Fakse Skrevet 10. oktober 2005 #1 Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Jeg er på jakt etter en form til å fryse fiskegrateng i. Siden det er like mye jobb å lage tre porsjoner fiskegrateng som å lage en, er det en av de middagene jeg liker å ha i fryseren. Men når jeg fryser ned gratengen forsvinner jo som regel en eller flere av mine ildfaste former ut av bruk samtidig, og det liker jeg ikke. Derfor er jeg ute etter en passe stor form, gjerne med lokk, som tåler både fryser og stekeovn. Det aller beste av hensyn til stabling i fryseren er om forma er firkanta, men dette er ikke et absolutt must. Noen som har tips om hvor jeg kan finne noe sånn? Endret 10. oktober 2005 av Fakse
Gjest LoisLane Skrevet 10. oktober 2005 #2 Skrevet 10. oktober 2005 Tupperware har noen former som tåler både frysing og steking.
Fakse Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2005 Ha, det burde jeg ha tenkt meg. Høre med min TW-veninne om hun skal ha party snart kanskje
Blueberry Skrevet 10. oktober 2005 #4 Skrevet 10. oktober 2005 Du kan jo kjøpe sånne aluminiumsformer og ha det i også da. Hvis du vil ha det billigst mulig...
Fakse Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2005 Du kan jo kjøpe sånne aluminiumsformer og ha det i også da. Hvis du vil ha det billigst mulig... ← De blir vel kanskje litt vanskelige å bruke flere ganger, og da blir det vel dyrt i lengda like vel? Eller tenker du på en annen type enn det jeg tenker på?
Pasha Skrevet 11. oktober 2005 #6 Skrevet 11. oktober 2005 og de har ikke lokk... men de formene fra Weber som er av aluminium kan brukes flere ganger
Fakse Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2005 og de har ikke lokk... men de formene fra Weber som er av aluminium kan brukes flere ganger ← Hvor får man kjøpt dem? Har forresten kikket litt på hjemmesiden til tupperware, og finner ikke noe som tåler både frysing og stekeovn. Ser noen som tåler frysing og mikro, men det blir vel ikke det samme.
LilleBille Skrevet 11. oktober 2005 #8 Skrevet 11. oktober 2005 Laget i sin til leverpostei i denne typen former - og frøs ned etter steking. Disse er det lokk til - og er yppelige å stable osv.
Fakse Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2005 Laget i sin til leverpostei i denne typen former - og frøs ned etter steking. Disse er det lokk til - og er yppelige å stable osv. ← Ikke så dumme. Man kan kanskje bruke dem noen ganger før de blir ødelagte også? Må ta en tur på binders og kikke, klarer ikke helt å se hvordan størrelsen blir når jeg bare ser et bilde.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #10 Skrevet 17. oktober 2005 hvis du spør på ferskvareavdelinga i enkelte butikker så har de aluminiumsformer i flere størrelser
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #11 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har en form med lokk som jeg tror er fra nytt og nyttig faktisk, er med håndtak på lokket da så det er vel mer er kakeform, men en kan bruke forma i ovnen. Den er i nonstickmateriale og størrelsen er vel en halv langpanne tror jeg.
Pasha Skrevet 18. oktober 2005 #12 Skrevet 18. oktober 2005 weber kan du kjøpe hos jernvarebutikker, og andre steder som selger Weber griller og tilbehør. Men de fleste har nok pakket dem ned for sesongen..evt er tomme.
Fakse Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #13 Skrevet 18. oktober 2005 weber kan du kjøpe hos jernvarebutikker, og andre steder som selger Weber griller og tilbehør. Men de fleste har nok pakket dem ned for sesongen..evt er tomme. ← Hvilke typer former er det Weber har? Glas/metall? Og hva er lokket laget av?
Englepus Skrevet 18. oktober 2005 #14 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg kjøpte en langpanne med tilhørende plastlokk på Obs. Tror de selger den enda. Billig og bra! Lokket har bærehåndtak også faktisk.
Fakse Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #15 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg kjøpte en langpanne med tilhørende plastlokk på Obs. Tror de selger den enda. Billig og bra! Lokket har bærehåndtak også faktisk. ← Høres jo ut som noe sånn som jeg er ute etter. Hvor stor er den?
Englepus Skrevet 18. oktober 2005 #16 Skrevet 18. oktober 2005 Den er ca 40x30cm. Akkurat passe stor.
Pasha Skrevet 19. oktober 2005 #17 Skrevet 19. oktober 2005 weber er aluminium.. men har heller ikke lokk.. men grunnen til at de er bra er at de kan brukes flere ganger....
Chiquita Skrevet 19. oktober 2005 #18 Skrevet 19. oktober 2005 Har forresten kikket litt på hjemmesiden til tupperware, og finner ikke noe som tåler både frysing og stekeovn. Ser noen som tåler frysing og mikro, men det blir vel ikke det samme. ← Ultra Plus hos Tupperware kan brukes både i stekeovn, micro og fryser
Hilde Skrevet 19. oktober 2005 #19 Skrevet 19. oktober 2005 Jeg har en sånn ultraplusform, og den er helt super! Materialet den er lagd i skal gjøre at varmefordelingen blir best mulig, slik at maten blir raskt ferdig, og forhindre at noe av maten blir glodvarmt og annet blir lunkent (Spesielt i mikro..), og den funker! Men den er dyyyyr da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå