Gå til innhold

Ønsker meg et par kjempestore stueplanter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Både i høyde og bredde, eller en av delene.

Forslag?

Jeg har monstera og  Streøitzia Nicolai. Arekapalmen synes jeg er vrien å passe på fordi den må dusjes så ofte.

Endret av MapleSirup
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både monstera og strelirzia blir svære. Fiolinfiken?

• Liker 1
Skrevet

Gullranke klatrer så om du har mur i stuen eller planter den med en høy mosestokk så kan de bli ganske store. De er selvfølgelig også veldig fine å ha som hengeplanter. Kjempelett å reprodusere ved stiklinger, så hvis du har en allerede trenger du kun potte, jord, mosestokk og masse tålmodighet.

• Liker 2
Skrevet
Kverrulanten skrev (3 timer siden):

Både monstera og strelirzia blir svære. Fiolinfiken?

Fiolinfiken tenkte jeg å kjøpe. Gummiplanter blir vel også ganske store?

Skrevet
Polyester skrev (3 timer siden):

Gullranke klatrer så om du har mur i stuen eller planter den med en høy mosestokk så kan de bli ganske store. De er selvfølgelig også veldig fine å ha som hengeplanter. Kjempelett å reprodusere ved stiklinger, så hvis du har en allerede trenger du kun potte, jord, mosestokk og masse tålmodighet.

Gullranker er enkle😊Men de må evt henge, synes jeg. Jeg synes det er så stygt med mosestokk😅

Skrevet

Støtter forslaget om fiolinfiken. Vi har en diger en her hjemme, og noe av det jeg liker best med den er at den vokser ganske sakte. 

Vi har også en stor Janet Lind (draketre) som trives godt i en forholdsvis mørk krok av stua.

• Liker 1
Skrevet
MapleSirup skrev (10 timer siden):

Fiolinfiken tenkte jeg å kjøpe. Gummiplanter blir vel også ganske store?

Gummiplanter vokser ganske tregt, er erfaringen herfra! 

Pachira (lykkekastanje) kan bli stooore! Er en to meter høy en på kjøpesenteret her! 

Anonymkode: 79e25...472

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...