Gå til innhold

Reiser til Jordan om knappe to uker.. tror jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten rundreise i Jordan. 

.. men nå med den nye virusvarianten.. burde jeg avbestille? Har ikke lyst å stå i fare for å ikke komme meg hjem igjen! 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: a3ce4...191

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville reist. Det var mye styr med Delta også, men så var den plutselig overalt uansett. Og sørafrikanske leger sier at den kun gir milde symptomer. Den er nok overalt innen du er tilbake. 

Anonymkode: 75b09...1f2

• Liker 2
Skrevet

Kan du ha hjemmekontor når du kommer hjem om du må i karantene? Jeg avlyser reise nå da jeg jobber med utsatte pasienter som ikke vil tåle at jeg drar med meg smitte tilbake fra utlandet. Jeg vil sikkert tåle smitte, men jeg tenker på andre enn meg selv. 

Anonymkode: 51227...b5c

Skrevet

Bare Jordan vet hvordan....

Anonymkode: 0c8fb...153

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 15.22):

Kan du ha hjemmekontor når du kommer hjem om du må i karantene? Jeg avlyser reise nå da jeg jobber med utsatte pasienter som ikke vil tåle at jeg drar med meg smitte tilbake fra utlandet. Jeg vil sikkert tåle smitte, men jeg tenker på andre enn meg selv. 

Anonymkode: 51227...b5c

Enig. Det kommer an på hvordan situasjonen din er når du kommer hjem. 
Det kan fort hende at du må i karantene, men funker det med jobb ville jeg reist. Jordan er fantastisk forresten. 

Anonymkode: 2afac...394

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

hvordan situasjonen din er når du kommer hjem.

jepp - hjemmekontor er mulig. Firmaet hvor jeg jobber er nå så til de grader digitalt innrettet. Sånn sett har vi profitert av pandemien.

Jeg er bare litt urolig for at jeg skal komme i en situasjon hvor plutselig alle fly blir innstillt og jeg blir sittende igjen der nede. 

Skrevet

Er du ikke heller redd for IS i Jordan? Vært noen skumle episoder med turister  der i år. Hvor de er kidnappet og ført over grensen til Syria. 

Anonymkode: 24448...a6c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du ikke heller redd for IS i Jordan? Vært noen skumle episoder med turister  der i år. Hvor de er kidnappet og ført over grensen til Syria. 

Anonymkode: 24448...a6c

Jordan regnes som et veldig trygt landene å reise i, ro deg ned. Var der selv for noen uker siden.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

jepp - hjemmekontor er mulig. Firmaet hvor jeg jobber er nå så til de grader digitalt innrettet. Sånn sett har vi profitert av pandemien.

Jeg er bare litt urolig for at jeg skal komme i en situasjon hvor plutselig alle fly blir innstillt og jeg blir sittende igjen der nede. 

Den nye varianten er jo overalt i Europa allerede, i Tyskland påvist hos folk som ikke var i utlandet så det gir lite mening å innstille fly. Det blir som med Delta, kort panikk og så er det overalt uansett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vært noen skumle episoder med turister  der i år.

kom i tanker om at det jo faktisk ligger like ved Syria ja.. .men som en annen nevner her, anses Jordan som et relativt trygt land. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Den nye varianten er jo overalt i Europa allerede, i Tyskland påvist hos folk som ikke var i utlandet så det gir lite mening å innstille fly

ja, du har rett. Like fullt holder de på med nettopp den alibi-øvelsen nå. Her hvor jeg bor har tallene innenlands vokst eksponensielt i det siste (bor utenfor Norge) og samtidig legger man restriksjoner på flyvninger fra en hel rekke land. Fordi man vil forhindre at den nye varianten kommer inn i landet. Men sannsynligvis er den jo her allerede. 

Spurte sjefen idag hva han mente. Riktignok har vi fått forbud mot forretningsreiser i øst og vest, men ferien skulle jeg ta, mente han. Heldigvis er han en avslappet type. 

Skrevet

Ha!!!

Jeg hadde ikke før trykket "send" så poppet det opp en melding om at vi har to bekreftede omikron-tilfeller her i landet! Så da er det vel heller Jordan som ikke vil ha noe med meg å gjøre kan jeg forestille meg 😄

Skrevet

Jeg hadde reist. Jordan er et fantastisk land å besøke. Men følg med på eventuelle restriksjoner fra Jordans side.

Anonymkode: 2736a...629

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

OK jenter  - trenger innspill igjen! 

Nå er det kvelden før avgang. Dagen idag har vært kaotisk på mange måter, men først om fremst fordi jeg fikk en melding her imorges om at han jeg var sammen med igår i to timer (uten avstand, uten maske) testet positiv igår kveld etter at vi skilte lag.

Vi satt sammen i et lukket rom og øvde gloser (prøver å lære et nytt språk i et desperat forsøk på å holde de små grå igang). Han mener at han må ha blitt smittet for fire til sju dager siden. 

Jeg har tatt en test idag selvsagt (18 timer etter at vi var i kontakt), for i hele tatt å få lov å fly. Den var negativ (pcr test). 

Men - det var vel noe med at hvis man er smittet så vil testen først vise positiv noen dager etter? Eller? 

Jeg kommer til å forbanne megselv nord og ned om jeg blir sittende igjen i all evighet på et hotellrom i Amman i karantene! 

Det er selvsagt rikelig sent å endre planene nå. Men likevel....Hva ville dere gjort?

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

OK jenter  - trenger innspill igjen! 

Nå er det kvelden før avgang. Dagen idag har vært kaotisk på mange måter, men først om fremst fordi jeg fikk en melding her imorges om at han jeg var sammen med igår i to timer (uten avstand, uten maske) testet positiv igår kveld etter at vi skilte lag.

Vi satt sammen i et lukket rom og øvde gloser (prøver å lære et nytt språk i et desperat forsøk på å holde de små grå igang). Han mener at han må ha blitt smittet for fire til sju dager siden. 

Jeg har tatt en test idag selvsagt (18 timer etter at vi var i kontakt), for i hele tatt å få lov å fly. Den var negativ (pcr test). 

Men - det var vel noe med at hvis man er smittet så vil testen først vise positiv noen dager etter? Eller? 

Jeg kommer til å forbanne megselv nord og ned om jeg blir sittende igjen i all evighet på et hotellrom i Amman i karantene! 

Det er selvsagt rikelig sent å endre planene nå. Men likevel....Hva ville dere gjort?

Dersom du har vært nær noen som har testet positivt skal du vel helst i karantene? Altså her hjemme. Nettopp fordi det kan ta noen dager før du gjerne tester positivt. Men det er jo en vanskelig situasjon, jeg skjønner det. Jeg ville gjerne hørt med forsikringsselskapet om hva de sier.

Anonymkode: b5847...053

Skrevet

Hvis du kan utsette reisen så hadde jeg ville gjort det. Ikke ødelegg jula di og en tur til Jordan. Ta det senere når du kan nyte det fullt uten å tenke på å ende opp i karantene.

Anonymkode: 2736a...629

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...