AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 En tacky, stygg, globusaktig plastdings. Er dette en greie nå?! Hva skjedde med den gode gamle stjerna, liksom? Om vi skal utslette alt som er tradisjon og kan hinte til Jesus og kristendommen, så kan vi vel bare like godt legge ned hele jula? Hva er vitsen? Id feires og markeres på skolen, helt greit det, men der er det ingen som maser om at de religiøse momentene må bort. Blir så lei. Anonymkode: be989...e35 16
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Isaac Newton skal være på toppen. Anonymkode: 8a136...7ac 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Verste jeg har hørt Anonymkode: 4342e...7e6 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Spør skolen. Anonymkode: 7ac42...061 6
GammelKaktus Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Her har vi fortsatt stjerna båder på treet på skolen og her hjemme. 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 Det er for å ikke krenke mennesker som tilhører en viss religion, er bare blitt sånn at vi må tilpasse oss en gruppe mennesker og ikke omvendt. Anonymkode: 20093...caf 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er for å ikke krenke mennesker som tilhører en viss religion, er bare blitt sånn at vi må tilpasse oss en gruppe mennesker og ikke omvendt. Anonymkode: 20093...caf Jehovas vitner, mener du? Det er jo oftest dem det viser seg at det dreier seg om når internett får fnatt fordi skoler og elever prøver å ta hensyn så alle får være med. Anonymkode: cf3e2...d2a 13
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 I-lands problemer altså. Anonymkode: 1e287...35d 9
GammelKaktus Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er for å ikke krenke mennesker som tilhører en viss religion, er bare blitt sånn at vi må tilpasse oss en gruppe mennesker og ikke omvendt. Anonymkode: 20093...caf Sjelden det er muslimene som lager trøbbel om julefeiring altså hvis det er de du tenker på. Jehovas vitner er det som liker å lage trøbbel og noen veldig hardcore ateister. De religiøse som er oppegående respekterer som regel andre sine skikker. Her så stiller imamen med sine barn som og går på skolen på julegudstjeneste når vi har det, ikke noe problem. Guttungen følger og opplegget til tross for at vi ikke er kristne, men det er jo en del av vår kultur når vi er født og oppvokst her. Dessuten så måtte jeg selv lide meg gjennom disse gudstjenestene som barn så han har ikke vondt av det. Vi er jo ateister men er jo koselig med jul selv om vi ikke er med på det religiøse delen av julen. 13
Tuba Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 Man har jammen et slitsomt liv hvis man hisser seg opp over noe slikt😂 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 Sikker på at det er en klode og ikke corona viruset?? Anonymkode: d7445...351 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #13 Skrevet 27. november 2021 Minner om sekulær julefeiring Julen feires også kulturelt eller ikke-religiøst, og utbredte juletradisjoner som juletre, julegaver og spesielle matretter er ikke-religiøse deler av julefeiringen.[1] Moderne julefeiring har tatt opp i seg flere slags fester i ett. I nordlige strøk er det årets mørkeste tid og en fest for lyset, det er i store deler av verden en fest for familien og slektninger (i eldre norsk tradisjon også for avdøde slektninger), det er en fest for grøde og fruktbarhet (ved Middelhavet etter innhøstingen, i nordlige strøk markeres det ved eviggrønne vekster) og det er en av de viktigste kristne høytidene. I multireligiøse samfunn og sekulære stater blir det kristne aspektet nedtonet ved å la julen være en vinter- eller solvervsfest, og for eksempel i USA ønsker man hverandre «happy holiday». Anonymkode: 63a69...564 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 Kan ikke bare de som hater jesus og kristnendommen gå på jobb som vanlig mens vi andre har julefest og juleferie, ferdig snakka Anonymkode: 68d25...63f 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 Personlig har jeg en engel i toppen av treet. Eller, jeg har karakterern Castiel fra supernatural. Jeg setter stor pris på å finne nye måter å feire tradisjoner på. Jeg synes jordkloden i toppen av treet høres ut som en kjempegreie! Tretopperen skal jo være en representant for "gud" ifølge kristne tradisjoner, og hva var det Gud skapte? Jorden. Altså: jordkloden er en like stor representant for Gud som det ei stjerne eller en engel er. Og jeg tror ikke stjerna eller engelen er erstatta med en jordklode for å unngå kristendommen, jeg tror det er for å se mot fremtiden og fokusere mer på jorda enn det materialistiske. Forresten har egentlig ikke juletreet noe med kristendommen å gjøre. Juletreet handler om solsnu og vintersolverv, en norrøn tradisjon de kristne stjal. Anonymkode: 5575d...b17 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #16 Skrevet 27. november 2021 Ja, for dette er jo heeeelt sikkert sant…. 🙄 Litt for påfallende mange tråder med forsøk på å hisse opp stemningen mot muslimer her i det siste. Husk at folk kan dikte opp hva som helst, i en tråd på KG. Uten dokumentasjon gjør en klokt i anta ting er oppspinn. Anonymkode: c9b7c...446 10
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #17 Skrevet 27. november 2021 Det er nordmenn som tror andre blir krenka. Hadde skolen snakket med foresatte fra andre kulturer/religioner hadde stjerna vært der. Det er synd dette som sikkert er ment godt, blir i stede med på å skape fremmedfiendtlighet for noen tror dette er krav fra en minoritet. Anonymkode: 91480...731 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 Den kuleste stjerna jeg har sett er min venninnes. Knallgul super Mario stjerne 😍 Anonymkode: 97edb...0cd 2
Honey Dew Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 De kunne jo hatt et spir. Det er bedre enn en globus i disse krenketider.
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2021 #20 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kan ikke bare de som hater jesus og kristnendommen gå på jobb som vanlig mens vi andre har julefest og juleferie, ferdig snakka Anonymkode: 68d25...63f Kan ikke dere kristne bare gå på jobb og skole og holde julene i gang mens vi hedninger tar joleferie og har jolefesten da, og slutte å stjele/kopiere/skrive om til "sitt eget" og late som det har noe med dere å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå