Gå til innhold

Du som ser etter noen å få barn med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ser du etter? Hvilke egenskaper tror du er viktig for å være en god forelder? Og hvilke tegn/egenskaper er dealbreakere og gjør at du tenker "værsågod neste"?

Det bør jo så klart være flere ting som må være på plass for å trives sammen både på kort og lang sikt;) Tenker her på deg som er klar på at din neste kjæreste sannsynligvis blir den du vil forsøke å få barn sammen med. 

Anonymkode: a4ee9...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode holdninger i forhold til samfunn, kvinnesyn, menneskesyn. 

Tolmodig og ikke kort lunte 

Omsorgsfull og en som ser andres behov

Naturlig flink med barn 

Hjelpsom

Raus 

Ikke bruker rusmidler 

Ferdig med å feste 

Psykisk frisk 

Anonymkode: 33a31...401

• Liker 2
Skrevet (endret)

Omsorgsfull

Tålmodig

Flink med barn generelt

Sterkt barneønske

Fysisk og psykisk frisk

Drikke lite eller ingen alkohol, nyter ikke andre rusmidler

Tolerant

Har de samme verdiene som meg

Samfunnsengasjert

Klarer å forsørge seg selv (jeg bryr meg ikke om yrke eller lignende, men jeg skal ikke bli en forsørger for partner)

Har mange ulike interesser er et stort pluss

Dealbreakere er folk som misbruker rusmidler av alle slag, som ligger rundt og ikke er trofaste, som er voldelige og utagerende, som oppleves som utrygge, oppfarende og sinte, en som ikke klarer å kontrollere sinnet sitt og som ikke ønsker å være sammen med barnet sitt. En fyr som ikke er ferdig med festing og å leve livet som man var 18 år er også en dealbreaker. 

Endret av SPOCA
Skrevet

At vi fungerer godt i senga sammen.

At vi er gode venner.

At vi deler oppdragelsessyn.

At han ikke er et barn selv (at jeg vasker klærne hans, lager maten hans osv), men tar del i alt i huset på lik linje med meg og tar ansvar.

At han bidrar økonomisk (har en jobb).

Anonymkode: 449ca...f17

Skrevet

Og selvfølgelig at han er trofast og at han ikke er en drittsekk mot verken meg eller andre mennesker. 

• Liker 2
Skrevet

Pålitelig, ikke en womanizer som holder på med ørten damer. 

God kjemi med meg

Intelligent

Biologisk attraktiv 

Morsom 

Behandler meg bra 

Anti rus/party party 

Ikke barn fra før 

Spennende fyr som er med på litt action 

Anonymkode: 3a15a...45e

• Liker 1
Skrevet

Samme som for en kjæreste, men ekstra fokus på edruelighet, sparsommelighet og evne til å kommunisere. 

Anonymkode: 99177...c1f

• Liker 2
Skrevet
SPOCA skrev (1 time siden):

Omsorgsfull

Tålmodig

Flink med barn generelt

Sterkt barneønske

Fysisk og psykisk frisk

Drikke lite eller ingen alkohol, nyter ikke andre rusmidler

Tolerant

Har de samme verdiene som meg

Samfunnsengasjert

Klarer å forsørge seg selv (jeg bryr meg ikke om yrke eller lignende, men jeg skal ikke bli en forsørger for partner)

Har mange ulike interesser er et stort pluss

Dealbreakere er folk som misbruker rusmidler av alle slag, som ligger rundt og ikke er trofaste, som er voldelige og utagerende, som oppleves som utrygge, oppfarende og sinte, en som ikke klarer å kontrollere sinnet sitt og som ikke ønsker å være sammen med barnet sitt. En fyr som ikke er ferdig med festing og å leve livet som man var 18 år er også en dealbreaker. 

Men en del av de dealbreakerne der er ikke sånne ting som blir åpenbare tidlig i relasjonen. Det er få notorisk utro folk som er ærlige om hvor lite de respekterer monogamiet, for eksempel. Man prøver jo som oftest hardt for å vise seg fra sin beste side i begynnelsen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men en del av de dealbreakerne der er ikke sånne ting som blir åpenbare tidlig i relasjonen. Det er få notorisk utro folk som er ærlige om hvor lite de respekterer monogamiet, for eksempel. Man prøver jo som oftest hardt for å vise seg fra sin beste side i begynnelsen. 

Joda noen avslører seg 😂😂😂

Anonymkode: 3a15a...45e

Skrevet

Det er for så vidt sant, men så kaster jeg meg ikke over en mann og vil ha barn med han helt med en gang heller. Så forhåpentligvis finner man ut av det før man får barn. Men det sagt, skulle han være utro, ville jeg gått uansett om vi hadde barn eller ikke.

• Liker 2
Skrevet
SPOCA skrev (6 timer siden):

Det er for så vidt sant, men så kaster jeg meg ikke over en mann og vil ha barn med han helt med en gang heller. Så forhåpentligvis finner man ut av det før man får barn. Men det sagt, skulle han være utro, ville jeg gått uansett om vi hadde barn eller ikke.

Nei, det er nok lurt. Meeen så er det noen som har dårligere tid enn andre🙊 Hvis du er 35+ så føler man kanskje ikke at man har tid til å bli kjent over 2-3 år før man satset.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvis du er 35+ så føler man kanskje ikke at man har tid til å bli kjent over 2-3 år før man satset.

Joda. 

Skrevet

Joda. 

Nei. Er man 35+ og vil ha barn, bør man raska på. I hvert fall hvis man vil ha mer enn én!

Skrevet

I helt tilfeldig rekkefølge:

- Lever et liv i fysisk aktivitet: turer, trening, ski, svømming, osv.

- Gode matvaner og et sundt forhold til spising 

- Ler mye, smiler, er optimistisk og glad i livet

- Høy EQ, og scorer lavt på nevrotisisme. Kan regulere og "romme" egne følelser og er i stand til å hjelpe barn med å gjøre det samme. Er i kontakt med egne følelser.

- Strukturert, fokusert, gjennomsnittet planmessig (holder det ryddig hjemme hos seg, får ting gjort, holder avtaler og kommer tidsnok). Tenker et par steg fremover.

- Omsorgsfull, empatisk. Evner å være streng eller medfølende avhengig av situasjonen. Flink til å snakke med både voksne og barn. Kan skape trygghet og ro - en "sikker havn" for barn.

- Setter grenser for seg selv. Er tydelig på hva hun vil og flink til å sette grenser på en bestemt men vennlig måte ovenfor både barn og voksne.

- Modig. Utsetter ikke ubehagelige avgjørelser eller samtaler. Er vennlig men direkte, og derfor til å stole på.

- Nysgjerrig, kunnskapstørst, eventyrlysten. Er aldri utlært og er alltid på utkikk etter nye utfordringer. Liker og tør å pushe seg selv utenfor egen komfortsone.

- Hun og jeg har lik humor. Vi ler sammen og er glade i hverandre. Samarbeider godt. Matcher seksuelt osv osv. Uten at vi fungerer sammen vil ikke barna ha den oppveksten de fortjener.

Hmm. Kunne skrevet i timesvis 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...