Gå til innhold

Datter fikk se komedie fra 80/90 tallet-sjokkert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heldigvis har verden gått litt fremover. Og jeg har prøvd å fortelle henne at verden jeg vokste opp i var litt annerledes enn i dag på mange områder og at alle generasjoner har sine utfordringer og innhold som ikke nødvendigvis er så bra. 

Dette har hun ikke skjønt så mye av iht når jeg snakker om hvor sexifiserte kvinner ble bare for et par 10 år siden kontra i dag. Helt til hun gikk se denne komedien. Hun var dypt sjokkert, hvordan damene ble fremstilt og hvordan alt var for å pleace mannen osv. Jeg husker godt hvor irriterende dette til tider var å se på. Så det morsomste med denne komedien var å se hvordan neste jente generasjon reagerte og opplevde det. Hun satt med stort hake slepp, lager noen ukjente misfornøyde lyder. Og til slutt ble det nok, og gikk, samtidig som hun ropte har du vokst opp med det jævlige der! 

Anonymkode: 340bc...175

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lages da fortsatt massevis av slik drit i Hollywood. Har hun virkelig aldri sett en amerikansk rom-com før?

Anonymkode: 0bc72...ba3

• Liker 40
Skrevet

Hvilken komedie var dette?

Anonymkode: 7eff1...68f

• Liker 13
Skrevet

Hvilken film?? 

Anonymkode: 51d8d...c37

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det lages da fortsatt massevis av slik drit i Hollywood. Har hun virkelig aldri sett en amerikansk rom-com før?

Anonymkode: 0bc72...ba3

Ja men 80 og 90 tallet var ekstremt. Dessuten så ser hun ikke på slik type filmer. Liker for det meste litt mer kunstneriske filmer jeg ikke helt skjønner. Men hun er kunstner i alt hun gjør, så uansett en verden hun ikke har satt seg så mye inn i film messing . Dog får de dosa si med uønsket oppmerksomhet via nett da, allerede fra 9-10 år alder og oppover.  Men henvendelser og framstilling at damer bare er dumme og deilige. Er litt forskjell på. 

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Slapp av. Hennes barn vil få hakkeslepp av TikTok og bli sjokkert at deres mor har vokst opp med denne jævla dritten :)

Hun er ikke på tok tok, det er for dumt sier hun. Folk bare driter seg ut

Skrevet

Sier oss egentlig fint lite når vi ikke vet hvilken komedie det var. 

Anonymkode: 9c283...b37

• Liker 43
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken film eller serie snakker du om? 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken film?? 

Anonymkode: 51d8d...c37

Vet ikke navnet pga det var noe vi bare ramla innom på tv svitching. Men det var to håpløse politifolk som måtte samarbeide og de var vel mer på grensen til å være mer kriminelle enn politi. Han ene fikk i seg noe narkotika siden han trodde det var sukker. Hvis det gir deg noen hint om hvilken film det var

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Poenget er jo forsåvidt hvordan kvinner oftest ble fremstilt i film på den tiden

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke navnet pga det var noe vi bare ramla innom på tv svitching. Men det var to håpløse politifolk som måtte samarbeide og de var vel mer på grensen til å være mer kriminelle enn politi. Han ene fikk i seg noe narkotika siden han trodde det var sukker. Hvis det gir deg noen hint om hvilken film det var

Du vet vel hvilke skuespillere som var med? Og hvor så dere denne filmen?

Anonymkode: 94bed...42e

Gjest rampenissen72
Skrevet

Så bra hun syns det var ufint og usmakelig. Da har du gjort noe rett ts. 

Skrevet

Les om The male gaze. Lever dessverre i beste velgående, men det går riktig vei! 

Anonymkode: dd01e...479

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Beverly Hills cops??? :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Håper du trøstet henne og sørget at slik ikke skjer igjen!

Anonymkode: b8105...54c

• Liker 2
Skrevet

Les om The male gaze. Lever dessverre i beste velgående, men det går riktig vei! 

Anonymkode: dd01e...479

Åh gudbedre, feminsitisk kunstteori er det verste jeg vet! :daane:  Ofte helt overdrevent tunnelsyn og herper mange analyser ihjel. Selv om jeg regner meg som feminist selv. 

Men ja TS det er da ganske bra at mye har endret seg siden 80-90 tallet, selv om det kan også gå for langt i all approprieringstullet. Alle har alltid blitt påvirket av hverandre når det gjelder kultur, kunst, musikk, literatur, klær osv osv. 

Men for eksempel så ville jo Eddie Murphy ikke bare blitt sett på som kvinnehatende nå (det lurte mange på da og med den standupen) men også regelrett rasist om Coming to America ble utgitt nå! Hjelper ikke at han er afroamerikaner.

Når det gjelder syn på kvinner som i objektifisering ser jeg ikke at det har gått så mye framover. Sosiale medier og Tinder etc etc har jo skrudd tiden bakover og ikke forover. Det har vel aldri vært så stort utseendepress noensinne og så mange unge som vil operere seg for å være sexy nok. 

• Liker 20
Skrevet
4 minutter siden, Frøkensina said:

Åh gudbedre, feminsitisk kunstteori er det verste jeg vet! :daane:  Ofte helt overdrevent tunnelsyn og herper mange analyser ihjel. Selv om jeg regner meg som feminist selv. 

Men ja TS det er da ganske bra at mye har endret seg siden 80-90 tallet, selv om det kan også gå for langt i all approprieringstullet. Alle har alltid blitt påvirket av hverandre når det gjelder kultur, kunst, musikk, literatur, klær osv osv. 

Men for eksempel så ville jo Eddie Murphy ikke bare blitt sett på som kvinnehatende nå (det lurte mange på da og med den standupen) men også regelrett rasist om Coming to America ble utgitt nå! Hjelper ikke at han er afroamerikaner.

Når det gjelder syn på kvinner som i objektifisering ser jeg ikke at det har gått så mye framover. Sosiale medier og Tinder etc etc har jo skrudd tiden bakover og ikke forover. Det har vel aldri vært så stort utseendepress noensinne og så mange unge som vil operere seg for å være sexy nok. 

Dette!!

Anonymkode: 1d437...38b

• Liker 6
Skrevet

Morsomt hvordan media og slikt sexualiserte kvinner før. Nå gjør de det selv ved å legge seg ut halvnaken på diverse sosiale medier, prostituere seg på Onlyfans, etc. Til og med jenter under 18. Helt sykt - sånn var det ikke før. 

Anonymkode: aeb27...369

• Liker 25
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Poenget er jo forsåvidt hvordan kvinner oftest ble fremstilt i film på den tiden

Men film er ikke film. Hvilken film det er er jo høyst relevant, mener jeg i alle fall. Én spillefilm fra et helt tiår blir litt tynt grunnlag. 🙂 

Anonymkode: 9c283...b37

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...