AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Er det vanskelig å montere en pax-garderobe selv? Med hengslede dører og skuffer og hyller innvendig? Følger det med det man trenger av verktøy som med andre ikea-møbler? Anonymkode: dd368...8e1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 lurer og! Anonymkode: 76da4...5f2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 Mannen min har brukt 8 timer i dag på å montere paxskap og det gikk fint. Han er mere enn gjennomsnittet handy, men jeg tror ikke det er så vanskelig. Han hadde en boremaskin som gjorde det lettere å skru inn alle skruene 😊 Anonymkode: c766d...e89
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min har brukt 8 timer i dag på å montere paxskap og det gikk fint. Han er mere enn gjennomsnittet handy, men jeg tror ikke det er så vanskelig. Han hadde en boremaskin som gjorde det lettere å skru inn alle skruene 😊 Anonymkode: c766d...e89 Å hjelpe meg det var lenge😲 hvor stort skap har dere? Og hva har dere av innredning? Anonymkode: dd368...8e1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 Jeg har montert opp pax garderobeskap. Jeg trodde det var vanskelig, men det var det absolutt ikke. Monterte ett på 2m med skyvedører, to stammer på 1m hver. Det andre var 1,5m med to skap stammer, med skyvedør. Gjorde alt selv, ikke vanskelig med hyller eller kurver inni heller. Fikk forøvrig kun hjelp til å få løftet de opp. Jeg er dame i 40 årene som er litt handy og nøye. Hvor lang tid du bruker har noe med hvor stort skap du skal ha. Anonymkode: e8891...722 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #6 Skrevet 28. november 2021 Monteringsanvisningen ligger på ikeas hjemmesider, ta en titt på dem. Anonymkode: 29fed...954
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #7 Skrevet 28. november 2021 Jeg har gjort det alene uten problem, er ganske handy da, og skrudd mye IKEA. Men er vel verste IKEA-greien jeg har holdt på med, tok sykt lang tid. Hadde fem stammer og en haug med skuffer, holdt på å spy til slutt. Du må vel ha en drill til å skru den til veggen og skru stammene sammen. Her trenger du også en tvinge, trappestol og vater. I tillegg trenger du hammer, for det skal bankes inn tusen spikre på baksiden. Det er kanskje ikke helt det møbelet å anbefale om du er helt grønn på IKEA, samtidig så er det jo ikke rakettforskning. Bare å ta sin tid og lese monteringsanvisning nøye. Men alt blir litt gøyere om man er to, ville nok kanskje invitert en kompis på pax, pizza og pils.. spesielt om du ikke har så mye verktøy. Anonymkode: 10275...931 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #8 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har gjort det alene uten problem, er ganske handy da, og skrudd mye IKEA. Men er vel verste IKEA-greien jeg har holdt på med, tok sykt lang tid. Hadde fem stammer og en haug med skuffer, holdt på å spy til slutt. Du må vel ha en drill til å skru den til veggen og skru stammene sammen. Her trenger du også en tvinge, trappestol og vater. I tillegg trenger du hammer, for det skal bankes inn tusen spikre på baksiden. Det er kanskje ikke helt det møbelet å anbefale om du er helt grønn på IKEA, samtidig så er det jo ikke rakettforskning. Bare å ta sin tid og lese monteringsanvisning nøye. Men alt blir litt gøyere om man er to, ville nok kanskje invitert en kompis på pax, pizza og pils.. spesielt om du ikke har så mye verktøy. Anonymkode: 10275...931 Edit: Mente selvsagt trappestige, ikke trappestol. Men det fungerer jo å stå på en stol også, men pass på at det er en stødig en, du vil ikke ramle og dra med deg skapet over deg i fallet.. Du må også ha plugger til veggen den skal skrus fast i, om det er mur, gips osv. Er det mur må du vel nesten ha slagbor også, ikke bare vanlig drill. Som sagt, det kan jo lønne seg å ringe en handy venn med verktøy om du ikke har. Dette er ikke et møbel som kan skrus opp bare med en medfølgende unbrakonøkkel. Anonymkode: 10275...931 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #9 Skrevet 28. november 2021 kjempeenkelt å montere, monterte nettopp 2 skap, med skuffer, hyller og garderobestand. uten dør da vi må vente til de kommer inn igjen. Montert dører tidligere, enkelt det og. Vi monterte de stående pga. takhøyden, Anbefaler veldig å være 2 mennesker. Og anbefaler VELDIG å sette inn alt av skruer i sideflatene, og trebiter og sånne til å låse skruene som sitter i topplate og bunnplate. + sette på bein, skru de helt opp, i bunnplaten. Det vil spare deg for MYE tid og krefter. Han her viser hvordan du kan forberede og hva du bør gjøre før du setter opp! Tok ikke lange tiden heller. Når stammen er oppe kan du begynne med innmaten. Det er ikke vanskelig, men tar litt tid. Anonymkode: 207ba...523 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #10 Skrevet 28. november 2021 glemte å nevne at du trenger: Skrutrekker og hammer selv. Resten får du. anbefaler også litt lys, evt bruk mobilen. Anonymkode: 207ba...523
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #11 Skrevet 28. november 2021 Jeg er passelig handy. Å montere pax-skap synes jeg er enkelt. Anonymkode: 4053b...d65
Taluno Skrevet 28. november 2021 #12 Skrevet 28. november 2021 Ganske handy, og synes pax var relativt greit. Strevde litt med å få skuffe-skinnene riktig, men det var fordi jeg er surrete, ikke fordi det er komplisert 😂 når du har hengslede dører må du passe på at henglser og skuffer ikke kræsjer. Men pax-skap kan være tidkrevende, alt etter hvilken løsning man skal ha. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #13 Skrevet 28. november 2021 Ikke noe vanskeligere enn andre ikea møbler, men greit å være to når man setter skapene inntil veggen, i hvertfall på de vi har som er 236. Det samme gjelder feste av de lange dørene. Stammer går ganske fort, men skuffer tar lang tid å skru sammen og inn. Jeg brukte vel drill, hammer og skrutrekker. Anonymkode: 24d37...0dd
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #14 Skrevet 28. november 2021 Har montert mye forskjellig fra IKEA, og PAX tror jeg må være noe av det enkleste jeg har montert derfra. Anonymkode: 5abac...85b
Drizzt Skrevet 28. november 2021 #15 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det vanskelig å montere en pax-garderobe selv? Med hengslede dører og skuffer og hyller innvendig? Følger det med det man trenger av verktøy som med andre ikea-møbler? Anonymkode: dd368...8e1 Det er ganske tungt med de store garderobene. Vi gjorde det selv med 1 garderobe og bestilte montering med de andre 2. Jeg vil ikke gjøre det mer for å si det sånn 😄 Monterer heller kjøkkenskap 😄
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #16 Skrevet 28. november 2021 Drizzt skrev (1 minutt siden): Det er ganske tungt med de store garderobene. Vi gjorde det selv med 1 garderobe og bestilte montering med de andre 2. Jeg vil ikke gjøre det mer for å si det sånn 😄 Monterer heller kjøkkenskap 😄 Enig med deg. Det er ikke vanskelig, men veldig tungt og klønete å holde på med alene. Sist brukte jeg Luado, men hjalp til selv også for å spare litt penger. Veldig grei løsning 😊 Anonymkode: 9f298...9f2
Gjest LaptopPute Skrevet 28. november 2021 #17 Skrevet 28. november 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: kjempeenkelt å montere, monterte nettopp 2 skap, med skuffer, hyller og garderobestand. uten dør da vi må vente til de kommer inn igjen. Montert dører tidligere, enkelt det og. Vi monterte de stående pga. takhøyden, Anbefaler veldig å være 2 mennesker. Og anbefaler VELDIG å sette inn alt av skruer i sideflatene, og trebiter og sånne til å låse skruene som sitter i topplate og bunnplate. + sette på bein, skru de helt opp, i bunnplaten. Det vil spare deg for MYE tid og krefter. Han her viser hvordan du kan forberede og hva du bør gjøre før du setter opp! Tok ikke lange tiden heller. Når stammen er oppe kan du begynne med innmaten. Det er ikke vanskelig, men tar litt tid. Anonymkode: 207ba...523 Er det bein på pax?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #18 Skrevet 29. november 2021 Men alt av Pax er de utsolgt for på IKEA nå for tiden. Eller gjelder det bare skapdørene? Anonymkode: 19929...d36
Frida Skrevet 29. november 2021 #19 Skrevet 29. november 2021 LaptopPute skrev (12 timer siden): Er det bein på pax? Sokkel på vårt.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #20 Skrevet 29. november 2021 Jeg er virkelig ikke spesielt handy, og hadde liten erfaring med flatpakkede møbler - men klarte meg gjennom tre Pax-stammer relativt greit! Greit å være to når man monterer på selve stammene, ikke fordi det er så vanskelig - men fordi det er greit å ha noen til hjelpe til å holde, løfte osv. Hyller, skuffer og slik klarte jeg helt selv. Og hvis jeg klarte det, da klarer virkelig alle det! 😂 Anonymkode: 73d34...0d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå