AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Noen med «nek-erfaring» her?😂 Hvor lenge varer et nek? Om man kjøper et å henger det opp nå? Jeg føler dette er tidenes mest latterlige spørsmål, men jeg vet virkelig ikke😂❤️🎄 Anonymkode: 54ed7...0cb
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Mellom 50 og 100 kr. Hvor lenge det varer er vanskelig å svare på. Noen år her så har de hengt i flere måneder fordi fuglene ikke har rørt de. Anonymkode: e7650...f35 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Fuglene er ikke veldig ivrige på julenek. Anonymkode: 3aacb...7e3 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Det er fint med nek ute, men det er egentlig bortkasta penger. Kjøp heller fuglemat fuglene vil ha. De koster som nevnt over her mellom 50-100 kroner. Anonymkode: c4f0f...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Hvis det er fuglenes del så er det andre ting som er mye bedre for dem. Just saying. Anonymkode: 86e87...652 3
Leo Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 Her ute på bondelandet pleier et nek å koste 60 - 70 kroner. De fleste fugler bryr seg imidlertid ikke om nek og da fungerer de mest som pynt. Følgelig varer ett nek hele vinteren. Nå er det imidlertid ett unntak fra regelen og det er gulspurv. Hvis du får en flokk gulspurv "i kosten" går det fort 10 - 15 nek i sesongen selv om du supplerer med løs havre på bakken 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 Et nek koster 100kr på markedene heromkring. 50 ca på plantasjen og sånne butikker. Vi har mye gulspurv i hagen, så det går litt nek, men andre fugler er som nevnt over her ikke så interessert i nekene. Anonymkode: 7e71b...bb2 1
skrue Skrevet 28. november 2021 #8 Skrevet 28. november 2021 (endret) 10 hours ago, AnonymBruker said: Noen med «nek-erfaring» her?😂 Hvor lenge varer et nek? Om man kjøper et å henger det opp nå? Jeg føler dette er tidenes mest latterlige spørsmål, men jeg vet virkelig ikke😂❤️🎄 Anonymkode: 54ed7...0cb Som andre har skrevet i underkant av 100 tenker jeg. Kjøper to før hver jul og lar dem henge lenge. Småfuglene som normalt er her er ikke spesielt interessert i dem, men det er ringduene som kommer innom på vårparten. Så reglen her er at de ryddes vekk til 17. mai og da er de snauspiste. Jeg henger dem opp slik at de tørker lett etter regn / våt snø, altså at de ikke blir stående eller liggende i vann. Jeg forer ellers med solsikkekjerner, jordnøtter (slik de kalles på feks Plantasjen, er usikker på om dette faktisk er peanøtter eller jordnøtter - det er to forskjellige planter) og hjemmelagede meiseboller. Alt dette går ned på høykant her. Endret 28. november 2021 av skrue
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #9 Skrevet 29. november 2021 vi har kjøpt julenek fra min datters speidergruppe for 100 kroner. Fuglene elsker disse nekene, og jeg har hørt at forklaringen på at de liker noen nek mens andre blir urørt, er at fuglene ikke liker nek som har vært pakket i plast, for de mugner visst. Jeg vet ikke, men konstaterer at det er stor forskjell, så jeg ville ikke kjøpt på et sted som Plantasjen, men heller fra en mindre aktør som et lokalt idrettslag eller speidergruppe. Tror det er bedre sjanse for å få et som er ferskt og ikke har vært i plast da. Anonymkode: be3d8...773 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå