AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Altså at noen lyver opplagte løyner men nekter for alt. De blir forbannet på deg og mener du er «den stygge ulven» fordi du ikke tolerer løgn, og sier fra når det skurrer og virker lite trolig det som blir fortalt. Jeg er en ærlig og oppriktig person selv og forventer det av andre. Klarer heller ikke å late som når jeg veit folk ikke snakker sant. Anonymkode: d3128...087
GammelKaktus Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Hvis noen lyver om opplagte ting som de fleste skjønner er tull så er de jo nærmest lystløgner da og jeg gidder ikke å bruke min tid på å overbevise andre eller de om noe annet. Så lenge jeg vet hva som er fakta så har jeg ikke behov for å "misjonere" sannheten for andre, det får de finne ut av selv. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 FrøkenMånestråle skrev (36 minutter siden): Hvis noen lyver om opplagte ting som de fleste skjønner er tull så er de jo nærmest lystløgner da og jeg gidder ikke å bruke min tid på å overbevise andre eller de om noe annet. Så lenge jeg vet hva som er fakta så har jeg ikke behov for å "misjonere" sannheten for andre, det får de finne ut av selv. De snakker sant også men det er enkelte ting som ikke er troverdige. Blånekter når jeg sier dette virker som løgn. Får «dette gidder jeg ikke»og blir slettet/blokkert overalt. Og lagt til igjen etter en stund og samme runde igjen. Anonymkode: d3128...087
NiceOrNothing Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De snakker sant også men det er enkelte ting som ikke er troverdige. Blånekter når jeg sier dette virker som løgn. Får «dette gidder jeg ikke»og blir slettet/blokkert overalt. Og lagt til igjen etter en stund og samme runde igjen. Anonymkode: d3128...087 Sånne folk er bare å fjerne fra livet sitt , er min erfaring 😘 3
AnonymBruker 42 Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Må ærlig innrømme at jeg ikke skjønte stort av HI kombinert med tittel, og har antageligvis gått glippe av "poenget", men opplagt løgn tøler jeg definitivt ikke... Ta skylden for noen kan jeg gjøre, om "omstendighetene" er "på plass" 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså at noen lyver opplagte løyner men nekter for alt. De blir forbannet på deg og mener du er «den stygge ulven» fordi du ikke tolerer løgn, og sier fra når det skurrer og virker lite trolig det som blir fortalt. Jeg er en ærlig og oppriktig person selv og forventer det av andre. Klarer heller ikke å late som når jeg veit folk ikke snakker sant. Anonymkode: d3128...087 Ja, levd med det i ca 8 måneder nå, å være syndebukken for alt som noensinne har gått galt. Startet av svigermor. Jeg har hatt en god svigermor i et tidligere forhold, så god at vi fremdeles har kontakt. Så jeg anser ikke dette som noe normal svigermor oppførsel. Men det stopper jo ikke der, for alle hiver seg på for å være med på å ha meg som syndebukk. Hittil har jeg blitt beskyldt for 5 ganske grove løgner som har gått utover mange. Jeg har bevist min uskyld alle de 5 gangene. Og endelig nå, etter 8 mnd så begynner folk i svigerfamilien å få opp øynene. Det er ikke så mye man får gjort annet enn å vite med seg selv, hva sannheten faktisk er. Anonymkode: 003cd...7c4 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 Lystløgnere gidder jeg ikke å kverulere med. Den beste måten å takle det på er å ikke reagere på løgnen. Et uinteressert "Åja" fungerer utmerket om man ikke har mulighet til å unngå personen. Anonymkode: 7fc68...bea 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 Jeg levde med det i 11 år. Var ikke stort å få gjort med det. Løgnen døde ikke ut før personen ble nødt til å innrømme det. Anonymkode: 3f712...e79 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 Beeblebrox skrev (13 minutter siden): Må ærlig innrømme at jeg ikke skjønte stort av HI kombinert med tittel, og har antageligvis gått glippe av "poenget", men opplagt løgn tøler jeg definitivt ikke... Ta skylden for noen kan jeg gjøre, om "omstendighetene" er "på plass" Nei altså,blir klandret for at det blir konflikt fordi jeg sier i fra. Personen nekter på løgnene. Jeg lyver ikke,har aldri løyet osv. Det er opplagte usannheter eller oppdikting. Så frustrerende at de ikke kan være ærlig å si det som er sant. Aldri en unnskyldning når vi kom i kontakt igjen heller. Var jeg som laget konflikten fordi jeg tvilte på personen. 😳 Ts Anonymkode: d3128...087 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg levde med det i 11 år. Var ikke stort å få gjort med det. Løgnen døde ikke ut før personen ble nødt til å innrømme det. Anonymkode: 3f712...e79 Lyst å utbrodere? Ts Anonymkode: d3128...087
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei altså,blir klandret for at det blir konflikt fordi jeg sier i fra. Personen nekter på løgnene. Jeg lyver ikke,har aldri løyet osv. Det er opplagte usannheter eller oppdikting. Så frustrerende at de ikke kan være ærlig å si det som er sant. Aldri en unnskyldning når vi kom i kontakt igjen heller. Var jeg som laget konflikten fordi jeg tvilte på personen. 😳 Ts Anonymkode: d3128...087 Går det utover livet ditt på noen måte? Hvis ikke så ville jeg lært meg å gi faen, det har reddet meg. Finnes det noen måte å bevise at vedkommende lyver? Fiks det, så er man ferdig. Noen vil fortsette å prøve å lyve, men igjen, lær deg å gi faen. Ikke la noen styre livet ditt. Anonymkode: 003cd...7c4
AnonymBruker 42 Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei altså,blir klandret for at det blir konflikt fordi jeg sier i fra. Personen nekter på løgnene. Jeg lyver ikke,har aldri løyet osv. Det er opplagte usannheter eller oppdikting. Så frustrerende at de ikke kan være ærlig å si det som er sant. Aldri en unnskyldning når vi kom i kontakt igjen heller. Var jeg som laget konflikten fordi jeg tvilte på personen. 😳 Ts Anonymkode: d3128...087 Utrolig vanskelig for meg å forstå/gjette på hva som egentlig er "problemet" her, men ingen liker å bli løyet til, eller setter pris på å bli anklaget for løgn, og ofte så er det ikke så lett å bedømme "hva som er hva"... Ikke på nett - "Move on", spar på drama&kalorier ovsosv. tenker jeg 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #13 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Går det utover livet ditt på noen måte? Hvis ikke så ville jeg lært meg å gi faen, det har reddet meg. Finnes det noen måte å bevise at vedkommende lyver? Fiks det, så er man ferdig. Noen vil fortsette å prøve å lyve, men igjen, lær deg å gi faen. Ikke la noen styre livet ditt. Anonymkode: 003cd...7c4 Det går litt utover livet mitt fordi det er frustrerende og ikke alltid vite hva som er tilfellet. Jeg er en ærlig sjel selv og orker ikke å måtte forholde meg til å bli løyet til igjen og igjen. Tillit er alfa og omega i alle relasjoner. Har noen bevis,men det nektes likevel. Anonymkode: d3128...087 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går litt utover livet mitt fordi det er frustrerende og ikke alltid vite hva som er tilfellet. Jeg er en ærlig sjel selv og orker ikke å måtte forholde meg til å bli løyet til igjen og igjen. Tillit er alfa og omega i alle relasjoner. Har noen bevis,men det nektes likevel. Anonymkode: d3128...087 Mitt beste tips er å lære deg å gi faen, det vil bli lettere for psyken din. Ikke alle syns tillit og ærlighet er like viktig og sånn er det. Pass bedre på deg selv i fremtiden, ikke vær for ærlig og tillitsfull. Anonymkode: 003cd...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 Beeblebrox skrev (11 minutter siden): Utrolig vanskelig for meg å forstå/gjette på hva som egentlig er "problemet" her, men ingen liker å bli løyet til, eller setter pris på å bli anklaget for løgn, og ofte så er det ikke så lett å bedømme "hva som er hva"... Ikke på nett - "Move on", spar på drama&kalorier ovsosv. tenker jeg Har nok anklaget litt, for klarer ikke å bare holde stilt hvis jeg føler folk ikke er ærlige. I noen tilfeller kan noe av det som fortelles være delvis sant og så pyntet på. Skulle gjerne kommet med konkrete ting det har blitt løyet om,men kan ikke risikere å bli avslørt. Anonymkode: d3128...087
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #16 Skrevet 27. november 2021 Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. Det lyves om stort og smått, og kritisk tenkning er fraværende. Man bør unngå slike mennesker i den grad det er mulig. Anonymkode: 15107...58b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #17 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mitt beste tips er å lære deg å gi faen, det vil bli lettere for psyken din. Ikke alle syns tillit og ærlighet er like viktig og sånn er det. Pass bedre på deg selv i fremtiden, ikke vær for ærlig og tillitsfull. Anonymkode: 003cd...7c4 Må du gi deg!!! Hadde du villet hatt forhold til en partner eller ha et vennskap der folk titt og stadig løy for deg?!? Har tatt en hvit løgn,men det er ytterst sjelden. Anonymkode: d3128...087 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mitt beste tips er å lære deg å gi faen, det vil bli lettere for psyken din. Ikke alle syns tillit og ærlighet er like viktig og sånn er det. Pass bedre på deg selv i fremtiden, ikke vær for ærlig og tillitsfull. Anonymkode: 003cd...7c4 Personen det gjelder virker å ha selvinnsikt. Den har aldri sagt eller gjort noe feil og straffer meg for å si fra og sette ned foten for hva som et akseptabelt og ikke. Er nok mange flere enn meg som får gjennomgå av de stadig oppdiktingene. Bare så jævlig irriterende å bli fremstilt for å være den som skaper drama og styr,når det er den som lyver og finner på ting for å gjøre livet sitt mer spennende osv🙄 Anonymkode: d3128...087 1
GammelKaktus Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De snakker sant også men det er enkelte ting som ikke er troverdige. Blånekter når jeg sier dette virker som løgn. Får «dette gidder jeg ikke»og blir slettet/blokkert overalt. Og lagt til igjen etter en stund og samme runde igjen. Anonymkode: d3128...087 Ja, slikt er jeg for gammel til å forholde meg til så slike folk diskuterer jeg ikke med, de har såpass store issues at jeg kan ikke hjelpe de uansett. Hadde noen slettet meg og/eller blokkert meg rundt omkring så hadde jeg bare droppet kontakt, livet er for kort.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #20 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Må du gi deg!!! Hadde du villet hatt forhold til en partner eller ha et vennskap der folk titt og stadig løy for deg?!? Har tatt en hvit løgn,men det er ytterst sjelden. Anonymkode: d3128...087 Det er opp til deg om du ønsker å være sammen med eller bruke tid med noen som stadig lyver. Jeg bare antar at man kutter ut folk som ikke tilfører livet sitt godt. Og deretter mitt råd. Hvis hun fortsetter å leve med denne personen i livet sitt så får hun gjøre det. Da finnes ingen råd for hun velger dette. Så derfor antar jeg at løgnen lever videre selv om ts ikke har kontakt med vedkommende mer. Slik det vanligvis er. Anonymkode: 003cd...7c4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå