Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en bestekompis som jeg har hatt i flere år. som i det siste har begynt å gi meg mer oppmerksomhet 

Han har sagt til en venninne at han var interessert i meg før men siden jeg har barn var det ikke No interessant lenger. Men han kunne tenke seg en ff. 

Jeg har ikke snakket med han om dette enda.. 

Men de siste 3 ukene har han vært mye her og sett på film både han og jeg som har spurt, da har han holdt rundt meg og kosa meg på armen og i håret. Han har tatt meg på puppene og prøvd andre ting men jeg sier nei så slutter han med en gang, fortsetter heller å kose og stryke på meg. 

Vi var på fylla i går og endte på nasj der vi måtte overnatte, da sov vi sammen vi kosa og han kyssa meg flere ganger. Og kosa med meg i 6 timer, når de andre våknet opp så fortsatte han å holde meg på låret under dyna.. 

Hva ville dere tolket dette som? Han har vært rundt guttungen min siden han ble født så han vet veldig godt hvem han er. Dette var føre det ble noe spenning mellom oss.. 

Sønnen min er nå 4 år. Og er glad i han blitt. Jeg er betatt men vet ikke helt hva jeg skal tenke 

Anonymkode: a872a...20d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å spørre? 

• Liker 1
Skrevet

jeg tenker at er man bestevenner og går det skrittet så er det noe mer seriøst ønske. man risikerer jo vennskapet, og man hadde ikke gjort slikt om man ikke ønsket noe mer. veldig positivt at han har et bra forhold til din sønn i tillegg. kjør på. 

jeg er sammen med tidligere bestevenn. vi har vært samboere i ti år, og har det fantastisk. vi er jo bestevenner og kjærester. slapper helt av og vet alt om hverandre. for meg så var det litt gradvis overgang til kjærlighet. var ikke slikt at jeg var megaforelska I starten, men fant ut at det var fordi jeg nok har "tvunget" han inn i friendsone og etterhvert når jeg tillot meg følelsene har jeg vært forelska og ikke slutta. vil si at det er en dypere kjærlighet enda mer enn tidligere forelskelser og kjærester. nå er vi enda forelska. jeg tror de beste forholdene er når man har tett relasjon i bunn. 

Anonymkode: 517aa...f35

• Liker 1
Skrevet

Han har jo sagt han ville hatt deg som FF. Så det er tydelig at det er å komme i buksene på deg han prøver på. 

Anonymkode: 86097...1a4

• Liker 6
Skrevet

Jeg hørte en gang en historie om en aktør i helsevesenet, et sykehjem tror jeg det var, som hadde sine egne ansatte, og som i tillegg leide inn en del arbeidskraft fra en privat tilbyder.

Dette er etter mitt hode...

De som var ansatt på dette sykehjemmet, hadde lavere timelønn enn de som ble hyret inn fra den private tilbyderen. Til gjengjeld hadde de rettigheter som ansatt, som for eksempel betalt ferie, pensjonsordning, sykelønn og andre ting.

De som var hyret inn fra den private tilbyderen, hadde høyere timelønn enn de som var ansatt på sykehjemmet, men de hadde til gjengjeld ingen rettigheter som ansatt.

Hva som var den beste løsningen på sikt, var visst noe de ansatte og innhyrede pleide å diskutere, da de i stor grad omgikk hverandre og var del av det samme miljøet.

Så gikk tiden, og en dag falt dommen;

At denne aktøren i helsevesenet, sykehjemmet eller hva det var, måtte etterbetale og ettergi ferie til alle de som i årevis hadde blitt hyret inn fra denne private aktøren.

Hvorfor?

Jo, fordi de I PRAKSIS HADDE FUNGERT SOM arbeidsgivere for disse menneskene, og dermed ble de også pålagt de pliktene de ville hatt overfor en arbeidstaker.

Denne historien var det jeg tenkte på da jeg leste HI. En følelse av at dere har hatt et forhold som fungerer rimelig kurant for den ene, men hvor den andre egentlig har latt seg utnytte. Og hvor ting nå begynner å sprekke opp.

Hvilken man er vel bestekompis med en dame uten noe håp om at det kan bli noe mer?

Og hvilken kvinne lar vel en mann opptre som en kjæreste, men bare når det kommer til plikter, og ikke til rettigheter?

Her er det på høy tid å ta en aldri så liten gjennomgang av hva dere begge ønsker dere og vil. Ikke at jeg mener du skylder han ‘etterbetalt ferie’ altså, men du skylder han å ta en ordentlig samtale om saken, slik at ikke dette blir verre enn det er.

• Liker 2
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (3 minutter siden):

Jeg hørte en gang en historie om en aktør i helsevesenet, et sykehjem tror jeg det var, som hadde sine egne ansatte, og som i tillegg leide inn en del arbeidskraft fra en privat tilbyder.

Dette er etter mitt hode...

De som var ansatt på dette sykehjemmet, hadde lavere timelønn enn de som ble hyret inn fra den private tilbyderen. Til gjengjeld hadde de rettigheter som ansatt, som for eksempel betalt ferie, pensjonsordning, sykelønn og andre ting.

De som var hyret inn fra den private tilbyderen, hadde høyere timelønn enn de som var ansatt på sykehjemmet, men de hadde til gjengjeld ingen rettigheter som ansatt.

Hva som var den beste løsningen på sikt, var visst noe de ansatte og innhyrede pleide å diskutere, da de i stor grad omgikk hverandre og var del av det samme miljøet.

Så gikk tiden, og en dag falt dommen;

At denne aktøren i helsevesenet, sykehjemmet eller hva det var, måtte etterbetale og ettergi ferie til alle de som i årevis hadde blitt hyret inn fra denne private aktøren.

Hvorfor?

Jo, fordi de I PRAKSIS HADDE FUNGERT SOM arbeidsgivere for disse menneskene, og dermed ble de også pålagt de pliktene de ville hatt overfor en arbeidstaker.

Denne historien var det jeg tenkte på da jeg leste HI. En følelse av at dere har hatt et forhold som fungerer rimelig kurant for den ene, men hvor den andre egentlig har latt seg utnytte. Og hvor ting nå begynner å sprekke opp.

Hvilken man er vel bestekompis med en dame uten noe håp om at det kan bli noe mer?

Og hvilken kvinne lar vel en mann opptre som en kjæreste, men bare når det kommer til plikter, og ikke til rettigheter?

Her er det på høy tid å ta en aldri så liten gjennomgang av hva dere begge ønsker dere og vil. Ikke at jeg mener du skylder han ‘etterbetalt ferie’ altså, men du skylder han å ta en ordentlig samtale om saken, slik at ikke dette blir verre enn det er.

Her var det mye rør! 

Nei hun skylder han ingenting! Tvert i mot skylder han henne å ikke redusere henne fra venn til sex objekt men det gjør han allikevel så han har bevist av vennskapet var fake fra hans side. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

så han har bevist at vennskapet var fake fra hans side. 

Dette vet alle oppegående kvinner allerede, så det trengs ikke bevises :) 

• Liker 2
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (27 minutter siden):

Åja du er en sånn en du ja, som ser ned på andre kvinner fordi de ser menn som likeverdige det går an å ha vennskap med og ser ned på menn fordi du tror alle er ute etter ligg med hvem som helst med høl mellom bena. Mhm 

• Liker 4
Skrevet

Det finnes ikke noe bedre enn bestevenner som forelsker seg. De parene blir de lykkeligste. 

Anonymkode: 4b699...51d

• Liker 3
Skrevet

Hmm. Du burde kanskje ta en prat med han. Er dere bestevenner, må det vel gå an å prate om slikt. Er det kun FF han ønsker, kan det kanskje sette vennskapet på prøve. Er det ekte kjærlighet, er det kanskje verdt å forske ut. Jeg tenker dere må snakke sammen. Er det ekte vennskap, tåler dere en slik prat. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det finnes ikke noe bedre enn bestevenner som forelsker seg. De parene blir de lykkeligste. 

Han har jo sagt klart og tydelig fra at hun er uaktuell som partner siden hun har barn men at han vil ha en FF 

• Liker 3
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (48 minutter siden):

Nå får du høre det :) Dette er bevist i vitenskapelige undersøkelser. En mann som har kvinnelige venner har innerst inne et ønske om å ha sex med vedkommende. Virker som om det gjelder uansett! I  mer eller mindre grad. Kvinner? Neida de ønsker som oftest ikke det, men er totalt blind for mannens intensjoner. Atter et tilfelle der vi ser at det stemmer 100%. Kvinner med mannlige "venner" som de vil ha mye omgang med skygger jeg langt unna. Ha en hyene der luskende rundt som bare venter på muligheten er ikke mye sjarmerende :) 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja sikkert, det er jo bare tull. At en kjæreste blir bestevennen din er jo selvfølgelig bare noe bra, men en venn som man ikke har seksuell kjemi med skal bli noe solid forelskelse ? Ofte kan dette skje fordi en "venn" kan føles trygg og god, men uten en seksuell kjemi der som er sterk? Da vil dette rive forholdet i stykker når vennskapet er gått fra vennskap til forhold og man ser at  de ikke passer sammen i en slik relasjon. Hadde man passet godt sammen på den måten ville det ikke blitt noe "vennskap" men et kjæresteforhold fra dag en.

• Liker 2
Skrevet

Enten er han i friendzone eller så er han ikke det. Om han ikke er det lurer jeg bare egentlig på hvorfor dere ikke har knulla ennå. Er jo kun deg det står på.

Anonymkode: 39b66...2cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han har jo sagt klart og tydelig fra at hun er uaktuell som partner siden hun har barn men at han vil ha en FF 

Hva du sier til en venn, betyr ikke nødvendigvis at det er slik vet du. Han har ikke sagt det til henne. Og får man følelser, vell da gjelder ingenting av det man har ment før, det samme når man mister følelser. Eksempel på det: Alle som har vert i forhold sier de elsker hverandre, til sin partner og alle rundt. Så blir det brudd, dette gjelder selvfølgelig i de fleste tilfeller da ikke lenger. Så du bommer så til de grader med å anta.... Eneste måten å vite på, er å snakke sammen  og spørre han direkte. Du får ikke svar her inne. Ingen her inne kan vite det

Anonymkode: 0626d...40c

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han snakker jo ikke så pent om henne da 😅

»Hun er uaktuell på grunn av barn, kunne tenkte meg å pule noen da». 

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (19 timer siden):

Nå får du høre det :) Dette er bevist i vitenskapelige undersøkelser. En mann som har kvinnelige venner har innerst inne et ønske om å ha sex med vedkommende. Virker som om det gjelder uansett! I  mer eller mindre grad. Kvinner? Neida de ønsker som oftest ikke det, men er totalt blind for mannens intensjoner. Atter et tilfelle der vi ser at det stemmer 100%. Kvinner med mannlige "venner" som de vil ha mye omgang med skygger jeg langt unna. Ha en hyene der luskende rundt som bare venter på muligheten er ikke mye sjarmerende :) 

Sånn skal det låte! :) 

Nja, mange som er unge voksne per i dag, er dessverre blitt flasket opp til å tro at menn og kvinner er like. For kvinners del, som kun har lyst på en svært liten andel av menn, betyr det da at de kan være venner. Men de fleste innser jo innen de er voksne, at det ikke går. Og da er de gjerne med på notene.

Det å skjule sannheten om menn og kvinner for den oppvoksende generasjon, gjør at mange kvinner kaster bort halve livet sitt - og hele sin fruktbare periode - på leting etter noe som er helt feil.

Det går ut over kvinnene selv, det går ut over mannfolkene, og ikke minst går det ut over ungene.

Det å motvirke denne tendensen, å holde frem sannheten om menn og kvinner, vil forhåpentligvis føre til at flere kan få et mye bedre liv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...