Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg dated en fyr i 4 år før vi slått opp et år siden. Vi hadde en veldig dårlig avslutning av forholdet, der han til og med truet at han skulle ta sitt egen liv hvis jeg forlat han. ting er at han var veldig toksik (for mange årsaker) og  jeg elsket han ikke lenger og til slutt så klarte jeg å komme meg vekk fra han. Det har gått et år siden vi slått opp og han skriver fortsatt til meg meldinger ofte ( som jeg ignorere). Nå en måned siden så fikk jeg vite at kusina mi hadde forlovet seg med kjæresten sin. Jeg kjennet ikke hvem han var uansett at de hadde dated i  2 ÅR. Jeg og familien min ble invitert hjemme hos tanta for å feire forlovelsen og når jeg først er der så finner jeg ut at forlovelsen hennes er eksen min, som jeg slått opp med 1 År siden.  ( Der jeg kommer i fra så er det ikke vanlig å introdusere kjæresten til familien før dere er forlovet så "de voksne" i familien viste ikke at han er eksen min og leg kunne ikke akkurat si det høyt heller, men hun kusinen min viste det) Kusina mi hadde motet til å sitte der foran meg med et stor smil i fjeset og fortalte hvor forelsket de var siden første gang de møt hverandre. Jeg fant en unnskyldning og forlot middagen tidlig. Når jeg gikk så ringte eksen meg flere ganger, og kusina mi sendte meg en melding der hun forklarte at det var min feil at han var utro mot meg fordi jeg brydde meg tydeligvis ikke nokk. Jeg vet at det var meg som endte ting med han, men at han var utro lenge før jeg hadde en gang tenkt at vi hadde problemer, gjør meg sur. Og at  kusina mi, en person som jeg snakket med om alt var den personen som han var utro med, få meg rett og slett miste håp på menneskeligheten. Og det som er verst er at jeg er forventet å være med i bryllupet deres.   

jeg vet dette er var kjempe langt og jeg beklage, men spørsmålet mitt er: har jeg egentlig rett å være sur på dem? det var jo meg som endte forholdet, og noen som kan gi meg en god unnskyldning jeg kan bruke til å ikke være med i bryllupet?  Og hva hadde dere gjort i min situasjon egentlig?

Anonymkode: 587b7...84c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du har all rett til å være sur på kusina di om hun visste at det var du som var kjæresten hans før, og all rett til å være sur på han om han visste at det var kusina di! 

Jeg hadde nok ikke ønsket å treffe noen av de igjen 

Anonymkode: ab654...904

• Liker 13
Skrevet

Det var bra du klarte å slå opp med han når det var toksisk forhold! Du trenger ikke dra I bryllupet eller forklare deg om hvorfor du ikke kommer. 

Anonymkode: ab654...904

• Liker 8
Skrevet

Argh ... drama! 

Anonymkode: 0e2d3...e26

• Liker 2
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 3133a...dbb

Skrevet

Han har holdt på med kusinen din, samtidig som han har vært med deg? Og han har vært toxic og truet med å ta livet sitt? Her ville jeg vurdert å advare kusinen din mot han. Han er ikke god for noen av dere.

• Liker 8
Skrevet

La meg se om jeg har forstått dette riktig: 

Han var kjæresten din i fire år, og det siste året dere var sammen bedro han deg med kusina di. 
Kusina di visste at han var kjæresten din, og datet ham likevel hele det siste året dere var sammen. 

I så fall har du all grunn i verden til å være potte sur på dem begge. De har bedratt deg og gått bak ryggen på deg begge to, og så lar de deg få dette midt i fleisen med hele familien rundt. Bedritne mennesker er de. 

Anonymkode: afb25...011

• Liker 17
Skrevet

Jeg hadde bare blokkert dem begge, for å komme meg videre i livet. Hvis du ikke gjør dette selv, kommer nok dette til å plage deg resten av livet. De to er sikkert ganske like, siden hun kan såre kusina si på den måten - samtidig som hun er stolt forlovet med en person som ikke er god i hodet. 

