete videre. Det er aldri fornuftig å senke krav til å bli behandlet godt. Det er bedre å være alene og søke videre enn å bli behandlet dårlig og respektløst. Det ødelegger livet mer enn å være singel. Altfor mange kvinner aksepterer å bli behandlet dårlig for å ikke være alene. Det er nedbrytende, ikke noe positivt. Er det overfladiske og egentlig ikke vesentlige krav bør man kanskje gå noen runder med seg selv ja, men likevel ikke senke kravene slik at man går inn i forhold med noen man selv ender opp med å behandle dårlig. Å ta til takke med, ikke egentlig ønske en person, ender fort opp med dårlig oppførsel. Forhold er ikke uten utfordringer, så temmelig vesentlige å ha gode følelser for hverandre. 1
pressplay Skrevet 29. november 2021 #51 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har en nabo som fant seg ny mann (ble samboere) da hun var 63! år. Hvordan i alle dager er det mulig? 😅 Hun burde jo kontakte Guiness rekordbok. Anonymkode: a932d...e54 Hun hadde sikkert realistiske forventninger til den nye mannen og var bevist sin markedsverdi 1
Gjest ABM Skrevet 29. november 2021 #52 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det spiller ingen rolle uansett, for 90 % av dem har ikke sjans på jenter og unge kvinner. Derfor har kvinner sjans på et forhold uansett alder. Mange menn bare tar det de får, de som ikke gjør det sitter på nettet og diskuterer. Alle kvinner har vært unge, og de fleste husker hvor ekkelt det var når gamle gubber drev å flørtet, viste interesse, stalket og tuklet på dem. Det er veldig rart at menn kan være kry av dette, når unge kvinner/jenter synes de er ekle. Det er et lite fåtall som synes eldre menn er spennende, men de er fortsatt unge og vil være med jevnaldrende ut på ting de synes er gøy. De vil ikke sitte i sofaen i helgen med gubben. Dette er grunnen til at så mange menn er ufrivillig single og hater kvinner. De som klarer å tenke litt lenger velger kvinner på egen alder. Det er ikke noe å diskutere engang, for man ser hele tiden at kvinner i alle aldre får en mann om de vil det. Sånn er det ikke blant alle menn. Det er uansett kvinner som styrer og sitter med makten over dette markedet. Anonymkode: 2b3e4...e55 Altså..alle kvinner i alle aldre får en mann om de vil...? Men sånn er det slett ikke for menn...?.😂😂...og sånt vås får masse upvotes..!? Og gamle gubber er kvalmende pr. definisjon visst..? Det ser nå mer og mer ut som om hvis kvinner vil ha Menn får de lete blant oss over 50..?..unge menn er jo så ødelagt av østrogenhermere at de de har bryster og mikropikk hele gjengen...
Entern Skrevet 29. november 2021 #53 Skrevet 29. november 2021 Trolltunge skrev (8 timer siden): Mulig, men jeg føler mer at de som lager mest støy rundt dette er bitre menn, som bruker dette til å "slå tilbake", være ufine, for å ydmyke og såre en gruppe som de føler har gjort livet vanskelig for dem; Kvinner. At det da føles veldig godt å bruke dette med markedsverdi til å fortelle kvinner at de er urimelige. At det er kvinner som gjør feil, og hahahaha dere skal få svi tilbake når dere blir eldre. Da er det dere ingen vil ha. Å påta seg offerrolle angående at det ofte er vanskelig å finne kjærlighet er bare teit uansett alder. Det ER vanskelig. Det er ikke fordi noen er slemme mot akkurat deg det er vanskelig, det bare er slik, fordi så mye skal klaffe. Velges man stadig bort er det heller ikke fordi noen er slemme, men fordi man ikke har personlighet og egenskaper som tiltaler. Det kan man best gjøre noe med selv. Man kan ikke kreve at andre skal kreve mindre av deg. Man kan furte om det og klage på nettet, og synes livet og det andre kjønnet er urettferdig, men ærlig talt fikser ikke det noe som helst. Vi kvinner kan ikke mobbes til å bli mer imøtekommende og mindre kravstore. Ikke menn heller. Det skjer ikke. Jepp, dette. Men dessverre, de som trenger å ta til seg dette er ikke i stand til å ta det til seg. Så de kommer bare til å fortsette. De hater kvinner og elsker å hetse og ydmyke kvinner. De har funnet en taktikk på dette, nemlig dette markedsverdi visvaset, og vil bare fortsette. Nå har de fått en kombinasjon av unnskyldning (for hvordan de er) og angrep (på dem de hater) i julepresang. Siden de elsker å komme opp med unnskyldninger for seg selv, og elsker å ta ut dritten sin på andre, vil de fortsette. Fordi det er enklere for dem enn å ta innover seg at ingen kan elske dem, fordi det ikke er noe ved dem, eller i dem, verdt å elske. Derfor. 5
Entern Skrevet 29. november 2021 #54 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Markedsverdi er noe som ikke eksisterer for kvinner. De kan velge og vrake, men de velger som regel chad og utenlandske menn. Det er verre for oss snille menn. Dere velger aldri oss… helt klin umulig å få fitte. Det var enklere kår for mange år tilbake, fordi da var kvinnen med avhengig av mannen. Men alt har blitt så komplisert nå… Anonymkode: faf12...4d8 Jeg håper for din skyld du troller.
Flintis Skrevet 29. november 2021 #55 Skrevet 29. november 2021 Trolltunge skrev (27 minutter siden): Ikke om det er fornuftige krav man har. Da bør man heller jobbe med seg selv og hva man selv kan bidra med. Samt lete videre. Det er aldri fornuftig å senke krav til å bli behandlet godt. Det er bedre å være alene og søke videre enn å bli behandlet dårlig og respektløst. Det ødelegger livet mer enn å være singel. Altfor mange kvinner aksepterer å bli behandlet dårlig for å ikke være alene. Det er nedbrytende, ikke noe positivt. Er det overfladiske og egentlig ikke vesentlige krav bør man kanskje gå noen runder med seg selv ja, men likevel ikke senke kravene slik at man går inn i forhold med noen man selv ender opp med å behandle dårlig. Å ta til takke med, ikke egentlig ønske en person, ender fort opp med dårlig oppførsel. Forhold er ikke uten utfordringer, så temmelig vesentlige å ha gode følelser for hverandre. En skal selvfølgelig ikke behandle noen eller bli behandlet dårlig. Men om en er en såkalt kjekk ung mann i tyveårene uten drag på jevnaldrende, men kanskje på damer 15-20 år eldre så bør en jo gå for disse å få seg noen erfaringer, de vil selvfølgelig ikke ha han i noe seriøst, men bedre enn å bli avvist av jevnaldrende normalt pene damer å ikke oppleve noe. 1
Trolltunge Skrevet 29. november 2021 #56 Skrevet 29. november 2021 Flintis skrev (11 minutter siden): En skal selvfølgelig ikke behandle noen eller bli behandlet dårlig. Men om en er en såkalt kjekk ung mann i tyveårene uten drag på jevnaldrende, men kanskje på damer 15-20 år eldre så bør en jo gå for disse å få seg noen erfaringer, de vil selvfølgelig ikke ha han i noe seriøst, men bedre enn å bli avvist av jevnaldrende normalt pene damer å ikke oppleve noe. Joda, om han får tilbud om det er det bare å kjøre på. Hvilket jeg tror de fleste som er i slik situasjon gjør. Jeg tror bare ikke at veldig mange kvinner i min alder går for mennene de unge kvinner ikke vil ha vi heller. 5
pressplay Skrevet 29. november 2021 #57 Skrevet 29. november 2021 Trolltunge skrev (9 timer siden): Fordi det du hevder ikke er realiteten. Ønskelista blir ikke lavere vektet med årene, den blir stort sett mindre og mindre fleksibel. Hun på 63 år hadde antagelig ikke blitt sammen med ny mann i den alderen, med mindre han virkelig er en bra mann. En på 49 år er også betydelig mindre fleksibel på hvilke egenskaper en mann må ha enn en på 29 år. Mindre markedsverdi er faktisk helt greit for oss kvinner. Det er helt naturlig å bli eldre, og at det preger både kropp og utseendet ellers, samt at færre vil være ivrige på oss. Det er de usanne påstander rundt dette vi reagerer på. Nei vi vil ikke kreve mindre med alderen, vi krever mer, og likevel finner mange kvinner kjærlighet i godt voksen alder. Vi får gjerne også fremdeles mer oppmerksomhet fra det motsatte kjønn enn de mennene som prøver å mobbe oss til å tenke at vi ikke lenger har verdi. Det vi reagerer på er hvordan dette brukes til å rakke ned på kvinner over 30 år. Til å mobbe og latterliggjøre. Samtidig er det som hevdes lite realistisk i forhold til hva vi faktisk opplever. Ja klart vi etterhvert blir et nisjeprodukt for spesielt interesserte. Det er ok. Ikke minst fordi vi selv også blir særdeles kresen og uvillig til å ha hvem som helst i livet. Mobbing har imidlertid aldri et veldig fokus på å være sannferdig. Det er bare om å gjøre å trykke noen ned. Få dem til å bli redd og ydmyket. Påstandene om markedsverdi for kvinner er ren mobbing av kvinner over en viss alder. Det har blitt et verktøy for ufine menn til å mobbe kvinner. På konklusjonen din faller jeg helt av. Blir dette sagt av KJøs og Thuen fordi de ønsker å mobbe? Det er jo bare tull fra ende til annen. Hvis det er noen som mobber så er det alle de 1000-vis av kvinner som føler seg forsmådd av utsagnene og mannehatet blomstrer på kommentarfeltene rundt om i avisene. Jeg har lest mye kommentarer rundt om nå og jeg ser veldig lite mobbing fra menn mot kvinner. Det å ha en mening motparten ikke liker er ikke mobbing. Det å latterligjøre og snu ting på hodet er mobbing og det er det aller helst kvinner i kommentarfeltene som gjør i denne saken (tenker ikke bare på KG men også andre kommentarfelt). Hvilke usanne påstander er det du forresten sikter til, du er jo grunnleggende enig? Du starter med å påpeke nøyaktig det samme som Kjøs og Thuen gjør. Les gjerne den første artikkelen der Thuen svarer på kvinnens spørsmål. Denne kvinnen opplevde det som problematisk at hun ikke fant seg en partner. Her påpeker han at hun kan gjøre lurt i å være mer fleksibel i ønskelisten sin hvis hun ønsker seg en partner (gjelder forøvrig også menn som han påpeker). Du er jo selv enig at markedsverdien synker ved økende alder (hvis man skal forholde seg til terminologien som er brukt så langt). Samtidig skriver du at kvinner krever mer. Er ikke dette en selvmotsigelse hvis målet er å finne seg en partner? Hvis du er ok med å være singel og kun vil bytte det ut med et parforhold om du møter drømmeprinsen så er det helt ok. Det er jo ditt valg. Men denne kvinnen ville ha en partner og hun hadde problemer med å finne en og fikk som råd om å være mer fleksibel med kravene. Thuen sa aldri at kvinnen måtte finne seg en partner. Sitat Påstandene om markedsverdi for kvinner er ren mobbing av kvinner over en viss alder. Det har blitt et verktøy for ufine menn til å mobbe kvinner. Det at dette er mobbing av kvinner er en stråmann. En ubehagelig sannhet er ikke mobbing. Både menn og kvinner i alle aldre må forholde seg til en form for markedsverdi/attraksjonsskala. Man blir dessverre ikke mer attraktiv jo eldre man blir. På et eller annet tidspunkt tipper det og attraktiviteten faller. Om dette skjer i 30. årene, 40-, 50-, 60- eller 70 er nok individuelt, men det skjer for både menn og kvinner. Dette er helt greit å påpeke når det gjelder menn. Når det gjelder kvinner er det både mobbing og kvinneundertrykkende. 4
pressplay Skrevet 29. november 2021 #58 Skrevet 29. november 2021 Trolltunge skrev (8 timer siden): Jeg tror egentlig at kvinner legger best merke til menn som er ufine, og menn legger mest merke til kvinner som er ufine. I og med at jeg reagerer på begge deler ser jeg tydelig at det er for mye begge veier, og også tydelig at såre folk, som allerede er sår og bitter på det motsatte kjønn, leser ting som mannsforakt/kvinneforakt uten at det nødvendigvis er det. Menneskers tendens til å finne det de leter etter og allerede mener, men overse annet, og vri ting til å passe med synet de allerede har er utbredt. Dette er jeg helt enig i og det er ofte vanskelig å saken igjennom den andres briller. Gjelder selvfølgelig for både damer og menn. Trolltunge skrev (8 timer siden): Som kvinne fortviler jeg ofte over at at mange menn ikke er villige til å se ting fra andre sider enn de allerede har bestemt seg for. Og gjett om det ser slik ut andre veien også fra den haugen vi sitter på. Dette helt menneskelig og en av grunnene til at man ikke bør basere sine argument på følelser og personlige anekdoter, men fakta. Det er ikke lett i det hele tatt. 2
Flintis Skrevet 29. november 2021 #59 Skrevet 29. november 2021 Trolltunge skrev (8 minutter siden): Joda, om han får tilbud om det er det bare å kjøre på. Hvilket jeg tror de fleste som er i slik situasjon gjør. Jeg tror bare ikke at veldig mange kvinner i min alder går for mennene de unge kvinner ikke vil ha vi heller. Nei det er ikke sikkert han gjør det om han har krav til en kjærest på sin alder. Men senker han krava fra forhold til sex og ser bort fra alder så kan det kanskje bli noe selv om han bare er såkalt kjekk. Jeg forstår jo at en må være attraktiv i tillegg, men så er han ikke det da. Jeg måtte senke krava da jeg var ung og fant damer som godtok mitt attraktivitetsnivå. Nå er dette lenge siden og jeg forstår at kvinner kanskje har blitt mer kresne siden den gang. Så da er det ingen vits for en lite attraktiv mann å senke krava?
pressplay Skrevet 29. november 2021 #60 Skrevet 29. november 2021 Trolltunge skrev (37 minutter siden): Joda, om han får tilbud om det er det bare å kjøre på. Hvilket jeg tror de fleste som er i slik situasjon gjør. Jeg tror bare ikke at veldig mange kvinner i min alder går for mennene de unge kvinner ikke vil ha vi heller. Min personlige erfaring var at når jeg var i midten av 20-årene var det lettere å få damer i begynnelsen av 30 årene til sengs enn jevnaldrende damer. Når jeg var i begynnelsen av 30 årene var det lettere å få damer i slutten av 30 årene til sengs enn jevnaldrende. Jeg vet om flere menn som har samme erfaring og benyttet seg av tilbudet. Det var snakk om rene seksuelle forhold. Basert på hva mange damer skriver her inne så er det slettes ikke så uvanlig. Jeg opplevde det som lettere å få de "eldre" damene til sengs enn yngre og jevnaldrende. Hvorfor kan man bare spekulere i, 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå