Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stilling helsevesenet og har lenge ønsket å jobbe ved andre steder for å få mer erfaring. Problemet er at det ikke er mulig å få innvilget permisjon fra min nåværende stilling. For tiden er jeg i foreldrepermisjon. Spørsmålet mitt er om det er innenfor å søke ulønnet foreldrepermisjon, for så å jobbe ved et annet sted i en periode. Noen som har vært borti lignende?

Anonymkode: ccd12...eca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har en stilling helsevesenet og har lenge ønsket å jobbe ved andre steder for å få mer erfaring. Problemet er at det ikke er mulig å få innvilget permisjon fra min nåværende stilling. For tiden er jeg i foreldrepermisjon. Spørsmålet mitt er om det er innenfor å søke ulønnet foreldrepermisjon, for så å jobbe ved et annet sted i en periode. Noen som har vært borti lignende?

Anonymkode: ccd12...eca

Tror du seriøst at du kan være i ulønnet foreldrepermisjon for å jobbe en annen plass? 😂 altså... nei såklart ikke?

Anonymkode: 1fb84...ac2

• Liker 1
Skrevet

Tja, det kan du sikkert. Men du er pliktig til å oppgi biarbeidsgiver til hovedarbeidsgiver, så de finner ut av det uansett. Og dersom stedet du ansettes anses som en konkurrent til stedet du jobber, kan du bli nektet å ta vakter der. 

Anonymkode: 27a5c...342

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tja, det kan du sikkert. Men du er pliktig til å oppgi biarbeidsgiver til hovedarbeidsgiver, så de finner ut av det uansett. Og dersom stedet du ansettes anses som en konkurrent til stedet du jobber, kan du bli nektet å ta vakter der. 

Anonymkode: 27a5c...342

Nei, ulønnet foreldrepermisjon får du ikke innvilget uten å være hjemme med barn. Du har til og med utvidete rettigheter mtp sykepenger osv pga dette. Arbeidsgiver er kun pliktig til å innvilge ulønnet foreldrepermisjon dersom den tas ut i direkte sammenheng med lønnet foreldrepermisjon og har som hensikt å være hjemme med barnet. Foreldrepermisjon på feil grunnlag vil høyst sannsynlig føre til gyldig oppsigelsesgrunn på dagen.

Anonymkode: 1fb84...ac2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...