Så, blokker dem overalt - kutt dem ut av livet ditt. Ta din tid for å heale, og ikke la dette påvirke kjærligheten for resten av ditt liv. 

Lykke til :)

• Liker 8
Gjest theTitanic
Skrevet

Tenk at de fortjener hverandre. Her er det bare å skru av følelsene for de er ikke engang verd å kaste bort tid på å være sure over. Rett til å være sur ja, men dette er rettog slett så dumt at tiden din ikke er verd det. 

Skrevet

Neimen - hei igjen til kusine-tante-drama som aldri noensinne kommer til å stoppe !!

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (Akkurat nå):

Neimen - hei igjen til kusine-tante-drama som aldri noensinne kommer til å stoppe !!

Skriver de ikke på ganske forskjellige måter, eller er det jeg som husker helt feil? For meg virker det som dette er en helt annen TS. 

• Liker 3
Skrevet

Bare hold deg langt unna dem du, la dem holde på og drive sitt spill. Fint om du kunne flyttet litt unna, så du slapp å treffe på dem igjen. Konsentrer deg om ditt eget liv nå, prøv å ha det bra.

Anonymkode: 00d5c...4fb

• Liker 5
Skrevet

:natti: :sFun_sleeping:

Anonymkode: c1c65...b8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skriver de ikke på ganske forskjellige måter, eller er det jeg som husker helt feil? For meg virker det som dette er en helt annen TS. 

Det KAN da ikke finnes to familier som oppfører seg på denne måten, hvis noe av det i det hele tatt stemmer. 

Jeg tror hele greia bare er tull, uansett.

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (56 minutter siden):

Det KAN da ikke finnes to familier som oppfører seg på denne måten, hvis noe av det i det hele tatt stemmer. 

Jeg tror hele greia bare er tull, uansett.

Jeg kan garantere deg, at dette skjer mye oftere enn man velger å tro. Hun kusinen min er oppmerksomhet syk og opptatt av sosialklasser og makt i familien. det kommer med kulturen fra der vi kommer i fra

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 time siden):

Han har holdt på med kusinen din, samtidig som han har vært med deg? Og han har vært toxic og truet med å ta livet sitt? Her ville jeg vurdert å advare kusinen din mot han. Han er ikke god for noen av dere.

Hun viste veldig bra hvem hun involverte seg med. Vi pleide å ha et veldig godt forhold sammen, og jeg fortalte henne det meste.

• Liker 1
Skrevet

Kan egentlig svare bare med å ha lest overskriften. Nei, du har ingenting å være sur for.

Anonymkode: a42f1...693

Skrevet

Count your blessings: Du er kvitt idioten, og din kusine får nok tids nok erfare hvor "fantastisk" han er. 

Anonymkode: f351a...f11

• Liker 6
Skrevet

Du har all rett til å være sint og skuffet. Hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet kontakt med henne og i alle fall ikke stilt opp i bryllupet. Du får fortelle familien din sannheten hvis de spør hvorfor du ikke vil komme. 

Anonymkode: ce4a4...730

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet hvordan enkelte gutter kan være. Min eks lå med sin egen tremenning/kusine rett før vi ble sammen. Han var araber og vi var sammen 4-5 år. Til slutt slo jeg opp for jeg orket ikke mer, og da truet han meg og familien på livet, stalket meg, prøvde å få familien min mot meg, han ble voldelig rett og slett. 

Kusinen din er ikke glad i deg når hun kan såre deg slik. Han er heller ikke glad i deg, han er narssisist. Hvis du må i bryllupet, så dra i bryllupet og deretter blokker du begge to. La de ødelegge hverandre, hun kommer til å slite med alle jentene han ligger med og hun får vite om det. Karma kommer tilbake til henne, men ikke stol på de eller ha noe med de å gjøre igjen. Dette er ikke sunt for deg, finn deg en trofast og god mann som fokuserer på jobb. Ikke disse guttene som bor hjemme med mamma og har dritdyr bmw og leker seg foran alle jenter. Finn deg en ordentlig en.

Anonymkode: 71151...4bb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...