AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 De siste dagene har det vært veldig lite aktivitet i magen, kun litt dult her og der. Er i uke 29. Jeg prøver å spise noe og kjenne etter, og da kjenner jeg litt bevegelse før det opphører. Jeg har hatt stille dager før, men ikke så mange som det har vært nå. Som regel er det stille i 2-3 dager, nå er det 5. dagen det er veldig rolig. Vil ikke bruke ressurser på føden om det ikke er krise, men samtidig kjenner jeg at jeg begynner å bli skikkelig bekymra. Anonymkode: 19391...cca
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 Ring med en gang! Anonymkode: 94ef3...fff 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De siste dagene har det vært veldig lite aktivitet i magen, kun litt dult her og der. Er i uke 29. Jeg prøver å spise noe og kjenne etter, og da kjenner jeg litt bevegelse før det opphører. Jeg har hatt stille dager før, men ikke så mange som det har vært nå. Som regel er det stille i 2-3 dager, nå er det 5. dagen det er veldig rolig. Vil ikke bruke ressurser på føden om det ikke er krise, men samtidig kjenner jeg at jeg begynner å bli skikkelig bekymra. Anonymkode: 19391...cca Er du bekymra ring føden! De er de eneste som evt kan sjekke, evt jordmor med doppler. Er man bekymret så ringer man. Okei? Ikke vær redd for å bli avvist, bare si det som det er. Kan for all del være babyen har snudd eller vridd seg då dultene kjennes en annen vei. Kommer også an på hvordan morkaka ligger. Men uavhengig av det, som sagt, er du bekymret så ringer du og ber om de kan ta en sjekk på deg. Heller føre var.. 💜 Anonymkode: df1eb...8ad 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 Absolutt Anonymkode: ff204...89b 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 Ville ringt. Ringte selv i det tilfellet i uke 23. Kom inn og de sjekket med ultralyd Anonymkode: 88db9...757 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #6 Skrevet 28. november 2021 Da ringte jeg, og jordmoren syntes det hørtes helt normalt ut, så hun ville ikke ha meg inn til sjekk🙈 Jeg får vel stole på at hun vet hva hun sier😬 Anonymkode: 19391...cca
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #7 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da ringte jeg, og jordmoren syntes det hørtes helt normalt ut, så hun ville ikke ha meg inn til sjekk🙈 Jeg får vel stole på at hun vet hva hun sier😬 Anonymkode: 19391...cca Jeg hadde det helt likt i den uken. Etter 5-6 dager har han snudd seg med hodet ned og rumpa opp, og nå kjenner jeg mye kravling nederst og i siden Dette var altså forrige uke. Er 30+0 nå Anonymkode: c10a5...7d7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #8 Skrevet 28. november 2021 Dette står på Ullevål sykehus sine nettsider. Jeg er i uke 27 nå og har et par ganger vært litt bekymret men har da gjort dette og når jeg da la meg ned og ikke hadde på TV eller noe bare pustet rolig så kjente jeg mer liv igjen og ble beroliget I går og i dag igjen er det mer sånn nede/bak/utydelig. Forrige uke kjente jeg kjempetydelige bevegelser hele tiden, kunne se magen bevege seg. Uken før var det veldig utydelig igjen. Så tenker det betyr at fosterer driver å snur seg og noen stillinger kjenner man mindre i enn andre. Har du morkake bak eller foran? Er det lenge siden 28-ukers-kontrollen? Om du ikke blir beroliget av å gjøre det under og fødeavdelingen ikke vil ta deg inn kan du jo høre med helsestasjonen om du kan få en ekstra kontroll kanskje? Etter uke 24 i graviditeten Hvis du er usikker på om barnet beveger seg mindre enn det skal bør du spise og drikke søtt. Du skal deretter legge deg ned, gjerne på venstre side uten telefon eller andre stimuli. Fokuser på barnets bevegelser i en til to timer og tell gjerne antallet bevegelser. Det er fint å gjøre dette på et tidspunkt hvor barnet vanligvis er aktivt. • Hvis du i løpet av denne tiden ikke kjenner bevegelser fra barnet ditt skal du ringe fødeavdeling din med en gang. • Hvis du kjenner mindre enn ti separate bevegelser fra barnet i løpet av disse to timene, skal du ringe din fødeavdeling med en gang. • Hvis du fortsatt er urolig eller usikker på barnets aktivitetsmønster skal du ringe din fødeavdeling for veiledning. • Hvis du etter tellingen av barnets bevegelser er beroliget og kjenner godt med bevegelser, trenger du ikke kontakte fødeavdelingen. Ikke stol på apparater som du kan benytte for å lytte på hjertelyden til barnet ditt med hjemme. Anonymkode: d3ab0...cbf
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #9 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette står på Ullevål sykehus sine nettsider. Jeg er i uke 27 nå og har et par ganger vært litt bekymret men har da gjort dette og når jeg da la meg ned og ikke hadde på TV eller noe bare pustet rolig så kjente jeg mer liv igjen og ble beroliget I går og i dag igjen er det mer sånn nede/bak/utydelig. Forrige uke kjente jeg kjempetydelige bevegelser hele tiden, kunne se magen bevege seg. Uken før var det veldig utydelig igjen. Så tenker det betyr at fosterer driver å snur seg og noen stillinger kjenner man mindre i enn andre. Har du morkake bak eller foran? Er det lenge siden 28-ukers-kontrollen? Om du ikke blir beroliget av å gjøre det under og fødeavdelingen ikke vil ta deg inn kan du jo høre med helsestasjonen om du kan få en ekstra kontroll kanskje? Etter uke 24 i graviditeten Hvis du er usikker på om barnet beveger seg mindre enn det skal bør du spise og drikke søtt. Du skal deretter legge deg ned, gjerne på venstre side uten telefon eller andre stimuli. Fokuser på barnets bevegelser i en til to timer og tell gjerne antallet bevegelser. Det er fint å gjøre dette på et tidspunkt hvor barnet vanligvis er aktivt. • Hvis du i løpet av denne tiden ikke kjenner bevegelser fra barnet ditt skal du ringe fødeavdeling din med en gang. • Hvis du kjenner mindre enn ti separate bevegelser fra barnet i løpet av disse to timene, skal du ringe din fødeavdeling med en gang. • Hvis du fortsatt er urolig eller usikker på barnets aktivitetsmønster skal du ringe din fødeavdeling for veiledning. • Hvis du etter tellingen av barnets bevegelser er beroliget og kjenner godt med bevegelser, trenger du ikke kontakte fødeavdelingen. Ikke stol på apparater som du kan benytte for å lytte på hjertelyden til barnet ditt med hjemme. Anonymkode: d3ab0...cbf Skal på 28 ukers kontrollen i morgen☺️ Jeg forsøkte å lokke frem bevegelse tidlig på morgenen i dag, da han pleier å være ganske aktiv rundt fem. Spiste litt søtt og la meg ned og bare kjente etter. Fikk et par bevegelser tilbake, men ikke så mye han pleier. Men dette sa jordmoren på fødeavdelingen at var helt innafor, og hun ville ikke bekymret seg. Så da har jeg valgt å stole på at hun vet hva hun snakker om, og så må jeg bare finne på mye for å oppta tankene mine i dag, så får jeg snakke skikkelig med jordmoren min i morgen☺️ Anonymkode: 19391...cca
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #10 Skrevet 28. november 2021 Så bra du har kontroll i morgen, da får du iallfall en sjekk da med sånn hjertelyd osv + kan snakke med jordmor der ordentlig. Jeg pleier også å dulte/stryke/gni litt på magen når jeg blir bekymret og da får jeg ofte litt respons 😄 Lykke til på kontrollen, alt er nok helt fint det er nok at de fremdeles klarer snu seg litt vil jeg tro Men de sier jo man heller skal ringe en gang for mye enn for lite. Anonymkode: d3ab0...cbf
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #11 Skrevet 29. november 2021 Hvordan går det ts? Anonymkode: d171d...1dd
Luckiness Skrevet 29. november 2021 #12 Skrevet 29. november 2021 Jeg var vel inne i uke 27. Da ble det tatt ultralyd og sparketest. Kalles sikkert noe annet. Måtte drikke saft og trykke på en knapp hver gang jeg kjente bevegelse i en time eller noe etterpå. Alt var fint. Men hadde da opplevd mindre bevegelse i 1,5 dag. Selv om jeg drakk en liter sukkerholdig saft for å kjenne etter om det ble mere liv. Alt var fint. Men godt med en kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå