Gå til innhold

Spontanabort? Mensensmerter

Anbefalte innlegg

Gjest Shawtyella
Skrevet (endret)

Jeg er litt stressa idag, da jeg har hatt mensensmerter som kommer regelmessig, og i tak siden jeg sto opp omtrent.

Jeg fikk positiv test forrige helg, et par dager før ikm.. Dette lover vel ikke bra? Noen som vet hvilke symptomer som hinter om spontanabort? Jeg vet man kan blø litt og at alt kan være fint, men jeg synes det er merkelig at den brune utfloden kom likt som smertene..?

Jeg skal til legen på fredag, så får ikke sjekket hcg før det. Antar jeg bare må se det ann men setter pris på erfaringer om noen opplevde samme og hadde MA eller SA

Endret av Shawtyella
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første uka ca. hadde jeg skikkelige menskramper, såpass at jeg våknet av det om natta og bare vred meg. Det gikk over og det gikk bra med babyen. Så det trenger ikke være noe galt, kan være livmoren som strekker seg bare. 

Anonymkode: 8975a...0da

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Den første uka ca. hadde jeg skikkelige menskramper, såpass at jeg våknet av det om natta og bare vred meg. Det gikk over og det gikk bra med babyen. Så det trenger ikke være noe galt, kan være livmoren som strekker seg bare. 

Takk for at du tok deg tid til å skrive, dette er min første så jeg er litt bekymra. Takk for beroligelsen💓

Men altså man får jo ikke gjort så mye annet enn å vente uansett. Tenkte å få time til en tidlig ultralyd snart, så jeg ikke uroer meg for det her.

Skrevet

Jeg hadde menssmerter tidlig i begge mine svangerskap (ca uke 4-5). Det gikk i mitt tilfelle veldig bra, og var nok bare livmoren som jobbet iherdig 😊 Har hatt tidlig ultralyd begge gangene, og det har vært veldig betryggende og godt 😊

Anonymkode: ca9dc...15d

Skrevet
Shawtyella skrev (51 minutter siden):

Takk for at du tok deg tid til å skrive, dette er min første så jeg er litt bekymra. Takk for beroligelsen💓

Men altså man får jo ikke gjort så mye annet enn å vente uansett. Tenkte å få time til en tidlig ultralyd snart, så jeg ikke uroer meg for det her.

Var min første også. Nervepirrende greier, alle mulige symptomer fikk meg til å tenke "Er dette normalt? Er dette et godt eller dårlig tegn?😬" Det går jo ofte bra! Var også på tidlig UL, syntes det var fint. Selv om det ikke er noen garanti for at det vil fortsette å gå bra så roet det bekymringene mine i alle fall. 

Gjest Shawtyella
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde menssmerter tidlig i begge mine svangerskap (ca uke 4-5). Det gikk i mitt tilfelle veldig bra, og var nok bare livmoren som jobbet iherdig 😊 Har hatt tidlig ultralyd begge gangene, og det har vært veldig betryggende og godt 😊

Anonymkode: ca9dc...15d

Det har bygd seg opp veldig de siste to timene og nå begynte jeg også å blø veldig friskt og slimete blod .. så vi får se hvordan det går..

Endret av Shawtyella
Gjest Shawtyella
Skrevet (endret)

Jeg føler ikke like sterkt gravidsymptomene lenger, brystene har sluttet å være like ømme så jeg forventer egt at dette er en SA. Har tatt en paracet og to ibux men har ganske kraftige smerter fortsatt.

Endret av Shawtyella
Skrevet
Shawtyella skrev (58 minutter siden):

Jeg føler meg ikke gravid lenger, brystene har sluttet å være like ømme så jeg forventer egt at dette er en SA. Blør ikke sinnsyke mengder men smertene i korsrygg og livmor samt ned mot beina tyder nok på at det ikke gikk rette veien idag. Får kanskje ikke svar på det før jeg evt tar en graviditetstest eller blodprøve hos legen, håper det går fort over ialefall om det et SA. Har tatt en paracet og to ibux men har ganske kraftige smerter fortsatt.

Blør du friskt blod? Eller var det bare en gang? 

Anonymkode: 9ba61...3b4

Gjest Shawtyella
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Blør du friskt blod? Eller var det bare en gang? 

Jeg begynte å spotte brunt i morges, og så kom smertene takvis og ble kraftigere de neste 4-5 timene. Korsryggen og ned i beina, og i kramper i livmora, nøyaktig som en kraftig mensen. Når jeg nå går på do kommer det rødt, friskt og slimete blod. Smertene var såpass ille at jeg måtte ta tabletter med en gang, det verste gikk over etter 3-4t, og nå kjenner jeg ingen smerte omtrent pga smertestillende.

Får håpe det er falsk alarm, men bekymrer meg for det motsatte. Kan jeg ta graviditetstesten til tross for at jeg blør litt tror du? Det påvirker ikke testen?

Endret av Shawtyella
Skrevet
Shawtyella skrev (2 timer siden):

Jeg begynte å spotte brunt i morges, og så kom smertene takvis og ble kraftigere de neste 4-5 timene. Korsryggen og ned i beina, og i kramper i livmora, nøyaktig som en kraftig mensen. Når jeg nå går på do kommer det rødt friskt blod og slimete blod. Jeg har ikke blødd ut noen bind idag, så kommer ikke allverdens, men kommer nok til at jeg må ha på bind. Smertene var såpass ille at jeg måtte ta tabletter med en gang, det verste gikk over etter 3-4t, og nå kjenner jeg ingen smerte omtrent pga smertestillende.

Har kjøpt graviditetstest for å sjekke nivået imorgen tidlig, for jeg sank veldig ned i hcg med en gang jeg aborterte sist, da var jeg lengre på vei enn nå. Får håpe det er falsk alarm, men bekymrer meg for det motsatte. Kan jeg ta graviditetstesten til tross for at jeg blør litt tror du? Altså på morgenurinen imorgen?

Uff da… høres veldig ut som en spontan abort, og lik jeg har opplevd 3 ganger. 
Ønsker deg uansett lykke til, og håper det er noe uskyldig! 

Gjest Shawtyella
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uff da… høres veldig ut som en spontan abort, og lik jeg har opplevd 3 ganger. 
Ønsker deg uansett lykke til, og håper det er noe uskyldig! 

Uff føler med deg.. vondt når slikt skjer. Men det er nok denne måten kroppen rydder opp i spirer som ikke hadde klart seg. Slik at man kan få en friskere spire neste gang💓Ja håper på det, skal ta kontakt med gynekolog eller legen imorgen for å få tatt en sjekk, i tillegg til å ta test imorgen tidlig. Jeg har ikke hatt noe mer vondt etter jeg tok smertestillende.

Endret av Shawtyella
Skrevet
Shawtyella skrev (På 28.11.2021 den 22.15):

Uff føler med deg.. vondt når slikt skjer. Men det er nok denne måten kroppen rydder opp i spirer som ikke hadde klart seg. Slik at man kan få en friskere spire neste gang💓Ja håper på det, skal ta kontakt med gynekolog eller legen imorgen for å få tatt en sjekk, i tillegg til å ta test imorgen tidlig. Jeg har ikke hatt noe mer vondt etter jeg tok smertestillende.

Håper det gikk bra med deg! 

Anonymkode: 5ddb1...751

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Håper det gikk bra med deg! 

Anonymkode: 5ddb1...751

Det gikk bra. Vi var egentlig ikke helt klare, var en glemt ppille som gjorde meg gravid nå. Vi skulle vente et år pga studier, men nå som jeg ble det så så vi så frem til det. Veldig trist fordet, for man føler nesten på en morsfølelse selv så tidlig. Det går bra nå, takk som bryr deg💗SA varte i to dager, så er over nå. Gleder meg til å prøve om et års tid! Selvom det nå føles som en evighet😅

Skrevet

Jeg hadde ingen smerter hverken før eller under spontanaborten. Hadde bittelitt rosa blod på papiret én gang når jeg tørket meg når jeg tissa, dette var to døgn før aborten satt igang og det ikke var tvil om at det var abort. 

Aborten var som en veldig kraftig mens i blodmengde men gikk veldig fint i forhold til hvordan jeg trodde en spontanabort ville være. Satt på do nesten hele tiden og lot det renne ut i løpet av noen timer. La meg med bind på natten for sikkerhetsskyld og hadde da bare litt spotting i bindet morgenen etter. 

Anonymkode: 83d56...bd2

Skrevet

Ops jeg så ikke før nå de nyeste kommentarene dine om at det var en SA og som nå er overstått. Godt å se du tar det fint! For meg var det heller ikke noe "tap" :)

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ops jeg så ikke før nå de nyeste kommentarene dine om at det var en SA og som nå er overstått. Godt å se du tar det fint! For meg var det heller ikke noe "tap" :)

Godt å høre det gikk bra med deg også!😊 Jeg hadde sliti litt siste dagene da jeg ikke følte meg helt klar. Jeg rakk ikke glede meg så mye, men det er bedre enn om det skjedde senere!

Skrevet

Er 7 uker på vei her og hadde et klart bankende hjerte sist uke, har hatt litt rosa spotting i 2 dager uten noe smerter. Kun hatt litt mensmurringer men di har kommet og gått egintlig hele veien. Idag så ikke gyn hjerteslag, tror dere det er en SA? Fosteret så vi og plommesekken. 
Ville trodd jeg skulle hatt mer smerter og blod vis det var en SA? Er så stresset 😞 

skal til fastlegen og privat UL imorgen…

Anonymkode: 4a9ad...c1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...