Gå til innhold

28 år - for gammel for å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest flere tråder her inne føler jeg meg rett og slett for gammel for å få barn. 20 år er det ideelle visstnok. Da får man nok tid med barna og risikerer ikke sykdommer og misdannelser hos barnet. Fyller 28 om kort tid og hadde planlagt å starte prøvingen, men anses jeg for gammel? Problemet er at vi ønsker mer enn ett barn... så jeg kan fort bikke 30 når resten av barna kommer. Bør vi droppe prøvingen?

Anonymkode: bead1...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er snittalderen i Oslo på førstegangsfødene 31,5 år da. 

• Liker 22
Skrevet

Ikke for å være ufin… men du tuller? Du er overhodet ikke for gammel. Jeg syns når er passert 40, så er det for gammelt (med tanke belastning for kroppen, fysikk, psykisk, større sjans for mer komplikasjoner og få barn med spesielle behov).

De fleste i dag med mindre du bor på et tettsted der alle får barn før fylte 25, så er veldig mange kvinner midten av tretti årene når de får det første barnet.

Jeg var 26 selv da jeg fikk barn og var glad for at jeg satte i gang da. Var både gift og hadde jobb, hus og bil. Jeg hadde vansker med å bli gravid. Og hadde nok ikke fått barn visst jeg hadde ventet til midten av trettiårene 

Anonymkode: 968fc...fdb

• Liker 4
Skrevet

Min personlige grense er 40 år :)

Anonymkode: bc76d...157

Skrevet

Tullprat :) Høyere risiko for ditt og datt betyr ikke HØY risiko.

Anonymkode: feeca...f81

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Etter å ha lest flere tråder her inne føler jeg meg rett og slett for gammel for å få barn. 20 år er det ideelle visstnok. Da får man nok tid med barna og risikerer ikke sykdommer og misdannelser hos barnet. Fyller 28 om kort tid og hadde planlagt å starte prøvingen, men anses jeg for gammel? Problemet er at vi ønsker mer enn ett barn... så jeg kan fort bikke 30 når resten av barna kommer. Bør vi droppe prøvingen?

Dette er faktisk respektløst å skrive og jeg antar det er tull. Du vet bedre enn dette

Anonymkode: d2edf...136

• Liker 13
Skrevet

Har du sjekket hva som er gjennomsnittsalder på førstegangsfødende? 29,8 år.

28 år er altså under gjennomsnittet. Det er variasjoner fra ulike steder i landet, der Oslo har noe høyere.

Anonymkode: 058d5...c92

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk mitt første barn når jeg var 28 og andre ved 30

Anonymkode: 8b7aa...b95

• Liker 1
Skrevet

nei du virker for umoden

Anonymkode: 48c09...885

• Liker 24
Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke få barn. Når du spør om slik, ikke gjør det! Ikke alle skal reprodusere seg.

Skrevet

Det mest skremmende er at du tydeligvis henter kunnskapen din fra kg.

Anonymkode: 0f3d1...e87

• Liker 13
Skrevet
Anonym373 skrev (2 minutter siden):

Ikke få barn. Når du spør om slik, ikke gjør det! Ikke alle skal reprodusere seg.

Kunne ikke vært mer enig😅

• Liker 5
Skrevet

Din fysiske alder er ikke noe problem, den mentale virker litt verre 🤷🏼‍♀️ Ikke baser de store avgjørelsene i ditt liv på hva folk skriver på KG. 

Anonymkode: 19ccb...9ad

• Liker 9
Skrevet

Dette er en fin alder å begynne å prøve på. Når en er ca 38 begynner de å undersøke litt nøyere med tanke på missdannelser.

Lykke til med prøvingen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

idiotisk spørsmål. Du har lest mange tråder og ser jo at mange skriver at man ikke er for gammel når man er under 30. Utallige mennesker får barn når de er 40+ og alt går bra og det er null problemer. Kjenner selv flere som har fått barn i alderen 37-45 og barna er født uten problemer, ingen trengte keisersnitt, barna er frisk, foreldrene hadde ikke særlig med problemer under svangerskap bortsett fra de vanlige plagene man får som kvalme, rar matlyst, smerter i rygg og bekken og visse andre greier. 

Anonymkode: 2cfb6...d93

• Liker 2
Skrevet

Snittet er høyere enn det mange, mange steder i landet!

Fikk barn et par uker før jeg fylte 32 selv. 

• Liker 1
Skrevet

Uhm, nei. Gjennomsnittet i Norge for første barn er vel 31 år. 

Jeg er 29 og ikke i nærheten av klar. Venter nok 5 år til. 

Anonymkode: 80dfe...9c6

Skrevet

Nei hvorfor i all verden skulle du være for gammel? 

Noen tråder handler jo mest om brudd i høy alder og ender opp som barnløs fordi de plutselig får litt dårlig tid. Man blir aldri for gammel til å være mamma 

Anonymkode: 1874c...f0e

Skrevet

Hvorfor er dere så slemme mot TS?

Det er mange som ikke ønsker å tilegne seg kunnskap og informasjon fra internett gitt fra myndighetene, og det er mange som ikke tør eller ønsker å ta dette opp med legen sin. 

Selv tilegner jeg meg kunnskap og informasjon kun via forum slik som Kvinneguiden. Her får man informasjon som er basert på det virkelige liv, og kvinnene som er på dette forumet er langt over snittet intelligent. 

Anonymkode: bcd90...201

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...