MiniMjau Skrevet 10. oktober 2005 #1 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg lurer på om det er vanlig å nekte medlemmer av en organisasjon/klubb innsyn i ordinære styremøtereferater? Jeg er ikke styremedlem, men er jo interessert i hva som foregår rundt organisasjonen/klubben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #2 Del Skrevet 10. oktober 2005 Vanligvis så ligger disse åpent for offentligheten så framt det ikke er snakk om såkalte b-saker(unntatt offentlighet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 10. oktober 2005 Er det en lov/regel ang dette? Vil gjerne ha noe å "slå i bordet" med. :-) Det er en helt ordinær frivillig klubb/org. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #4 Del Skrevet 10. oktober 2005 Det er vel ikke vanlig å nekte, nei...? Jeg har aldri vært borti at møterefererater hemmeligholdes/styremøter er generelt lukket. Men som gjest her skrev; B-saker er noe annet. De er hemmelige, samt at man kan vedta å lukke et møte enten helt eller delvis, men det er jo i særlig spesielle tilfeller da. Har spurt en kamerat om dette er lovregulert, men han bruker litt tid på å svare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 10. oktober 2005 takk for at du undersøker litt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #6 Del Skrevet 10. oktober 2005 Altså, i den organisasjonen jeg var i før, som han fortsatt er i, er de veldig forsiktige med hva som gjøres offentlig/kjent for de uten formelle verv. Men han visste ikke om det er lovregulert på noen måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. oktober 2005 #7 Del Skrevet 11. oktober 2005 I en vanlig frivillig organisasjon, borettslag etc bør styrereferatene være tilgjengelige for alle som ønsker å lese dem. personalsaker - personlige saker er unntatt. Sånn er det i de organisasjonene jeg er medlem av i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #8 Del Skrevet 11. oktober 2005 Reglene for hvert enkelt styre bør jo være nedfelt i vedtektene... Sjekk disse først. Hvis ikke bør du jo vurdere å stille til valg neste gang, så du får papirene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå