AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Er det mulig og reagere på ulik type pels på hunder? Har to hunder fra før av rasen pomeranian og aldri merket noe form for allergi mot dem. Men fikk for litt siden en hund til av rasen dvergpincher som da er en helt annen pelstype, vil si den er striere, ingen underull og røyter mer. Etter denne kom i hus har jeg konstant vekslet mellom tett/rennende nese, kløe og hevelse i øyne, kløe mellom øre og hals, tett bryst og konstant nysing, da mener jeg så mye nys på rad at jeg brekker meg og det skjer ofte!! Kjenner jeg blir gal av denne «forkjølelsen» som jeg tenkte det var. skal uansett til legen og ta test, men hva tenker dere? Anonymkode: 8009b...dbc
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Er det en type pels som er mer allergivennlig enn andre? Anonymkode: 8009b...dbc
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 Ja, jeg vet min mor reagerte kraftig på enkelte hunder. Samme gjelder med katter, noen er mer allergivennlig, men dette er jo individuelt. Er ikke slik at f.eks en rase er allergivennlig for absolutt alle Anonymkode: 8da00...606 1
lidar123 Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 Du er ikke allergisk mot pelsen. Allergenene er proteiner i spytt, flass og andre sekreter fra hunden og alle hunder har samme type allergener. Ingen forskning støtter at noen hunderaser er mer allergivennlig enn andre, men det er store forskjeller i nivået på allergenproduksjon mellom individer. Så det er fullt mulig å reagere på en hund og ikke en annen, men det har lite med pelstype å gjøre. 2
Høyeheler Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 lidar123 skrev (13 minutter siden): Du er ikke allergisk mot pelsen. Allergenene er proteiner i spytt, flass og andre sekreter fra hunden og alle hunder har samme type allergener. Ingen forskning støtter at noen hunderaser er mer allergivennlig enn andre, men det er store forskjeller i nivået på allergenproduksjon mellom individer. Så det er fullt mulig å reagere på en hund og ikke en annen, men det har lite med pelstype å gjøre. Her har du helt rett om noen skulle være i tvil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå