Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips her. Alltid like vanskelig. Han er en mann som liker fiske, men han har alt innenfor det. Leser ikke noe særlig. Er ikke så glad i spekepølser og slikt. Han får også mye slikt da han har stor familie, og det er alltid noen som kjøper den type gaver. 
Fint om dere kan gi meg noen julegavetips. 

Anonymkode: 21c89...d02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldre menn synest jeg også er de vanskeligste å kjøpe til.

Bilder til å henge opp? Enten fin plakat/bilde med fiskemotiv eller bilder av barnebarn f.eks. 

Mange eldre menn er ikke glad i å kjøpe klær, så ulltøy, sokker, genser alt ettersom. Hjemmestrikket sokker om du liker å strikke.

Matkurv med litt forskjellig (men såg det ikke var så aktuelt)

Billetter til show eller kino for noe som kan interessere han.

«Gavekort» på tur med dere til et sted som kan interresere han.

Anonymkode: be554...b16

• Liker 2
Skrevet

Prisklasse?

Verktøy? Gardintrapp? Gode tøfler? Joggebukse i ull? 

Anonymkode: 09537...e05

Skrevet

Onkelen min som er i den alderen, ble kjempeglad for skikkelige ullsokker og en annen bursdag fikk han time til fotpleie og det var også populært.

Anonymkode: 83a91...bb6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Prisklasse?

Verktøy? Gardintrapp? Gode tøfler? Joggebukse i ull? 

Anonymkode: 09537...e05

Gardintrapp? Til en på 80 år? Håper på arv snart eller?

• Liker 7
Skrevet

Vi kjøpte en bok med mye gamle fotografier fr distriktet han er fra. Han er heller ikke noe lesehest, men å se på bilder av gamle hus hvor han har minner fra det liker han. Ellers så har vi tidligere år gitt ham: Gavekort på restaurant og presisert at vi vil være med😊 Fotpleie, en flaske whiskey slår aldri feil, ferdiglagde matretter til å ha i frysen og opplevelsesgaver - Kino, teater, konserter ol. 

• Liker 1
Skrevet

Abonnement på et blad som handler om fiske? Burde være motivert til å lese det . 

Bok som omhandler fiske langs norskekysten (det falt i smak hos min svigerfar).

Er det noe i huset du ser trengs å skiftes ut? Feks dørmatte, kaffetrakteren, voksduken på kjøkkenbordet osv. 

• Liker 2
Skrevet
On 11/27/2021 at 11:25 PM, AnonymBruker said:

Trenger noen tips her. Alltid like vanskelig. Han er en mann som liker fiske, men han har alt innenfor det. Leser ikke noe særlig. Er ikke så glad i spekepølser og slikt. Han får også mye slikt da han har stor familie, og det er alltid noen som kjøper den type gaver. 

En god cognac ☺️

Anonymkode: 094b7...c9e

• Liker 1
Skrevet

Et par blader fra Narvesen om jakt/fiske/friluftsliv

Med noe god sjokolade til!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Gardintrapp? Til en på 80 år? Håper på arv snart eller?

Hahahaha

Anonymkode: 04679...32f

• Liker 1
Skrevet

Årsabonnement på kryssordblad. Gavekort på favorittkafeen. En weekend på spahotell. Munnspill i en pen eske. Hobbysett alla de der bygge og lime sammen noe, et flott skip f.eks. Flott maleri. Gavekort på massasje/ pleie av ymse slag. Et pent kort og bare penger i konvolutten. 

Anonymkode: 04679...32f

Skrevet

Dusjsåpe, et godt nytt badehåndkle, pledd, konjakk, whisky eller akevitt, en boks med yndlingsjulekakene, ullskjerf, hansker, genser, pysj, klokkeradio med projektor, kaffe, sjokolade, noe nytt til barberingen, evt.skjeggkam, skjeggolje, etterbarberingsbalsam, ny skjærefjøl, et morsomt krus med bokstav eller et sitat, bøker han liker, en god krim? Flanellskjorte, ullsett fra Ulvang, hjemmestrikkete ullsokker…

Anonymkode: 8a418...7f8

Skrevet

Godt øl til spekematen, og kanskje kaffe og sjokolade. Annet snaks. 

Gjest Chiroptera.
Skrevet (endret)

Campingstol med varmeelementer I. Kjekt å ha på fisketur. Eller små varmeelementer man kan ha i lommer/votter

Endret av Chiroptera.
Skrevet

Da besteforeldrene mine levde pleide jeg å lage fotobøker. Disse inneholdt bilder av etterkommerne, bilder fra steder de var glade i etc.. Alt tatt det siste året. Har også lagd fotokalender til andre eldre slektninger, da først og fremst med naturbilder. 

Anonymkode: 7f9ab...f07

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 23.25):

-Gilette fusion barberhøvel og refill blader (fast tilbud på butikken NORMAL).
-Skjorter (mannlig variant av bluser) slike som de har f.eks på dressmann, carlings og jack&jones.
-Golf jakker (strikke gensere, genser uten hette eller krave og med knapper fremme (skjorten blir kraven utpå genseren).
-Slike enkle, smale og ikke for store kammer til å gre håret som de kan putte i skjortelommen uten at de stikker opp.
-Innetøfler med såler som ikke sklir og som har støtte bak hælen for ikke å snufle/falle.
-Dry varianter av deodorant (dersom de tåler lukter, obs lungesykdom)
-Gavekort på den lokale fotpleiesalongen (gjerne helst på sykehjem/dagsenter bygget)
-Strømper som ikke strammer rundt ankelen, uten mønster i svart eller blått med høy ankeldel.
-Dressbukser i svart eller grått fra dressmann.
-Negleklipper (den der flate som du klemmer på så klipper den, mindre sjanse og bomme og trenger ikke så godt syn).
-Ullundertrøyer i singlet variant hvite.

Hilsen ansatt på sykehjem ❤️  ;)

Anonymkode: 9c070...09b

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk folkens! Mange gode tips dere har kommet med. Blader eller bøker om fiske har vi tenkt på. Det er ikke lett å finne på noe. Klær slites jo ikke ut hos han heller, så det varer og varer.  Han har fått en del av både jakker, genser, hansker og luer fra oss og sikkert andre  tidligere. 

Skrevet

Ryddet for tull,samt svar til det.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...