AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Har to barn på 4 og 9 år. En av de tingene jeg og mannen min er mest uenig om er skjermtid. Han er oppvokst med at TVen stort sett sto på, mens jeg så 30 min tv hver dag og foreldrene mine så ikke tv på dagtid. Han mener jeg skaper unødvendig dårlig stemning og bidrar til utenforskap, når jeg begrenser 9 åringen. Hun vil gjerne spille med venner på xbox dagen lang. Jeg synes ikke det er greit. Om det er min tid å sove lenge, og vi ikke skal noe på en søndag f eks, Jan jeg finne alle tre på sofan foran TVen 10:30. Barna står opp ca kl 07.. Vi krangler mye om dette. Det er dårlig stemning.. Hva tenker dere? Er vel ikke alene om dette problemet 🤔 Anonymkode: 6acb9...ec5
Gjest IKC Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Tenker at dette er en del av å være to voksne i en familie, man må akseptere at man er ulike. Tror ikke det kommer noe godt ut av at du ønsker å kontrollere hva mannen din gjør med barna når han har "ansvaret". Flott å ha et bevisst forhold til skjerm, men alt trenger ikke være svart/hvitt. Jeg har mange gode minner av da jeg og min søter så tv med pappa hele morran da mamma sov og mange gode minner med mamma da vi gjorde andre ting:)
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Jeg tenker at tidene har forandret seg fra da vi var unge, og at det er helt greit å bruke skjerm. Særlig til spill, som er interaktivt, kontra å glane på noe man blir servert. Her får både store og små lov til å bruke skjerm egentlig ganske mye, og det har gått veldig greit. Eldstemann er 20 og universitetsstudent, kan ikke si jeg har merket noe negative konsekvenser av mye skjermtid, og særlig ikke sammenlignet med andre unge. Hva er du egentlig redd for? Anonymkode: 8bfc4...64b 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Jeg gav barna alt for mye skjermtid, far satt ned foten og dt har funket utmerket. Nå gjør vi mye mer sammen, tegner, leser, leker osv. tidligere ble det at jg surret rundt å ryddet å styra mens de så på tv /iPad. Nå rydder vi opp sammen på kvelden og dt er mye koseligere.. far ligger fortsatt på sofaen med tlf så der ble dt ironisk nok ik noe forandring😂😂 De får tv/ iPad morgen etter frokost mens jg steller meg, og fra kl 18 til sengetid ved 19 tiden. I helger er dt noe mer. Anonymkode: 538cc...ef4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Hva er du redd for? Anonymkode: c3cc8...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå