Gå til innhold

Vi var ti kollegaer som skulle på julebordet, men det ble avlyst fordi vi jobber på sykehus mens andre drar til Marbella

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å bli irritert? Julebordet er avlyst for andre året på rad. Vi var bare ti på avdelingen som skulle dra, men det gikk allikevel ikke. 

Anonymkode: af96e...65c

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere hadde ikke trengt å avlyse. Ingen som pålegger dere det.

Og noen ytterst få, fullvaksinert, drar til Marbella? Javel? Hva har det med dere å gjøre?

Dere kunne bare valgt å gjennomføre julebordet. Det skal min jobb.

Ingen sympati fra meg.

Anonymkode: 06a63...f49

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok ikke klart å irritere meg over et julebord jeg ikke kunne delta i eller som ikke ble arrangert. Mest fordi jeg har vært på mange opp gjennom årene så klarer godt en pause.  Så å irritere seg varier sikkert med hvor mange ganger man har deltatt på slikt tidligere år. Jeg pleier å arrangere et privat, men det har jeg valgt å droppe i år som i fjor.  Er planlagt jobbjulebord i år, men det er to uker til og tar det som det kommer, tingenes tilstand endrer seg raskt nå. 

Endret av skrue
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og noen ytterst få, fullvaksinert, drar til Marbella? Javel? Hva har det med dere å gjøre?

Ingen sympati fra meg.

Jeg forstår ts godt, jeg. Må være irriterende generelt for helsearbeidere å jobbe **** av seg mens andre samles hundrevis på festivaler, julebord og andre arrangementer og lever som ingenting har skjedd. 

Absolutt lov å bli irritert ts, jeg er ikke i helseyrket selv men føler med deg/dere. 

Anonymkode: 80e5d...fc9

• Liker 40
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ingen sympati fra meg.

Jo, det er nå i alle fall pålagt på det sykehuset jeg jobber på å avlyse alt av julebord. Da er det ikke "bare å gjennomføre". Kjære vene. Skjønner du at vi er i en pandemi eller? 

Anonymkode: 39595...ee1

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det er nå i alle fall pålagt på det sykehuset jeg jobber på å avlyse alt av julebord. Da er det ikke "bare å gjennomføre". Kjære vene. Skjønner du at vi er i en pandemi eller? 

Ja, men det er ingen myndigheter eller lignende som pålegger sykehuset å be sine ansatte avlyse.

Jeg skjønner at vi er i en pandemi. Men jeg skjønner også at denne pandemien kommer til å dra ut i årevis, med nye mutasjoner hele veien. Da er det unødvendig å avlyse arrangementet som er fullt lovlig.

• Liker 4
Skrevet

Hva skjer i Marbella? Skulle julebordet være der? Drar kollegene dine dit, siden det ikke ble julebord? Skjønte ikke helt denne tråden.

Anonymkode: ee905...dd6

• Liker 24
Skrevet

Ja, men det er ingen myndigheter eller lignende som pålegger sykehuset å be sine ansatte avlyse.

Jeg skjønner at vi er i en pandemi. Men jeg skjønner også at denne pandemien kommer til å dra ut i årevis, med nye mutasjoner hele veien. Da er det unødvendig å avlyse arrangementet som er fullt lovlig.

Det spiller jo ingen rolle. Vi har fått beskjed høyeste hold i sykehusledelsen om å avstå alt av julebord, og da kan man forvente seg en saftig bot hvis man overstyrer det som ansatt. Det vil jo ingen. Det virker ikke som om du skjønner at man ikke har noe handlingsrom som ansatt her. 

• Liker 8
Skrevet

Bitre helsearbeidere er lite sjarmerende.

Veldig mange av oss har vært på jobb hver eneste dag under pandemien- og i tillegg måtte leve med uvissheten om vi faktisk har en jobb etter dette.

Det er flere enn dete som holder hjula igang, og selvsagt skal dere ta dere av de syke. Dere har utdannet dere til det.

Kjipt med avlyst julebord- men hva Marbella har med det å gjøre skjønner jeg ikke.

Vi har mer enn nok smitte i dette landet- og mange feriesteder har lavere smittetrykk enn deler av Norge. 

Anonymkode: 94812...b35

• Liker 10
Skrevet

Det spiller jo ingen rolle. Vi har fått beskjed høyeste hold i sykehusledelsen om å avstå alt av julebord, og da kan man forvente seg en saftig bot hvis man overstyrer det som ansatt. Det vil jo ingen. Det virker ikke som om du skjønner at man ikke har noe handlingsrom som ansatt her. 

Det forstår jeg. Men da får det bli en sak mellom de ansatte og ledelsen! For det er ingen regelverk som pålegger ledelsen å avlyse. Det er rart at dere klager på resten av samfunnet, når det er deres egen ledelse som har valgt å avlyse.

Hva er det du ikke skjønner..? 

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjenner på det samme. Er spl i kommunen og hadde gledet meg veldig til årets julebord. Har forståelse for at det ikke lot seg gjennomføre likevel grunnet pandemien, men det svir når jeg ser at alle mine venner som ikke jobber i helsevesenet drar på julebord, ferier og fester som vanlig… 😔

Anonymkode: 20d99...95e

• Liker 8
Skrevet

Det forstår jeg. Men da får det bli en sak mellom de ansatte og ledelsen! For det er ingen regelverk som pålegger ledelsen å avlyse. Det er rart at dere klager på resten av samfunnet, når det er deres egen ledelse som har valgt å avlyse.

Hva er det du ikke skjønner..? 

Er du helt tett? Er du klar over at sykehus er statlig eid? 

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Hadde ikke gjort noe om alle måtte avlyse julebord. Det er ikke viktig uansett. Sikkert mye mer effektivt tiltak enn mye annet også, for de som er opptatt av det. Forferdelig kjedelig er det også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du helt tett? Er du klar over at sykehus er statlig eid? 

Jeg snakker selvfølgelig om toppledelsen. Ikke din nærmeste leder. Så vidt med bekjent har ikke staten pålagt helseforetak å avlyse julebord.

Du virker helt tett!

Som skrevet over her: sytete helsearbeidere er lite sjarmerende. Helsearbeidere skal selvfølgelig få ytre seg kritisk om arbeidsforhold og lignende, men det du skriver her fremstår bare sytete. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner på det samme. Er spl i kommunen og hadde gledet meg veldig til årets julebord. Har forståelse for at det ikke lot seg gjennomføre likevel grunnet pandemien, men det svir når jeg ser at alle mine venner som ikke jobber i helsevesenet drar på julebord, ferier og fester som vanlig… 😔

Anonymkode: 20d99...95e

Du kan jo dra på ferie og fest du også.

Anonymkode: 8892b...4a9

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber i et statlig helseforetak, men ikke direkte med pasientkontakt. Hos oss har ikke ledelsen engang planlagt julebord i år. Det har vært et ikke-tema. Litt overrasket over at alle sykehus tilsynelatende har planlagt julebord for sine ansatte, egentlig. Det var jo en usikker situasjon til tross for gjenåpning, det visste vi alle.

Anonymkode: 3dc0c...9c1

• Liker 6
Skrevet

Jeg er overrasket over at helsetjenesten planlegger julebord. Jeg jobbet i kommunehelsetjenesten i 15 år, og det ble aldri arrangert julebord for oss.

Anonymkode: 6e082...6c1

• Liker 2
Skrevet

Jeg snakker selvfølgelig om toppledelsen. Ikke din nærmeste leder. Så vidt med bekjent har ikke staten pålagt helseforetak å avlyse julebord.

Du virker helt tett!

Som skrevet over her: sytete helsearbeidere er lite sjarmerende. Helsearbeidere skal selvfølgelig få ytre seg kritisk om arbeidsforhold og lignende, men det du skriver her fremstår bare sytete. 

Det virker ikke som om du skjønner hvordan helseforetakene fungerer. Toppledelsen i et helseforetak er sykehusdirektøren. Beskjeden kommer ovenfra og er ikke diskuterbar. Sykehusdirektøren jobber tett opp mot Helsedirektoratet, og staten har et særlig hensyn å ta for å ivareta folkehelsen. At du ikke skjønner at dette her er et tema som tas opp og vurderes viser bare at du ikke vet hva du snakker om. Det er en grunn til at beslutningen er tatt og videreformidlet til alle avdelinger på sykehuset. Det er på grunn av nåværende smittesituasjon. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det virker ikke som om du skjønner hvordan helseforetakene fungerer. Toppledelsen i et helseforetak er sykehusdirektøren. Beskjeden kommer ovenfra og er ikke diskuterbar. Sykehusdirektøren jobber tett opp mot Helsedirektoratet, og staten har et særlig hensyn å ta for å ivareta folkehelsen. At du ikke skjønner at dette her er et tema som tas opp og vurderes viser bare at du ikke vet hva du snakker om. Det er en grunn til at beslutningen er tatt og videreformidlet til alle avdelinger på sykehuset. Det er på grunn av nåværende smittesituasjon. 

Jeg skjønner selvfølgelig hvordan statlige organisasjoner fungerer. Det du tydeligvis ikke forstår - siden du drar samme regla om igjen, om igjen, om igjen - er at du ikke må rette kritikken til samfunnet, men dine overordnede.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner selvfølgelig hvordan statlige organisasjoner fungerer. Det du tydeligvis ikke forstår - siden du drar samme regla om igjen, om igjen, om igjen - er at du ikke må rette kritikken til samfunnet, men dine overordnede.

Det du ikke skjønner er at de overordnede --> staten. Staten må ta valg basert på dagens smittesituasjon, og smitte kommer jo ikke av ingenting. Det er jo for eksempel de som har tatt seg unødvendige fritidsreiser. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...