Gå til innhold

Prisene stiger, hvordan skal det gå med oss?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger jo ikke spise kjøtt, ikke mye i alle fall. Det er for de fleste enklere å redusere enn strømforbruket. 

• Liker 14
Skrevet

Vet ikke. Men syns jeg har lest lignende ting før også.

Anonymkode: bb9ae...a3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg må ærlig si jeg syns det er en endeløs strøm av kun dårlig nytt for tiden.

Alt blir dyrere, det er kulde i vente, ny effekttariff etter nyttår, pandemien slipper ikke og ny mutasjon. USA og Kina krangler, Russland plasserer tropper på grensa til Ukraina. Politikerne holder ikke ett av løftene de lovt. Osv.

Husker knapt jeg så en god nyhet av betydning.

Anonymkode: 9ecfe...acf

Helt enig. Det er såpass mye negativt nå at jeg har sluttet å følge med på nyhetene, ser bare av og til nå og helst i etterkant så jeg kan spole forbi det jeg ikke orker.

• Liker 14
Skrevet

Google the new order og the great reset. Alt ligger beskrevet i the world economic forum hvis folk gidder å lese. Dette er planlagt over mange år. Kjøpefesten er over folkens. Les dere opp.

Anonymkode: d0a67...0f4

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Google the new order og the great reset. Alt ligger beskrevet i the world economic forum hvis folk gidder å lese. Dette er planlagt over mange år. Kjøpefesten er over folkens. Les dere opp.

Anonymkode: d0a67...0f4

Lol

Anonymkode: 7a040...589

• Liker 26
Skrevet

For meg som ufør er det hardt hvertfall. Enda ikke slått på noe varme i leiligheten og det skal jeg heller ikke. 

Anonymkode: 303e1...a48

• Liker 5
Skrevet
3 hours ago, Adobyen said:

Vi ser strømprisene som stiger til nye høyder, dagligvarer er dyrere, og nå blir det også dyrere med kjøtt.

Alt blir mye dyrere for oss forbrukere, og stadig flere vil slite med å få det til å gå rundt.  Det er rett og slett sørgelig, synes jeg.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/11/27/195805350/landbruksdirektoratet-varsler-prishopp-pa-kjott

Ja hva skulle ellers skje når man stenger ned hele verden på grunn av et virus med en overlevelsesrate på over 99.9%? Selvsagt koster det noe, og når vi trykker penger for å få råd så må alt bli dyrere.

• Liker 10
Skrevet (endret)
Kipling skrev (19 minutter siden):

Ja hva skulle ellers skje når man stenger ned hele verden på grunn av et virus med en overlevelsesrate på over 99.9%? Selvsagt koster det noe, og når vi trykker penger for å få råd så må alt bli dyrere.

Noen tenker som deg, og noen som meg.  Jeg er nok litt mer redd for virusen skjønner jeg. Og det er selvsagt næringslivet som frykter mest for nedstengning. Det er lett å forstå. Med de høye prisene på varer og strøm, så går nok mange av dem dukken likevel, også uten nedstengning pga virus.

Folk flest er bekymret for alle de dårlige nyhetene vi får i fanget. Og økonomien bekymrer oss.

Endret av Adobyen
Skrevet (endret)
Tvist skrev (2 timer siden):

Trenger jo ikke spise kjøtt, ikke mye i alle fall. Det er for de fleste enklere å redusere enn strømforbruket. 

Folk kniper jo allerede på matbudsjettet, og har ikke så mye å gå på.  De har nok for lengst kuttet ut biffen og søndagssteika, men hvis kjøttkakemiddagen og fredagstacoen også må vike, så er det brutalt.  Klasseskillet blir stadig større.

Endret av Adobyen
Skrevet
13 minutter siden, Adobyen said:

Noen tenker som deg, og noen som meg.  Jeg er nok litt mer redd for virusen skjønner jeg. Og det er selvsagt næringslivet som frykter mest for nedstengning. Det er lett å forstå. Med de høye prisene på varer og strøm, så går nok mange av dem dukken likevel, også uten nedstengning pga virus.

Folk flest er bekymret for alle de dårlige nyhetene vi får i fanget. Og økonomien bekymrer oss.

Jo, men økonomien er en konsekvens av nedstengingen. Varene hadde ikke steget i pris om vi hadde fortsatt å produsere som normalt, men når man slutter å produsere så blir det færre varer og da blir det budkrig om de varene som er. Den økonomiske situasjonen er en direkte konsekvens av at folk syns det var fornuftig å stenge ned alt pga et virus som statistisk er noe værre enn influensa, men ikke i nærheten av toppen av lista over farlige sykdommer.

• Liker 4
Skrevet
Kipling skrev (3 minutter siden):

Jo, men økonomien er en konsekvens av nedstengingen. Varene hadde ikke steget i pris om vi hadde fortsatt å produsere som normalt, men når man slutter å produsere så blir det færre varer og da blir det budkrig om de varene som er. Den økonomiske situasjonen er en direkte konsekvens av at folk syns det var fornuftig å stenge ned alt pga et virus som statistisk er noe værre enn influensa, men ikke i nærheten av toppen av lista over farlige sykdommer.

Jeg kan ikke nok om økonomi og virus osv. til å vite hva og hvorfor, men prøver å følge med på nyhetene, og så kommer jo bekymringene vet du, sånn er det bare.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt blir dyrere, det er kulde i vente, ny effekttariff etter nyttår, pandemien slipper ikke og ny mutasjon. USA og Kina krangler, Russland plasserer tropper på grensa til Ukraina. Politikerne holder ikke ett av løftene de lovt. Osv.

Enig i at det er for mye dårlig nytt. Jeg blir så stresset over at prisene skal øke så mye, klarer oss knapt slik det er nå. I det siste har jeg lagt meg med en klump i magen hver eneste kveld.

Anonymkode: 7574a...81f

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, Adobyen said:

Jeg kan ikke nok om økonomi og virus osv. til å vite hva og hvorfor, men prøver å følge med på nyhetene, og så kommer jo bekymringene vet du, sånn er det bare.

Ja nyhetene er jo 100% skremselspropaganda, så det er jo ikke rart. Jeg vil anbefalle deg å skru av. Du blir ikke bedre beskyttet av å se på nonsense om at den nyeste variant X kommer til å drepe deg. Snarere tvert imot, du får bare dårligere psykisk og fysisk helse av det.

• Liker 6
Skrevet

Vi får bare flytte til Oslo alle som en, minsteårslønnen der er tydeligvis 750k ifølge KG.

Anonymkode: 726f7...684

• Liker 9
Skrevet

Hvordan skal folk kunne betale strømregninger på 8000,- til 9000,- pr mnd de neste månedene? Hvis du er pensjonist eller enslig må du til slutt selge huset.

Anonymkode: d6206...400

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skru AV nyheter så blir alt så meget bedre skal du se.

Anonymkode: 6128d...ee0

Skrevet

Ja det er vanlig folks tur nå😂 lettlurte stemmekveg her hjemme

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan skal folk kunne betale strømregninger på 8000,- til 9000,- pr mnd de neste månedene? Hvis du er pensjonist eller enslig må du til slutt selge huset.

Anonymkode: d6206...400

Altså, hvis du har mellom 8 og 9 tusen i strøm pr mnd, vil det være mye penger å hente på å kjøpe en mindre bolig. Jeg bor på 65 kvadratmeter i Oslo, og strømregningen for denne mnd er på 1400,- 

Anonymkode: b7466...c8b

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...