Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min bodde sammen med sin ex. Sammen hadde det kjæledyr.

Jeg og min kjæreste bor 1 time unna hverandre og hver gang han er hos meg så er exen hans innom og passer på dyret. Hun har  nøkkel til huset hans, kommenterer på hvordan ting i huset er, at vi har fjernet pynt hun hadde der når hun bodde der osv.

Merker nå at hver gang han er hos meg har de en samtale gående på melding. Han sier det bare gjelder dyret.

Er det jeg som overreagerer eller er det ikke litt merkelig at en ex som er over 1,5 år gammel skal ha så god tilgang til hus og andre ting? Spesielt at ett dyr skal være grunnen for kontakten og tilgangen. Hadde det vært ett barn hadde jeg hatt bedre forståelse 

Anonymkode: 1d41c...6f1

Videoannonse
Annonse
Gjest Wonderhowwonderwhy
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjæresten min bodde sammen med sin ex. Sammen hadde det kjæledyr.

Jeg og min kjæreste bor 1 time unna hverandre og hver gang han er hos meg så er exen hans innom og passer på dyret. Hun har  nøkkel til huset hans, kommenterer på hvordan ting i huset er, at vi har fjernet pynt hun hadde der når hun bodde der osv.

Merker nå at hver gang han er hos meg har de en samtale gående på melding. Han sier det bare gjelder dyret.

Er det jeg som overreagerer eller er det ikke litt merkelig at en ex som er over 1,5 år gammel skal ha så god tilgang til hus og andre ting? Spesielt at ett dyr skal være grunnen for kontakten og tilgangen. Hadde det vært ett barn hadde jeg hatt bedre forståelse 

Anonymkode: 1d41c...6f1

Dyret er barnet deres. Enkelt og greit.

Du må jo sette dine grenser og kjenne på hva du vil leve med og ikke. Dersom dere ikke blir enige, eller forstår hverandre, så får dere vel skille lag og finne noen dere er mer kompatible med begge to. 

Livet er for kort til å kastes vekk på sjalusi, behov som ikke blir møtt, usunne relasjoner og mennesker som ikke respekterer deg.🤗

Endret av Wonderhowwonderwhy
Skrevet

En venninne av meg brøt med sin nye kjæreste nettopp fordi han delte hund med eksen. Hun orket ikke at kjæresten og eksen hadde så nært forhold. 

Det er veldig forståelig at du ikke takler det, særlig dette med at hun har nøkkel til hans bolig og er der når han er borte.

Hvis kjæresten din viser forståelse for at det er vanskelig, tenker jeg det er håp, men hvis han bare forsvarer seg og gjør deg til den vanskelige, tenker jeg dessverre at han mangler respekt og kjærlighet for deg. Alle oppegående mennesker forstår at et nært forhold til eksen kan være vanskelig å takle for den nye kjæresten.

Dette er ikke noe som du skal måtte behøve å forklare en voksen mann. Hvis han sier at han ikke forstår det, er det dessverre fordi han ikke ønsker å ta hensyn til deg.

Anonymkode: 6082e...09e

• Liker 3
Skrevet

Dette kunne jeg aldri forholdt meg til . At du orker.

Anonymkode: b6b9e...50a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...