AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Er redd for å ikkje trivast... Kva slags folk er det som går på indøk, til dokker som kjenner miljøet på ntnu? Forøvrig interessert i korleis siving-miljøet er elles. Anonymkode: 536ff...c49
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 De som starter på indøk ønsker som ofte karriere innen finans, konsulentbransjen, starte bedrift, osv. Så det er folk med høye ambisjoner. Anonymkode: 9ffae...983
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Alle er skoleflinke, mange er ambisiøse konkurransemennesker. Mange driver på med idrett, samt tar verv / aktiviteter som ser bra ut på CV. Anonymkode: 5b287...270
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 Passer nok for meg da. Anonymkode: 536ff...c49
Pachka Sigaret Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 (endret) Jeg har en følelse av at folk fra Indøk alltid skal heve seg over "resten" av studieretningene på NTNU. La meg forklare... Studentkjellerne er en egen bar for studenter på Gløshaugen ved ulike studieretninger i kjellerne ved de gamle hybelblokkene på Moholt. Når disse midlertidig måtte holde til i den gamle barnehagen på Moholt pga. Sit måtte utbedre brannkrav, så var det kun Indøk som helt eksplisitt lukket adgang til sin bar for resten av studieretningene. Indøk skulle holde seg alene. Jeg var ny og besøkte alle de forskjellige siving og ikke siving-studieretningene, men jeg ble møtt med lukkede dører hos Indøk. Selv ikke Nanoteknologi, som jeg tror har høyere snitt enn Indøk, lukket døren sin for de andre studieretningene. Det kan være legitime grunner for det her, for eksempel at de har høyere sponsing av drinkene og derfor ikke ønsker at andre kjøper drinker der når de ikke er en del av Indøk, men jeg opplevde det som om de ville at vi skulle holde oss unna Indøk. Det var da jeg fikk høre en inside joke ved Gløs for første gang, og den lyder slik: “Indøk er homo”. Jeg mener ikke noe galt med dette, du vil garantert høre det før eller siden om du studerer på Gløs. Det er ikke eneste gangen heller. Har du sett studenter ved en studieretning sitte på en reservert rad i en sal for seg selv? Og se ned på de andre danse og ha det gøy som om de er maur? Det har jeg. Og det er kun Indøk og BI som har gjort sånt. Jeg må bare le, hahahaha. At det går ann... Følelsen forsterkes ekstra ved at Indøk-linjeforeningen har som policy at de alltid skal kle seg opp. De går kun i penklær/dress, og jeg tror de har to linjeforeninger? Jeg kjente en fra Indøk siden jeg bodde i samme hybel med mange fra forskjelige studieretninger, og det var faktisk en veldig jordnær person. Hen hadde vært i militæret og gjort alt mulig for å få opp snittet sitt slik at de kunne komme seg inn på Indøk. På tross av dette så endret hen seg sakte men sikkert til å bli mer høy på pæra. Hen kledde seg opp, tok seg prestisje-verv og flyttet så ut til en bedre hybel når alle andre som kom hit stort sett var fornøyd med den vi bodde i. Hen var alltid aktiv i å bygge nettverk og ble etterhvert veldig flink til dette, og jeg husker veldig godt at jeg fikk en nedlatende kommentar fra nevnte person før hen flyttet ut. Et annet eksempel der jeg føler de hever seg over resten er fra et obligatorisk emne med en blanding av mange forskjellige studieretninger. Stort sett alle møtte opp for å skrive på oppgaven som avtalt. Likevel så var det en person som ikke møtte, denne personen skulle heller på bedriftspresentasjon hvor bedriften sponset middag for dem på en Michelin-restaurant. Studenten skrøt høylytt til oss om middagen, mens vi satt der og jobbet på oppgaven uten hen tilstedte. Jeg synes det var veldig kjip oppførsel mot oss resten som ikke får slikt. Og ja, mange bedrifter er villige til å betale godt for å komme i kontakt med studenter på Indøk, så kos deg med eksklusive bedriftspresentasjoner om du velger Indøk! Om du vil bruke tid på dem da, det er jo enkelte som ikke går på noen og enkelte som går på alle. Det beste er at du selv vurderer hva du vil studere. Ryktene sier at Indøk har veldig mye spons fra bedrifter som vil rekruttere folk nye ansatte fra studieretningen. Dette er et veldig populært studie, du får praktisk talt penger kastet etter deg og du er veldig attraktiv på arbeidsmarkedet etter endt studie. Dessuten er det flott at folk har ambisjoner! Du vil trolig få en viktig stilling etter å ha studert Indøk, med mye ansvar i samfunnet. Studiet blander mange viktige fagfelt (bl.a. økonomi + ingeniør) og som tidligere sagt er det veldig attraktivt for en f.eks. lederstilling eller høyere ingeniørstilling. Jeg føler at jeg ikke hadde passet helt inn i Indøk, og er veldig fornøyd med å ha tatt en annen studieretning 😊 Til slutt så vil jeg si at mitt poeng om at Indøk forsøker å heve seg over resten kan være at jeg har fått dårlig inntrykk og er biased på grunn av mine opplevelser, så det får du ta med en klype salt. Generelt sett så er det mange i Norge som er veldig jordnære på tross av at de har tatt seg prestisjefull utdanning og har høye stillinger i samfunnet. Imidlertid så hadde jeg følt meg veldig ukomfortabel i den posisjonen som en med bakgrunn i arbeiderklassen med tanke på min opplevelse av Indøk. Jeg hadde virkelig følt på meg bedragerfenomenet! Akkurat nå mens jeg skriver dette så tenker jeg litt på hvordan livet mitt kunne ha vært om jeg hadde studert Indøk... Hmm... Jeg håper mine tanker har vært til nytte for noen? Endret 28. november 2021 av Pachka Sigaret 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #6 Skrevet 28. november 2021 Pachka Sigaret skrev (2 timer siden): Jeg har en følelse av at folk fra Indøk alltid skal heve seg over "resten" av studieretningene på NTNU. La meg forklare... Studentkjellerne er en egen bar for studenter på Gløshaugen ved ulike studieretninger i kjellerne ved de gamle hybelblokkene på Moholt. Når disse midlertidig måtte holde til i den gamle barnehagen på Moholt pga. Sit måtte utbedre brannkrav, så var det kun Indøk som helt eksplisitt lukket adgang til sin bar for resten av studieretningene. Indøk skulle holde seg alene. Jeg var ny og besøkte alle de forskjellige siving og ikke siving-studieretningene, men jeg ble møtt med lukkede dører hos Indøk. Selv ikke Nanoteknologi, som jeg tror har høyere snitt enn Indøk, lukket døren sin for de andre studieretningene. Det kan være legitime grunner for det her, for eksempel at de har høyere sponsing av drinkene og derfor ikke ønsker at andre kjøper drinker der når de ikke er en del av Indøk, men jeg opplevde det som om de ville at vi skulle holde oss unna Indøk. Det var da jeg fikk høre en inside joke ved Gløs for første gang, og den lyder slik: “Indøk er homo”. Jeg mener ikke noe galt med dette, du vil garantert høre det før eller siden om du studerer på Gløs. Det er ikke eneste gangen heller. Har du sett studenter ved en studieretning sitte på en reservert rad i en sal for seg selv? Og se ned på de andre danse og ha det gøy som om de er maur? Det har jeg. Og det er kun Indøk og BI som har gjort sånt. Jeg må bare le, hahahaha. At det går ann... Følelsen forsterkes ekstra ved at Indøk-linjeforeningen har som policy at de alltid skal kle seg opp. De går kun i penklær/dress, og jeg tror de har to linjeforeninger? Jeg kjente en fra Indøk siden jeg bodde i samme hybel med mange fra forskjelige studieretninger, og det var faktisk en veldig jordnær person. Hen hadde vært i militæret og gjort alt mulig for å få opp snittet sitt slik at de kunne komme seg inn på Indøk. På tross av dette så endret hen seg sakte men sikkert til å bli mer høy på pæra. Hen kledde seg opp, tok seg prestisje-verv og flyttet så ut til en bedre hybel når alle andre som kom hit stort sett var fornøyd med den vi bodde i. Hen var alltid aktiv i å bygge nettverk og ble etterhvert veldig flink til dette, og jeg husker veldig godt at jeg fikk en nedlatende kommentar fra nevnte person før hen flyttet ut. Et annet eksempel der jeg føler de hever seg over resten er fra et obligatorisk emne med en blanding av mange forskjellige studieretninger. Stort sett alle møtte opp for å skrive på oppgaven som avtalt. Likevel så var det en person som ikke møtte, denne personen skulle heller på bedriftspresentasjon hvor bedriften sponset middag for dem på en Michelin-restaurant. Studenten skrøt høylytt til oss om middagen, mens vi satt der og jobbet på oppgaven uten hen tilstedte. Jeg synes det var veldig kjip oppførsel mot oss resten som ikke får slikt. Og ja, mange bedrifter er villige til å betale godt for å komme i kontakt med studenter på Indøk, så kos deg med eksklusive bedriftspresentasjoner om du velger Indøk! Om du vil bruke tid på dem da, det er jo enkelte som ikke går på noen og enkelte som går på alle. Det beste er at du selv vurderer hva du vil studere. Ryktene sier at Indøk har veldig mye spons fra bedrifter som vil rekruttere folk nye ansatte fra studieretningen. Dette er et veldig populært studie, du får praktisk talt penger kastet etter deg og du er veldig attraktiv på arbeidsmarkedet etter endt studie. Dessuten er det flott at folk har ambisjoner! Du vil trolig få en viktig stilling etter å ha studert Indøk, med mye ansvar i samfunnet. Studiet blander mange viktige fagfelt (bl.a. økonomi + ingeniør) og som tidligere sagt er det veldig attraktivt for en f.eks. lederstilling eller høyere ingeniørstilling. Jeg føler at jeg ikke hadde passet helt inn i Indøk, og er veldig fornøyd med å ha tatt en annen studieretning 😊 Til slutt så vil jeg si at mitt poeng om at Indøk forsøker å heve seg over resten kan være at jeg har fått dårlig inntrykk og er biased på grunn av mine opplevelser, så det får du ta med en klype salt. Generelt sett så er det mange i Norge som er veldig jordnære på tross av at de har tatt seg prestisjefull utdanning og har høye stillinger i samfunnet. Imidlertid så hadde jeg følt meg veldig ukomfortabel i den posisjonen som en med bakgrunn i arbeiderklassen med tanke på min opplevelse av Indøk. Jeg hadde virkelig følt på meg bedragerfenomenet! Akkurat nå mens jeg skriver dette så tenker jeg litt på hvordan livet mitt kunne ha vært om jeg hadde studert Indøk... Hmm... Jeg håper mine tanker har vært til nytte for noen? Takk for eit grundig svar. Det har gitt meg nye perspektiv, men samtidig var eg klar over noko av dette frå før, at indøkare er kjent for å vere "pappaguttane" på gløshaugen. Eg er vel litt biased sjølv om eg ikkje eingong har vore på gløs. Eg har sjølv bakgrunn frå arbeiderklassen. Har ikkje typ fancy eller dyre klær, eg ser heilt gjennomsnittleg ut, da eg har betre ting å bruke pengane på... Men eg har planlagt eit litt større budsjett når eg er student på alle områder, da eg har spart mykje og elles ikke bruker penger på russetid eller drikke. Er det myke festing på indøk, eller finn ein alle type folk? Kva slags studieretning gjekk du? Anonymkode: 536ff...c49
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #7 Skrevet 29. november 2021 De tror de er viktige Anonymkode: 06a8d...29e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå