AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Hjelp. Jeg var på date i går, med en fyr jeg hadde funnet på tinder. Hadde kun snakket med ham i noen dager før vi bestemte oss for å treffes - etter mye initiativ fra hans side. Daten var hyggelig den, men jeg ble veldig overraska (og fikk bittelitt crazy-vibber) da han fortalte meg at han visste både etternavnet mitt, funnet fb og ig-kontoen mine, hvor jeg jobbet og hvilket hus jeg bodde i! Vi bor i en forholdsvis stor by og har ingen felles venner. Han sa det var lett å finne meg på gule sider, det var ikke SÅ mange med det fornavnet i bydelen jeg bor i. At han hadde zoomet inn på gata og huset jeg bodde i. Hjelpes.. trodde kun det var damer som dreiv med den type stalking, jeg. Er jo egentlig glad for at han var ærlig om det, men er dette normalt???? Kan legge til at det var en skikkelig kjekk mann utseendemessig og med god jobb osv. Han var veldig sympatisk og hyggelig også. Men det ble tent noen små varsellamper også må jeg ærlig innrømme. Anonymkode: 8da36...39f 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 27. november 2021 Jeg synes det er rarere at han fortalte det, enn at han gjorde det 🙈 Jeg kan være nysgjerrig på folk, men har vett nok til å holde det for meg selv. 😅 Anonymkode: 7b190...564 82
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Han sjekker hvordan du reagerer på oppførslen hans og better safe than sorry. Next. Anonymkode: 3b3bf...d92 10
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 jeg kan selv finne på å dra mest mulig ut av informasjonn på tinder eller andre datingsider, på grunn av nysgjerrighet Anonymkode: 4f865...fef 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er rarere at han fortalte det, enn at han gjorde det 🙈 Jeg kan være nysgjerrig på folk, men har vett nok til å holde det for meg selv. 😅 Anonymkode: 7b190...564 Ja, det var det da! Stalker man (jeg har jo også gjort det), så bør man kanskje ikke fortelle om det? 😂 uff.. setter som sagt pris på at han sa det, men samtidig så ble jeg overraska over at han hadde gjort det. 🧐 Anonymkode: 8da36...39f 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er rarere at han fortalte det, enn at han gjorde det 🙈 Jeg kan være nysgjerrig på folk, men har vett nok til å holde det for meg selv. 😅 Anonymkode: 7b190...564 Jeg skulle til å si det, tror veeldig mange gjør dette, men vi holder det jo for oss selv. Om jeg leier leilighet, airbnb, skifter fastlege osv.osv. så stalker jeg som bare det, men jeg sier jo ikke noe om det til noen. Anonymkode: a52fb...0e5 15
MizzVic Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 Normalt at man sjekker folk litt (mye) på nett nå om dagen. Normalen stopper derimot når man forteller om det. På første date i tillegg. "Jeg vet hvor du bor, og har sett huset ditt" Sier en mann det til en dame, mangler han helt sosiale antenner, og det holder med den ene daten. 13
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 Jeg stalket alltid de jeg var interessert i. Følte meg som den privatdetektiven 😂 Har unngått et par galninger og et par playere på den måten. Hallelujah. Men jeg ville aldri sagt det til daten min hvor mye jeg egentlig visste om ham, da.. Anonymkode: 33752...649 9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han sjekker hvordan du reagerer på oppførslen hans og better safe than sorry. Next. Anonymkode: 3b3bf...d92 Enig. Han fortalte det for å se om hvor grensene dine for press og uakseptabel oppførsel går. Han her kommer til å være klin kokos å forholde seg til og dagen du dumper han så prøver han å klatre opp verandaen din eller står utenfor blokka di og stalker deg til og fra jobb med kniv på innerlomma. Pass deg! Rødt flagg! Anonymkode: f6df8...ecb 10
Rosatoast Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hjelp. Jeg var på date i går, med en fyr jeg hadde funnet på tinder. Hadde kun snakket med ham i noen dager før vi bestemte oss for å treffes - etter mye initiativ fra hans side. Daten var hyggelig den, men jeg ble veldig overraska (og fikk bittelitt crazy-vibber) da han fortalte meg at han visste både etternavnet mitt, funnet fb og ig-kontoen mine, hvor jeg jobbet og hvilket hus jeg bodde i! Vi bor i en forholdsvis stor by og har ingen felles venner. Han sa det var lett å finne meg på gule sider, det var ikke SÅ mange med det fornavnet i bydelen jeg bor i. At han hadde zoomet inn på gata og huset jeg bodde i. Hjelpes.. trodde kun det var damer som dreiv med den type stalking, jeg. Er jo egentlig glad for at han var ærlig om det, men er dette normalt???? Kan legge til at det var en skikkelig kjekk mann utseendemessig og med god jobb osv. Han var veldig sympatisk og hyggelig også. Men det ble tent noen små varsellamper også må jeg ærlig innrømme. Anonymkode: 8da36...39f Det er mer normalt enn folk tror, men ikke normalt å si det høyt. Har selv "stalket" sånn her, hvis det er en spesifikk person liksom. Vet om mange andre som holder på slik også, det er nok normalt blant oss litt yngre generasjoner jeg har aldri sagt til personen, at jeg har søkt hen opp på IG eller FB etc. Tenker som de andre her at han tester reaksjon din. Hold deg unna!! Endret 27. november 2021 av Rosatoast 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 Stalking er hver manns guilty pleasure. Bare sørg for å ikke måtte bruke bankID. Anonymkode: 6b475...36e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 Jeg kan som mann si at jeg hadde gjort det samme som han. Om jeg hadde fortalt det, er en annen sak. Jeg tror det er vanlig og helt naturlig å ville vite mest mulig om en person. Ta det som et tegn på at han er interessert, ikke gal. Anonymkode: a6448...b79 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 Skjønner ikke at dette er så vanlig. Er det ikke ubehagelig å vite så mye mer om en person enn de har ønsket å dele? Anonymkode: 35340...712 1
ClausSaus Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hjelp. Jeg var på date i går, med en fyr jeg hadde funnet på tinder. Hadde kun snakket med ham i noen dager før vi bestemte oss for å treffes - etter mye initiativ fra hans side. Daten var hyggelig den, men jeg ble veldig overraska (og fikk bittelitt crazy-vibber) da han fortalte meg at han visste både etternavnet mitt, funnet fb og ig-kontoen mine, hvor jeg jobbet og hvilket hus jeg bodde i! Vi bor i en forholdsvis stor by og har ingen felles venner. Han sa det var lett å finne meg på gule sider, det var ikke SÅ mange med det fornavnet i bydelen jeg bor i. At han hadde zoomet inn på gata og huset jeg bodde i. Hjelpes.. trodde kun det var damer som dreiv med den type stalking, jeg. Er jo egentlig glad for at han var ærlig om det, men er dette normalt???? Kan legge til at det var en skikkelig kjekk mann utseendemessig og med god jobb osv. Han var veldig sympatisk og hyggelig også. Men det ble tent noen små varsellamper også må jeg ærlig innrømme. Anonymkode: 8da36...39f Som flere (alle?) andre er inne på: Ingenting galt med litt bakgrunnssjekk. «Don’t stick your dick in crazy», som de sier. Og for alt han visste kunne du jo være fullstendig kaninkoker. Men når han forteller deg om det, da snur liksom regnestykket litt på hælene. Det der er ikke noe godt tegn, for å si det sånn. Slikt sier man ikke. Endret 27. november 2021 av ClausSaus 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #16 Skrevet 27. november 2021 Jeg hadde sjekket fb kontoen. Nå har jeg aldri prøvd tinder og bor på ett alle- kjenner- alle sted så jeg har alltid visst litt om de jeg har møtt fra før. Men, hadde jeg møtt en via tinder El lign hadde jeg nok sjekka litt mere rett og slett for å luke ut troverdigheten og for min egen trygghet. Anonymkode: 33caa...761 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #17 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hjelp. Jeg var på date i går, med en fyr jeg hadde funnet på tinder. Hadde kun snakket med ham i noen dager før vi bestemte oss for å treffes - etter mye initiativ fra hans side. Daten var hyggelig den, men jeg ble veldig overraska (og fikk bittelitt crazy-vibber) da han fortalte meg at han visste både etternavnet mitt, funnet fb og ig-kontoen mine, hvor jeg jobbet og hvilket hus jeg bodde i! Vi bor i en forholdsvis stor by og har ingen felles venner. Han sa det var lett å finne meg på gule sider, det var ikke SÅ mange med det fornavnet i bydelen jeg bor i. At han hadde zoomet inn på gata og huset jeg bodde i. Hjelpes.. trodde kun det var damer som dreiv med den type stalking, jeg. Er jo egentlig glad for at han var ærlig om det, men er dette normalt???? Kan legge til at det var en skikkelig kjekk mann utseendemessig og med god jobb osv. Han var veldig sympatisk og hyggelig også. Men det ble tent noen små varsellamper også må jeg ærlig innrømme. Anonymkode: 8da36...39f Jenter syntes også min ex var ekstremt kjekk og ekstremt hyggelig, men han var en drapstruende, voldelig narsissist typt og langt inne. Jeg ville løpt en annen vei om jeg var deg, hadde gjort det samme om ei jente jeg datet hadde holdt på sånn også.. Han her var nok bare veldig obsessed med deg, de fleste er jo ikke skada i hodet, men best å kanskje ikke ta sjansen hahaha Anonymkode: 64632...9a6 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 ClausSaus skrev (3 minutter siden): Som flere (alle?) andre er inne på: Ingenting galt med litt bakgrunnssjekk. «Don’t stick your dick in crazy», som de sier. Og for alt han visste kunne du jo være fullstendig kaninkoker. Men når han forteller deg om det, da snur liksom regnestykket litt på hælene. Det der er ikke noe godt tegn, for å si det sånn. Slikt sier man ikke. Det henger ikke på grep. Det er ikke som at Google eller huset hennes forteller om hun er gæren. Å stalke på den måten handler utelukkende om å ha kontroll og overtak, makt over kvinnen. Er større sjanse for at han er voldtektsmann enn at hun er farlig for han. Anonymkode: f6df8...ecb 4
Gjest loveli Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 Jeg hadde nok steilet. Men det er fordi jeg tenker man mangler noen antenner når man sier slike ting, ikke fordi han har gjort de tingene. De fleste har vel stalket noen, eller flere, uten at vi er gale. Samtidig er jeg jo for åpenhet og synes det er litt artig med folk som tør å stå for det de gjør 100%. Vanskelig å vite! Men det er bedre å være på den sikre siden og ikke innlede noe mer med han. Dersom han ikke var grenseoverskridende fordi han synes det er gøy, men fordi han er gal, det kan du ikke vite ettersom du ikke kjenner han.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #20 Skrevet 27. november 2021 Dere som har skrevet at han fortalte meg om det for å «teste meg»: teste meg på hva da? Forstår ikke helt hva reaksjonen min på det forteller ham? Anonymkode: 8da36...39f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå