Gå til innhold

Er Gran Canaria bra, eller oppskrytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har familie som flere ganger har vært der, og de sier at det er kjempebra. Har selv en del fordommer mot stedet, pga ting jeg har sett på tv 😂 Vet at Gran Canaria har mange fine steder, men det virker som om hele Norge reiser dit på ferie, og spiser kjøttkaker med brunsaus på restaurant når de er der. Så vil gjerne høre fra dere som har vært der, hvilke erfaringer dere har derfra?

Anonymkode: 0d42f...e08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange fine steder på GC, men det er ikke fint på de stedene folk drar på charterreiser. Der synes ihvertfall jeg det er helt grusomt. Stygt og usjarmerende.

Anonymkode: 546d3...4c2

• Liker 6
Skrevet

opp

Anonymkode: 0d42f...e08

Skrevet

Mine foreldre er på GC flere ganger i året, pga været, og mange fine utflukter og naturfine turer. 

Anonymkode: 8a1cf...575

Skrevet

Når min datter var liten dro vi dit en del ganger. Etter hun fylte 10 har vi reist andre steder. Jeg er ikke så glad i å ligge i en solseng, og hun blir også lei sol og basseng etter noen dager. Så nå er det mer opplevelser og mindre sol. 

Anonymkode: 979dd...67b

Skrevet

Synes Gran Canaria er oppskrytt. Det er sykt slitsomt med så mye turisme... Var der én gang. Trives veldig mye bedre på Tenerife, der har jeg vært et par titalls ganger opp igjennom! Der er det i hvert fall masse hoteller som ligger sånn til at man kan gå ut i gatene og møte på masse lokalbefolkning i steden for å bare høre norsk rundt seg hele tida som man gjør på de typiske feriestedene på GC. Stor, fin flyplass på Tenerife, og generelt en mye finere natur enn på GC, synes jeg  :)

Anonymkode: 10cb1...831

Skrevet

Gran Canaria er nedvurdert synes jeg! Det er mange fine steder der,  men unngå Puerto Rico og Arguineguin. Der er det bare hoteller og turister.  

• Liker 2
Skrevet

Greit nok, men definitivt oppskrytt. Nå er jeg ikke noen dreven grankakar, men det er så mange andre steder i verden som er mye finere og mer spennende. Kommer aldri til å dra tilbake.

• Liker 1
Skrevet

På nivå med danskefergen

Anonymkode: 9bca0...2b8

• Liker 4
Skrevet

Behagelig temperatur året rundt. Et eldorado for de som liker swinging og tilfeldig sex.

Anonymkode: e9ccc...26f

• Liker 1
Skrevet

Var der mye som barn, men om jeg skulle dratt nå, hadde jeg googlet Hidden Gems / unique spots eller lignende. Er lei av basseng og solseng på stranden. Går greit en dag, men altfor kjedelig. Det er nok mange fine steder der som man kan gå glipp av om man bare tar charterturen og farter mellom hotell og strand!

Anonymkode: e5aea...28e

• Liker 1
Skrevet

Turistmaskin de stedene jeg var. Har vært på GC to eller tre ganger, og det var nok. Drar aldri tilbake dit igjen.

Skrevet

Har vært der en gang, det var nok. Velg heller en annen kanariøy. 

Anonymkode: 05284...8ac

• Liker 4
Skrevet

Det spørs helt hva du er ute etter, og hva du eventuelt velger å gjøre der. Var der ofte som barn, på de største turiststedene som Playa del Ingles får du solseng og kjøttkaker om det er det du ønsker. Jeg har vært der som voksen også, da bestilte jeg hotell i Las Palmas og spiste på de samme restaurantene som lokalbefolkningen. Leide bil og dro opp i fjellene, besøkte sanddynene og mange små landsbyer innover i landet. Kjempefint :)

Anonymkode: 3a57b...669

• Liker 2
Skrevet

Jeg har reist mye rundt i verden, men har de siste par årene værtettinger par ganger  på GC og Tenerife på vinterstid. GC har det beste været på vinteren er min erfaring fortrinnsvis på sørsiden av øya. Vi har bodd i Puerto Mogan som er en koselig liten småby. Litt for mye nordmenn da det skal sies, men byen er koselig med stabilt godt vær, en grei sandstrand og mange gode restauranter. Las Palmas er også en fin by å tilbringe noen dager. Der får du ekte spansk stemning.  GC har imidlertid også noe av det verste jeg har sett av turisme noen gang. Styr for all del unna Playa del Ingles og Puerto Rico. Helt forferdelige steder fullstendig blottet for sjel og fullstendig ødelagt av turisme. Likte egentlig Tenerife bedre enn GC,  men erfaringsmessig vil jeg anbefale GC og Puerto Mogan dersom det er best og varmest vær du er ute etter. 

Anonymkode: 8235b...548

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har vært der en gang, det var nok. Velg heller en annen kanariøy. 

Anonymkode: 05284...8ac

ja, folk glemmer visst at det er flere 🤷‍♀️

Anonymkode: 15c01...b01

• Liker 1
Skrevet

Granka er redningen for å komme seg ut og bort fra kulde, snø og mørketi en ukes tid mellom desember og januar. 

Velger ikke Granka på sommertid, da ønsker jeg mer kulinariske og kulturelle opplevelser.  

Anonymkode: 662c9...0c5

• Liker 2
Skrevet

Har vært der en gang for ca ti år siden og syns det var fint. Dro ikke på byen eller på barsteder men hadde en fin strandferie med familien og dro på restauranter. Så aldri kjøttkaker i brun saus på menyen noen steder 😅

Anonymkode: eb317...bf7

Skrevet

Oppskrytt, men med innslag av noen fine steder. Vi leide bil og tok en rundtur på hele øya. Restauranten på toppen av fjellet er fin, noen strender her og der pluss et par småsteder/fiskelandsbyer, men bortsett fra det så syns jeg øya bærer ekstremt preg av å ha vært en plass for charterturister i veldig mange år

Skrevet

Fint, synes jeg. Man bestemmer selv om man vil drikke på norsk bar og spise kjøttkaker og ligge på solseng, eller ha en vanlig ferietur med sightseeing og lokal mat. Skjønenr godt at pensjonister med gikt eller hva de nå har, som ikke er språkmeltige men er der for helsa, går til trygge steder der de får minst mulig utfordringer. Mens vi litt yngre ønsker noe helt annet.

Vi bodde på et flott hotell i Meloneras - hadde kjøpt bil og tatt litt ekstra lån, første og siste gang vi bruker så mye på en ferietur - men det var helt fantastisk. Vi leide bil (uten tak!), barna elsket det. Vi bodde ved sanddynene, var på dyreparken, kjørte flere dagsturer til bl.a. Puerto de Mogan, og Las Palmas, gjennom fjellområdet, til hmmmm el roco nueblo? Eller hva den het, den steinformasjonen høyt oppe. Fant fantastiske små restauranter i fjellområdet midt på øya. Så fikk barna noen bassengdager innimellom kjøredagene, så alle skulle bli fornøyde.

Barna maser om ny tur dit, men hotellet var så dyrt at vi må i så fall ofre neste års ferie for å få råd. Det blir ikke det samme å finne et billigere hotell, når hotellet var en så stor del av opplevelsen deres og totalpakken, og det er disse minnene de vil tilbake til.

Anonymkode: 7e90a...abe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...