Gå til innhold

Hvorfor har amerikanerne perfekte tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amerikanerne har perfekte rette og hvite tenner. Mens f.eks britene har skjeve og gule tenner.

Hvorfor er det sånn? Er ikke helsesystemet i UK gratis? mens det angivelig er svindyrt og utilgjengelig i USA? Dette henger ikke på greip.

Anonymkode: 5f5c8...dd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amerikanere du ser på tv, har brukt penger på å fikse tennene. Det er ganske vanlig der borte. Fattige amerikanere har ikke pene tenner. 

Anonymkode: b3601...c22

• Liker 13
Skrevet

I Japan står også tennene på kryss og tvers, men i Korea er de alltid rette og pene. Det tror jeg må være genetisk. Akkurat om Amerikanere har så pene tenner har jeg ikke tenkt på, men har jobbet med ingeniører i USA som mangler mange tenner. Synes det ser trist ut.

Skrevet

Det er mange amerikanere med skjeve tenner. La merke til det allerede på flyet over. De du ser på tv og i underholdningsbransjen har ofte skal fasetter (tror det heter det?). Det er jo mange som tuller med at når de slår gjennom/blir rike får de nytt smil. 

regulering er dyrere i usa enn her, går på forsikring. Har familie der som det ble dyrt for når de trengte regulering 

Anonymkode: 287d2...613

• Liker 2
Skrevet

Ikke alle amerikanere har pene tenner nei, bare se på den serien til Thomas Seltzer på NRK. Arbeiderklassen har skikkelig dårlige tenner! Og ‘british teeth’ er vel en stående vits.....

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for avsporing.

_popcorn_, mod

Skrevet

Er ikke alltid skalfasettene og protesene er så fine der borte i Amerika, når de ser mest mulig falske ut.

Anonymkode: 315e1...d6c

• Liker 3
Skrevet

Alle amerikanere du ser på tv har fine tenner. Men alle de har trekt og slipt tenner og fått satt inn nye skallfaseter/porselenstenner. 

Anonymkode: 182f5...54d

• Liker 5
Skrevet

Det er et stort press i USA om å ha rette pene tenner. Selv folk som er middelklassen eller lavere middelklasse sørger for at barna deres får regulering selv om de ikke har noe medisinsk behov for det. Går på at mange tror at man får flere fordeler i livet om man har en pen perlerad 

Derfor jeg er superhappy for at ordningen for regulering i Norge ble endret. Nå får barn støtte til regulering dersom det er et medisinsk behov for det og ikke om det er kosmetisk begrunnet. Jeg ønsker ikke presset om perfekte tenner som finnes i USA

Anonymkode: a4fcd...05e

• Liker 2
Skrevet
Vasubandhu skrev (1 time siden):

I Japan står også tennene på kryss og tvers, men i Korea er de alltid rette og pene. Det tror jeg må være genetisk. Akkurat om Amerikanere har så pene tenner har jeg ikke tenkt på, men har jobbet med ingeniører i USA som mangler mange tenner. Synes det ser trist ut.

Eller tannregulering?

Anonymkode: 2f3e0...7fe

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Alle amerikanere du ser på tv har fine tenner. Men alle de har trekt og slipt tenner og fått satt inn nye skallfaseter/porselenstenner. 

Anonymkode: 182f5...54d

Bare se på Joe Biden og Donald Trump.

Anonymkode: 24046...c75

Skrevet

Se på Tom Cruise fra 80-tallet :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 9.21):

Amerikanerne har perfekte rette og hvite tenner. Mens f.eks britene har skjeve og gule tenner.

Hvorfor er det sånn? Er ikke helsesystemet i UK gratis? mens det angivelig er svindyrt og utilgjengelig i USA? Dette henger ikke på greip.

Anonymkode: 5f5c8...dd4

USA er et uland, de har ikke bedre tenner enn i England. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...