Gå til innhold

Får ikke opp barnesikring på tabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er en spesiell måte å få opp denne på? Jeg prøver å dytte ned og vri, men det skjer ingenting.. Får de ikke opp og får egentlig bare vondt av alle forsøkene. Bruker normalt ritalin men de var tomme så fikk denne i stedet.. Men får den jo ikke opp 😂😂

Snapchat-570583107.jpg

Anonymkode: 33440...9e1

Skrevet

Løsne litt på en flik på den påteipede etiketten og se om det står en bruksanvisning brettet under den etiketten.. Hvis den ikke lå i egen eske med bruksanvisning. Evt se om du finner noe om det i legemiddelhåndbok på nett. Hva heter medisinen?

Anonymkode: 0c6e1...6d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg prøver å dytte ned og vri, men det skjer ingenting.. Får de ikke opp og får egentlig bare vondt av alle forsøkene.

Hvilken vei vridde du? Prøv å vri mot klokken. Ha en klut el.l. i hånden for å slippe å få vondt i hånden eller evt vri med en nøtteknekker eller tang el.l.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan det være samme barnesikring som denne?

"

[Kun på bokser med barnesikret lokk:]
Bruksanvisning for bokser med barnesikring:
Trykk lokket ned og vri for å åpne"
11546606.jpeg

Dette er jo akkurat den metoden TS har prøvd til ingen nytte ... 

TS: Kan det være noe med den ringen under lokket? Skal den fjernes før det er mulig å trykke lokket langt nok ned, må den klemmes inn eller holdes fast for at lokket skal kunne åpnes e.l.? 

Anonymkode: ad129...b83

• Liker 3
Skrevet

Ta en saks, kniv eller noe annet tynt, og se om du får presset den innunder/bak den lille ringen under lokket, så den løsner.

Bare for forsiktig så kniven ikke sklir og treffer deg!

Anonymkode: 22cf3...243

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ta en saks, kniv eller noe annet tynt, og se om du får presset den innunder/bak den lille ringen under lokket, så den løsner.

Bare for forsiktig så kniven ikke sklir og treffer deg!

Takk, da fikk jeg den opp! Måtte løsne ringen nederst, også var det bare å presse litt ned og vri som normale bokser.

Idiotisk patent, hvordan skal jeg gjette at jeg må løsne en del av boksen med kniv for at jeg så skal kunne få den opp 😂

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk, da fikk jeg den opp! Måtte løsne ringen nederst, også var det bare å presse litt ned og vri som normale bokser.

Idiotisk patent, hvordan skal jeg gjette at jeg må løsne en del av boksen med kniv for at jeg så skal kunne få den opp 😂

Mulig det er meningen den skal løsne av seg selv bare du presser lokket hardt nok ned. Men enig, det virker ikke som verdens beste patent akkurat. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig det er meningen den skal løsne av seg selv bare du presser lokket hardt nok ned. Men enig, det virker ikke som verdens beste patent akkurat. 

Ja mulig det var en feil eller noe som gjorde at den ikke løsnet når jeg presset ned, press og vri er jo i utgangspunktet ikke en så vanskelig ting å gjøre 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er det som er meningen. Dessverre er ikke alle like sterke og da er kniv beste løsning. Har hatt medisiner med samme løsning selv i mange år og det er noe dritt hvis man ikke har kniv tilgjengelig siden jeg er ganske svak. 

Anonymkode: 5fe44...522

• Liker 1
Skrevet

Den ringen var sikkert forsegling, det er jo ganske vanlig med sånn plastring-forsegling på en del legemidler (feks har mine øyedråper noe liknende) :)

Anonymkode: 96672...504

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Bare hyggelig, åpner noen slike i måneden 🤪

Det er egentlig meningen den ringen skal løsne bare du vrir på den, og den er der nok på samme måte som den er der på en bruskork (så vet du den ikke er tuklet med, og fungerer som en forsegling), men noen ganger har det skjedd noe rart på fabrikken.

Skrevet
1 minutt siden, Hero1 said:

ADHD medisin? 

Det er hva denne og Ritalin pleier å bli gitt for ja.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja mulig det var en feil eller noe som gjorde at den ikke løsnet når jeg presset ned, press og vri er jo i utgangspunktet ikke en så vanskelig ting å gjøre 😅

Ja, det er bare ved førstegangsåpning at den kan bli sånn, fremover er det bare å trykke ned og vri :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Bare hyggelig, åpner noen slike i måneden 🤪

Det er egentlig meningen den ringen skal løsne bare du vrir på den, og den er der nok på samme måte som den er der på en bruskork (så vet du den ikke er tuklet med, og fungerer som en forsegling), men noen ganger har det skjedd noe rart på fabrikken.

Ja jeg er ikke så svak at jeg burde slite så fælt med å få den opp 😂😂 men da vet jeg det til neste gang også! 

• Liker 2
Skrevet

Samme idiotiske patentet som Topimax. Sliter enormt med å åpne de boksene. 

Skrevet

Jentungen brukte Orfiril kapsler tidligere, og den runde plastboksen var bare fæl å åpne første gangen. Gubben måtte til. Senere var det helt ok. 

Anonymkode: f9963...4fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...