Gå til innhold

Innsyn i møtereferater

MiniMjau

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er vanlig å nekte medlemmer av en organisasjon/klubb innsyn i ordinære styremøtereferater? Jeg er ikke styremedlem, men er jo interessert i hva som foregår rundt organisasjonen/klubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en lov/regel ang dette? Vil gjerne ha noe å "slå i bordet" med. :-) Det er en helt ordinær frivillig klubb/org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke vanlig å nekte, nei...? Jeg har aldri vært borti at møterefererater hemmeligholdes/styremøter er generelt lukket. Men som gjest her skrev; B-saker er noe annet. De er hemmelige, samt at man kan vedta å lukke et møte enten helt eller delvis, men det er jo i særlig spesielle tilfeller da. Har spurt en kamerat om dette er lovregulert, men han bruker litt tid på å svare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, i den organisasjonen jeg var i før, som han fortsatt er i, er de veldig forsiktige med hva som gjøres offentlig/kjent for de uten formelle verv. Men han visste ikke om det er lovregulert på noen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en vanlig frivillig organisasjon, borettslag etc bør styrereferatene være tilgjengelige for alle som ønsker å lese dem. personalsaker - personlige saker er unntatt. Sånn er det i de organisasjonene jeg er medlem av i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene for hvert enkelt styre bør jo være nedfelt i vedtektene... Sjekk disse først. Hvis ikke bør du jo vurdere å stille til valg neste gang, så du får papirene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...