AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Har snart eksamen i statistikk som et emne i mastergraden min. Jeg er elendig i matte fra før, og statistikk har ikke vært enkelt for meg. Noen glupinger her som ENKELT kan forklare meg forskjellen på standardavvik og standard error, samt forklare standard error of the mean, konfidensintervall og chi square???? 😱😱😱 Det hjelper ikke å linke til alskens nettsider, jeg har googlet og lest, pløyd gjennom pensum og YouTube, men ønsker bare en kort, konsis forklaring på disse begrepene, formulert på en sånn måte at jeg lett husker det under en skoleeksamen 😳 På forhånd TUSEN TAKK 😍 Anonymkode: 8b6f7...125
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Har du en lettfattelig forklaring på poenget med nullhypotesen så mottas også dèt med takk 😭 Anonymkode: 8b6f7...125
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du en lettfattelig forklaring på poenget med nullhypotesen så mottas også dèt med takk 😭 Anonymkode: 8b6f7...125 Nullhypotesen er det du alltid sammenligner noe med. Hva er sannsynligheten for at dette her har skjedd hvis det var helt tilfeldig? Hvis p-verdien er under 0,05 vil det si at det er mindre enn 5% sjanse for at dette har skjedd tilfeldig og uten sammenheng med det du tester det opp mot. Jo lavere p-verdi du har, jo bedre er det. Enkelt forklart. Anonymkode: 5de16...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå