Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi mottar begge uføretrygd. Hun har vært ufør lengre enn meg. Hun går for det meste hjemme, jeg jobber som frivillig og går opp igjen noen fag og har et håp om å etterhvert komme meg gradvis ut av uføretrygden. Sosialt er hun mer utadvendt enn meg. Er vi på fest så blir hun høylytt og havner fort i konflikter.

Jeg er mer forsiktig av meg. Får jeg oppmerksomhet fra menn så mister de raskt interesse når de får vite at jeg er ufør. Etterhvert har jeg forsont meg med at jeg forblir singel, eller evnt må finne noen som er i samme situasjon som meg, dvs uføretrygdet. Har liten tro på å finne meg noen mens jeg er uføretrygdet hvertfall.

Vi var på byen i romjula i fjord og da fant venninna meg seg en mann. Virker som det var useriøst i starten, men de hang sammen som erteris. I løpet av dette året har hun flyttet fra den trange hybelen hun bodde i og inn til han. Han tjener godt og eier et stort ganske nyoppussa hus. Han spanderer masse på henne, og hun er så lykkelig med han. Nå kommer hun i dyre merkeklær og siste skrik i mobil osv hver gang jeg ser henne.

Og jeg kjenner at jeg blir så misunnelig på det hun har fått. En kjekk oppegående mann og gått fra å bo på hybel til å flytte inn i et digert hus. Hun prater om ferier de skal på og at de har begynt å snakke om fremtidsplaner.

Skulle så ønske det var meg :(
Men samtidig gir det meg jo litt håp også, for jeg ser at det finnes faktisk menn som ser forbi uføretrygden og som ser dama bak.

Anonymkode: d65b7...a59

Videoannonse
Annonse
Gjest The High Priestess
Skrevet

Jeg kan på en måte skjønne at det er sårt for deg  at du føler på en viss grad av misunnelse. Men hva er det å misunne? En som forsyner seg grådig av en manns inntekt og materielle goder? Det er ikke noe jeg hadde misunnet. Du bør heller se det på denne måten: det at du faktisk jobber deg ut av situasjonen er faktisk  mye mer å misunne (og se opp til) noen for enn alt det materialistiske man kan få av en annen. 

Når det kommer til kjærligheten, så er jeg helt sikker på at dette også vil løse seg for deg. Et steg av gangen. ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...