Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på minipiller i 10 år og sluttet pga barneønske. Tror jeg er i ferd med å få eggløsning nå (smerter nederst i mage, kvalme og ømme bryst), men det er jo helt uutholdelig vondt å ha sex?? Gjør skikkelig vondt nederst i magen. Er dette vanlig ved eggløsning? Evt noen tips? Burde jo hatt masse sex i disse dager, men kjenner jeg gruer meg da det er veldig veldig ubehagelig.

Anonymkode: 18ea0...9de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen! 

Anonymkode: 866b8...681

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gå til legen! 

Anonymkode: 866b8...681

Har aldri hatt problemer med dette før og innbiller meg at det er pga eggløsning. Var hos gyn i sommer og alt så bra ut, så er ikke bekymret sånn sett. Bare veldig irriterende😅 også er jeg nysgjerrig på om dette er vanlig ved eggløsning, har aldri hatt eggløsning før.

Skrevet

Hvis det er uutholdelig vondt burde du jo ta en tur til legen for å sjekke hva det er. 

Om det er eggløsning kan det hende at å legge en varmeflaske over magen eller noe kan hjelpe. Fosterstilling. Sjokolade. 

Men hvis det ikke gir seg så bør du jo ta deg en tur til legen. 

Kan også være luft i magen... Evt kan det være en graviditet som går galt.. Jeg vet ikke, jeg er ikke lege og kan ikke se eller kjenne etter hva slags smerter du har.. 

Anonymkode: ee7bb...58e

• Liker 1
Skrevet

Du bør dra til legen bare for å være sikker når du ikke har opplevd det før. 

Anonymkode: bcc49...03f

Skrevet

Kan være blant annet endometriose. Mange som har store problemer med penetrering pga. smerter.

En tur til gyn for å snakke om det du opplever er ikke feil.

Anonymkode: 350d3...23b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har aldri hatt problemer med dette før og innbiller meg at det er pga eggløsning. Var hos gyn i sommer og alt så bra ut, så er ikke bekymret sånn sett. Bare veldig irriterende😅 også er jeg nysgjerrig på om dette er vanlig ved eggløsning, har aldri hatt eggløsning før.

Det er mulig det er pga eggløsning. Den kan, for noen, bli skikkelig ille etter at de har sluttet på prevensjon. Ser noen nevner varmeflaske. Ta til deg det rådet, det er gull verdt!

Hilsen trebarnsmamma❤

Anonymkode: 9e706...7b7

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også veldig eggløsnings smerter. (Men går greit å ha sex)

Skrevet

For meg så var magesmerter nederst  i magen et tegn på at EL var over, for jeg blir rett og slett skikkelig forstoppet med en gang EL er over og da er det vondt å ha sex

Anonymkode: 0ecbe...624

Skrevet

Jeg hadde eggløsning i går, og det var litt vondt å ha sex. Men bare på den ene siden. Det var vondt i hele går (der som blindtarmen er) og støtsmerter under sex, men ingen smerter i dag. Jeg vet det var eggløsning, da jeg hadde positiv eggløsningstest på søndag. Det var tydeligvis høyre eggstokk som var i slaget :)

Anonymkode: c205d...e50

Skrevet

Jeg kan også få veldig vondt rundt eggløsning. Har pcos, og hadde aldri vondt før p-pilleslutt. Det var ikke sånn før jeg startet på dem da jeg var 18 

Anonymkode: ce73f...db2

Skrevet

Anbefaler lege…. Jeg hadde endometriose og dette var symptomet jeg hadde. Greit å få sjekket 👍🏼

Anonymkode: d3946...d44

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde eggløsning i går, og det var litt vondt å ha sex. Men bare på den ene siden. Det var vondt i hele går (der som blindtarmen er) og støtsmerter under sex, men ingen smerter i dag. Jeg vet det var eggløsning, da jeg hadde positiv eggløsningstest på søndag. Det var tydeligvis høyre eggstokk som var i slaget :)

Anonymkode: c205d...e50

Jeg fant ut at jeg også hadde eggløsning når disse smertene pågikk. Er mye bedre nå, helt normalt å ha sex nå, så var nok bare pga eggløsning 😊

ts

Skrevet

Det er IKKE pga eggløsning! 

Anonymkode: 6bd18...ad8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid hatt smerter rundt eggløsning og da kan jeg glemme å ha sex. Det er så vondt at jeg gråter. 

Jeg har endometriose, men kun fått påvist det utenpå livmoren.

Anonymkode: 9073f...018

Skrevet

Vi må ha sex før de smertene kommer ved eggløsning ja😫har det sånn nesten hver måned😅men jeg vet når de kommer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 23.55):

Jeg har gått på minipiller i 10 år og sluttet pga barneønske. Tror jeg er i ferd med å få eggløsning nå (smerter nederst i mage, kvalme og ømme bryst), men det er jo helt uutholdelig vondt å ha sex?? Gjør skikkelig vondt nederst i magen. Er dette vanlig ved eggløsning? Evt noen tips? Burde jo hatt masse sex i disse dager, men kjenner jeg gruer meg da det er veldig veldig ubehagelig.

Vel dersom du har gått på minipille i 10-år så husker du gjerne ikke mensensmerter og sånt da?

Eggløsning kan minne om mensensmerter. Altså ømhet og noen ganger direkte smerter nede på sidene helt nederst bak skambeinet (der eggstokkene er) og man kan få både ømme bryst og kvalme. Så ja dette kan fint være eggløsningssmerter. Kanskje dere kan ha litt mer sånn enkel og "kjedelig" sex som misjonæren eller i skje? Pluss at han kan gjøre ting litt roligere enn vanlig og gjerne ikke gå like dypt?

Anonymkode: 617c7...91e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...