Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 3mnd gråter generelt lite. Og er vanskelig å tolke ift trøtt, sulten osv. Eneste hun uttrykker av negative tegn er sånn sutrelyd. Og da gjetter jeg ofte at hun er trøtt hvis det er passe tid siden hun har sovet. Har prøvd å legge merke til andre typiske tegn, som gjesping, rød i øyenbrynene, døsige øyelokk, men får det liksom ikke til å stemme overens med at hun er trøtt.. hun gjesper bare når hun nettopp har våkna. Rød i ansiktet når det er noe ubehagelig, men ser ingen sammenheng med trøtthet. Så jeg sliter litt med å finne ut når hun skal legge seg for natta - og nå noen kvelder har hun grått hysterisk mye og lenge. Det har vært kl 00 og 01, selv om jeg har prøvd å legge henne før (f.eks. kl 22, da har hun sovna lett, men våkna og vært lys våken etter 45 min). Så har jeg med jevne mellomrom prøvd å få henne til å sove etter dette, med en gang jeg har hørt noen sutrelyder. Men hun er lys våken under kluten jeg legger over øynene hennes, uten å gråte (slik skjønner jeg at hun ikke var trøtt likevel). 

Si at hun sovner kl 22.00, og våkner kl 22.45. Så prøver jeg å få henne til å sove hver gang hun sutrer, f.eks. kl 23.15 og 23.45, men hun viser ingen tegn til å være trøtt. Neste gang jeg prøver er 00.00, og nå gråter hun utrøstelig og hysterisk. Er hun overtrøtt? Hun har verken gjespet, gnidd seg i øynene eller virka døsig. Bare litt sutrelyder. Etter 25 min med skikkelig gråting, roer hun seg, og nå ligger hun rolig på armen min med øynene lukka.

Jeg er bare ikke vant til at hun gråter så lenge i strekk og føler jeg gjør noe galt. Hva tror dere?

Anonymkode: 2c772...b2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes hun høres overtrøtt ut, det der er i alle fall typisk for vår. Du har jo prøvd det meste, men prøv å få henne i seng -sekundet- hun viser trøtthetstegn? Men altså. Det er en vanskelig periode det der, jeg husker selv det tok litt tid å finne ut av det. 😊

Anonymkode: 0787c...ca8

Skrevet

Syns å det høres ut som hun er overtrøtt. Mine (tvillinger) gråter hysterisk og lenger når de er overtrøtte. Utroli vsnsklig når de ikke gir tegn til trøtthet.. er hun sånn på dagtid også? Når mine var 3 mnd var de våkne ca 1 1/2 Max fra siste dupp til legging, så kanskje se på klokka mellom hver dupp å se hvor lenge i mellom hun er mest fornøyd med? .å de la seg ikkr så seint da. Ingen av mine barn(5stk) har lagt seg seinere en kl 20 når de har vært 3 mnd, tror det er litt sånn brytningsspunkt på søvn da🙄. Akkurat som de kommer i mer rytme å trenger å legge seg på kvelden. Hvis jeg har trekt det før seint så blir det sånne små dupper å mye oppvåkninger. Kanskje du burde prøve å legge for kvelden litt tidligere? Hvis ikke det går så går det ikke men verd et forsøk. Utrolig kjedelig med den hylskrikingen til seine natta😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...