Gå til innhold

Hvis barnet ditt får Omgangssyke når dere ikke er hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere det? Har enda ikke opplevd det med mitt barn,  men må innrømme at jeg har litt angst for at det skal skje for har litt angst fir oppkast. Greit nok hjemme, men hvis det kommer når vi ikke er hjemme så vet jeg ikke hvordan jeg skal takle det  Har sett et barn kaste opp inne på et kjøpesenter en gang, og da jeg var i en bursdag som liten var det ei som  kastet opp, jeg vet jo ikke om det var omgangssyke men kan godt hende. Vanlig at dette skjer? Oppkast skyldes vel ikke alltid omgangssyke men det vet man jo ikke da.

Anonymkode: 9dddc...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... Du tar med barnet hjem? Hva i all verden er det du syns er vanskelig med dette? 

Anonymkode: 1125a...d16

• Liker 10
Skrevet

Aldri opplevd, men det kan selvfølgelig skje. Unger spyr. Da gjør man bare det beste man kan, får tørket opp etter seg og får barnet hjem. Det sagt har jeg aldri opplevd at mine bare plutselig har kastet opp ute blant folk. Eldste kastet opp i garderoben til barnehagen en gang og yngste spydde ned senga til farmoren da vi sov der, men det ordner seg jo. 

Anonymkode: 5fbb1...d57

• Liker 1
Skrevet

Hvis barnet får omgangssyke og man ikke er hjemme, tar man barnet med hjem. Verre er det faktisk ikke. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

... Du tar med barnet hjem? Hva i all verden er det du syns er vanskelig med dette? 

Anonymkode: 1125a...d16

Selvsagt. Jeg skjønner jo det. Men litt vanskelig om det bare kommer. Er også hvordan folk reagerer da. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være verre at barnet ditt spyr borte, enn hjemme...

• Liker 1
Skrevet

De fleste oppegående mennesker har nok forståelse for at barn er barn, og sånt skjer. Har selv hatt barn som har tisset på seg og kastet opp på jobben min (butikk), og det er ingen som reagerer noe mer på det enn at man prøver å hjelpe til så godt man kan. Bidrar med papir osv så tar de med ungen hjem.

Ikke ta bekymringene på forskudd 😊

• Liker 5
Skrevet
Teatrica skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være verre at barnet ditt spyr borte, enn hjemme...

Da er det flere folk rundt, og sikkert folk som glaner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det siste man bryr seg om.

man bryr seg om BARNET

Anonymkode: 00904...19b

• Liker 5
Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Vel jeg skjønner jo at det er mer styr og stress om barnet spyr utover i en butikk eller på fremmede, buss, båt, fly. 

• Liker 4
Skrevet

1. vi fikk omgangssyke hele gjengen i familiebesøk med overnatting. Måtte pent bli der vi var, smittet alle.

2. Barnet fikk omgangssyke hos en venninne. Kastet heldigvis opp i do, så hentet vi.

3. Barnet fikk omgangssyke på julemesse, kastet opp pepperkaker over en hel trapp. Vi dro hjem.

Værsågod, her har du tre av mine erfaringer😉

Anonymkode: 8bd47...6e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det driter man da i, man tar vare på barnet - og det går helt automatisk hvis det faktisk skjer. 

Men, er det angst for å bli glant på, eller angst for oppkast du egentlig har da?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel jeg skjønner jo at det er mer styr og stress om barnet spyr utover i en butikk eller på fremmede, buss, båt, fly. 

Joda, litt mer styr er det nok - men hun snakket jo om at hun hadde angst for oppkast, liksom... Er man på offentlig sted, trenger man ikke å vaske opp selv da - man tar med seg barnet hjem.

Skrevet

Det driter man da i, man tar vare på barnet - og det går helt automatisk hvis det faktisk skjer. 

Men, er det angst for å bli glant på, eller angst for oppkast du egentlig har da?

Begge deler. Ja jeg mener ikke at jeg ikke bryr meg mest om barnet.

Skrevet

De som ikke har angst for oppkast forstår ikke.

• Liker 4
Skrevet

Tror folk da er mest bekymra for å bli smitta selv og kommer seg vekk. 

• Liker 2
Skrevet

Men Gud, ikke kast ut ordet «angst» på den måten. Man er jo bare nervøs for noe! Urolig! Redd for... osv!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to barn og har aldri opplevd de har kastet opp sånn plutselig ute. Datter kastet opp i bilen en gang, men det var nok pga  bilkjøringen. 

Ikke noe å tenke på..skulle det skje, så tar du barnet med hjem.

Anonymkode: 3de80...d0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men Gud, ikke kast ut ordet «angst» på den måten. Man er jo bare nervøs for noe! Urolig! Redd for... osv!

"Men Gud" - det er da ikke jeg som har kastet ut "angst" på den måten - jeg stilte jo nettopp et kritisk spørsmål om dette fordi det så ut som om trådstarter ikke helt fikk bestemt seg for hva hun hadde angst for, og dermed stiller jeg spørsmålstegn ved hele angsten...

Skrevet

Det er faktisk noen av oss som har angst for oppkast. Det heter emetofobi, og er en høyst reell diagnose, så vet dere det.

Anonymkode: b4a5a...846

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...