Gjest Husmusa Skrevet 10. oktober 2005 #1 Del Skrevet 10. oktober 2005 Skal gå igang med å innrede ny entre; nytt gulv, nye vegger, nytt tak nye møbler. Har du noen gode tips å dele med meg? Hva er lurt og hva er ikke lurt? Vi er 5 i familien (3 små barn). Vi har vaskerom like ved, men må gjennom entreen for å komme dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 10. oktober 2005 #2 Del Skrevet 10. oktober 2005 Tror jeg ville satset på et gulv som tåler litt vann-søl og som heller ikke blir farlig glatt. Kanskje noen fliser kunne fungere? Knagger i "barnehøyde" slik at de kan henge opp jakkene sine selv, kurver til votter, skjerf og andre småplagg. Speil, slik at man kan ta en sjekk av påkledningen før man går ut døra. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. oktober 2005 #3 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Vi er akkurat ferdig med vår nye entrè. Der har vi beigehvit-malt strie på veggen, sorte fliser som ikke er blanke (med varme) på gulvet, Speilskyvedørsgarderobe med sorte karmer fra gulv til tak på den ene veggen og mahognifargede fotlister og dørkarmer. Så har vi mahognifargede pyntelister i taket med pyntehjørneknotter. Jeg har kjøpt to ubehandlede trehyller i en hobbybutikk som jeg har malt i samme mahognifarge, og brukt sorte smijernsknekter. Vi har to smijernslysestaker på veggen, og en knaggrekke i samme serie. Og til slutt hang vi opp to skohyller på veggen i sort smijern. Kronen på verket er bildet av ungene i skjønn forening på veggen Endret 10. oktober 2005 av Tex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #4 Del Skrevet 11. oktober 2005 Her er noen viktige pungter: Nok hyller og oppbevaring knagger og hyller for de små gulv som er enkelt å rengjøre, men ikke for glatt, f.eks skifer. varmekabler under fliser, slik at sko blir raskere tørre helfigurspeil veggene bør ha høyglansmaling, så de er lette å vaske minst 120cm fri gåplass, helst 140 (evt rullestol) stol til å sitte på evt sete du kan vippe ned, hvis det er trangt om plassen sklisikre underlag under tepper/ ryer males i en lys farge i en "varm" tone (særlig hvis det ikke slipper inn noe dagslys) gjerne åpen og lukket oppbevaring Husk at gangen er husets "visittkort" og gir en forventning av hva man finner innenfor.. Skriv inn hva du velger etterhvert og hvis du trenger flere tips, jeg hjelper deg gjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 11. oktober 2005 #5 Del Skrevet 11. oktober 2005 I siste Bonytt er det en del tips til nettopp entreen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 14. oktober 2005 #6 Del Skrevet 14. oktober 2005 Nå har vi fjernet et skap som vi har hatt midlertidig lagret i gangen. Men i kroken er det fult opp av verktøy, 10 sekker sement og mye annet. Sko, jakker og ransler ligger/henger/står der. Har og en vogn til dagbarnet stående, men er nå satt utenfor. Om to tre uker er nok mye ryddet. Verktøy må fortsatt stå til garsjen er ferdig. Sementen forsvinner i helgen. Vi har grå skifer fliser med varmekabler, og må krysse entren for å komme inn på vaskerommet og opp til nybygget. Har to utganger/dører og skyvedørsgarderobe. Har en dyp rød farge på veggen og lutet panel i taket. På veggen inn mot vaskerommet har vi akvarie som er rammet inn. Det står inne på vaskerommet. Hull i veggen, så det ser ut som et bilde. Foran den ene døren som vi ikke bruker har jeg to skohyller. Og så to knaggrekker til klær. Nå bruker vi garderobeskapet til klær til to av ungene og mannen. Der kommer sko og ytterklær til å henge. Så da får vi mye bedre plass på gulvet. Lykke til med oppussingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Very Victoria Skrevet 18. oktober 2005 #7 Del Skrevet 18. oktober 2005 Anbefaler fliser på gulvet og nok knagger. Har du plass så kjøp også skoskap. Da er det lett å holde gangen superryddig og du trenger ikke skyfle vekk en "million" par sko hver gang gulvet trenger å støvsuges og/eller vaskes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå