Gå til innhold

Ufo-aktivitet som ikke skjer i norge lengre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sier jo ikke at det er slik, selv om jeg tror at mulighetene er mere slik, enn ingenting. Alle får tro akkurat hva de vil (det plager ikke meg) og jeg er ikke spesielt fanatisk heller, men jeg er åpen for hva det måtte være som kan bevises etter hvert. For å finne ut noe, så må noen påta seg jobben med å grave og bli upopulære i enkelte kretser. Jeg heier på Hardy-guttene på tv som gidder å brenne helhjertet for saken.  Jeg er ikke vid åpen og jeg tror ikke på alt, som mange i spesialmiljøer gjør, men jeg vil heller ha sannheten, uansett hva den måtte være, enn å bli jugd for hele livet. Vi vet jo ikke hva "sannheten" er, så kanskje er det greit at vi ikke vet det, for vi hadde kanskje ikke kunnet klare å fordøye den virkelige virkeligheten i det store og hele.

Kanskje er vi de eneste småintelligente vesner i hele universet og det finnes ingen Gud. Det er det veldig mange som ikke hadde klart å få nyheten om rett i fanget, for alt de hadde bygget sine liv på hadde endt opp som ruiner og de hadde ikke maktet å se den sannheten... 

Hvis det er noen der ute, så er det ikke sikkert at det bare er en gjeng med snille ET`er som bare vil oss vel. Kanskje er det motsatt. Vi vet ikke. I mellomtiden ser jeg frem til nyheter som har litt saklig underbyggelse og gjerne skikkelig bildebevis som madrass. Jeg har god tid til mine funderinger. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (21 timer siden):

Kanskje er vi de eneste småintelligente vesner i hele universet og det finnes ingen Gud. Det er det veldig mange som ikke hadde klart å få nyheten om rett i fanget, for alt de hadde bygget sine liv på hadde endt opp som ruiner og de hadde ikke maktet å se den sannheten... 

Det er umulig å bevise at vi er alene i universet. Sånn sett vil vi aldri gi opp søken etter andre intelligenser. Vi vil heller aldri kunne motbevise Gud. :)

Hoppetaujenta skrev (21 timer siden):

Hvis det er noen der ute, så er det ikke sikkert at det bare er en gjeng med snille ET`er som bare vil oss vel. Kanskje er det motsatt. Vi vet ikke. I mellomtiden ser jeg frem til nyheter som har litt saklig underbyggelse og gjerne skikkelig bildebevis som madrass. Jeg har god tid til mine funderinger. :) 

Neida, Stephen Hawking har jo advart menneskeheten mot å forøke å ta kontakt med andre sivilisasjoner fordi de høyst sannsynlig ville kunne gjort hva de ville med oss.  Det vet imidlertid Stephen Hawking akkurat like lite om du som og jeg. Jeg kan aldri tenke meg at menneskene ville la en slik mulighet gå fra seg. 

Anonymkode: 1695b...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er umulig å bevise at vi er alene i universet. Sånn sett vil vi aldri gi opp søken etter andre intelligenser. Vi vil heller aldri kunne motbevise Gud. :)

Neida, Stephen Hawking har jo advart menneskeheten mot å forøke å ta kontakt med andre sivilisasjoner fordi de høyst sannsynlig ville kunne gjort hva de ville med oss.  Det vet imidlertid Stephen Hawking akkurat like lite om du som og jeg. Jeg kan aldri tenke meg at menneskene ville la en slik mulighet gå fra seg. 

Alt er uendelig. Hvor stort er det? Det er det ingen som vet. Man blir smårar av å skulle forsøke å tenke på det. 
Alt er mulig. Det er en svimlende tanke...og jeg er enig med SH; vi bør roe oss ned og ligge lavt i forhold til alt evt. "der ute", for vi vet ikke hva det kunne komme til å være som en dag svarte oss på beskjedene som vi sender ut i rommet. Alt er uvisst og garantert for stort for oss til å fatte, eller å gjøre noe fra eller til med på en positiv måte om det en gang blir nødvendig. Jeg er nysgjerrig, men samtidig tenker jeg at det er greit å være fornøyd med tingene slik de er i dag, for det er nokså håndterbart...ennå. Store virkelighetsendringer skaper kaos. Vi trenger det ikke. 

Jeg fortsetter å gruble litt bak øynene mine. 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Alt er uendelig. Hvor stort er det? Det er det ingen som vet. Man blir smårar av å skulle forsøke å tenke på det. 
Alt er mulig. Det er en svimlende tanke...og jeg er enig med SH; vi bør roe oss ned og ligge lavt i forhold til alt evt. "der ute", for vi vet ikke hva det kunne komme til å være som en dag svarte oss på beskjedene som vi sender ut i rommet. Alt er uvisst og garantert for stort for oss til å fatte, eller å gjøre noe fra eller til med på en positiv måte om det en gang blir nødvendig. Jeg er nysgjerrig, men samtidig tenker jeg at det er greit å være fornøyd med tingene slik de er i dag, for det er nokså håndterbart...ennå. Store virkelighetsendringer skaper kaos. Vi trenger det ikke. 

Jeg fortsetter å gruble litt bak øynene mine. 

Jeg tror at mennesket er for nysgjerrig til å la være å ta kontakt. Vi ville kanskje observere en stund først for å evt luke ut opplagte krigerske elementer, men etter hvert ville vi definitivt forsøke å opprette en slags kommunikasjon.  Hvem vet, kanskje "de" sitter med medisinske og teknologiske løsninger på problemer vi bare hadde kunne drømme om.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert alt sammen. Mens vi venter og tenker på hva vi skal gjøre, gjemt bak usynlighetskappene sine sniker de digre moderskipene seg skulder ved skulder innpå jordkloden fra alle sider og ingen radar i verden fanger dem opp før de er massivt rundt oss; de står synlig frem og da er alt for sent. Jeg tror ikke på en lykkelig fremtid for oss. Enten kommer problemene utenfra, eller så ordner atomvåpen det innenfra....eller begge deler fordi panikken griper menneskene og noen tenker at de skal ikke få oss, så vi tar våpnene i egne hender, sprenger oss til himmels og tar med oss det vi kan av de besøkende...BOOM! 

Jeg har en katastrofefilm liggende på netflix og tror jeg må se igjen elendigheten en av dagene, mens jeg ennå kan. ;)  

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Hoppetaujenta skrev (På 21.8.2022 den 8.58):

Javisst, de har baser under havet, i undervannsgrotter som er umulige å oppdage fra oven og kameraer har sluttet å fungere på såpass store dyp. Jeg har på tv "vært med" karer som undersøker aktivt alle ledetråder, som snakker med vitner over alt og ingen får betalt for å si det de sier. Jeg har også sett de programmene du mener nå...en skulle i alle fall tro at verdens ledere visste hva som foregikk og at en av dem, en gang, hadde ryggrad nok til å si at ja, det finnes og her er det vi vet, men neida. :sukk: Jeg tror at det er stor aktivitet rundt jorden, på jorden og under vann. Vi trenger å vite hva vi har med å gjøre...men noen mennesker er uregjerlige og noen hadde startet krig mot de fremmede, om de hadde visst. Skyt først - spør etterpå. 

Ja, jeg finner det overraskende. Hadde stort håp da "wiki begynte å leake" med Julian Assange i spissen;
tenkte at de nå endelig ville gi oss sannheter om det som finnes der ute, men neida, så langt kom de ikke. 
Jeg har enda håp der. Grupper som kontrollerer nettet kan komme til å legge ut opplysninger og bevis. 

Ja det er ett eller annet der ute de hevdet jo at Area 51 ikke eksisterte men hvorfor lå det der i ørkenen ? :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/20/2022 at 12:12 PM, Hoppetaujenta said:

Jeg ser ofte på aliens-program på televisjonen og jeg undres på hvorfor jeg ikke kjenner noen som forteller at de har sett svevende lys over kornåker, i hagen sin, ingen som har blitt kontaktet, bortført og operert på i romskip....det finnes massevis av trauste bønder som har opplevd det meste i usa, så hvorfor er det så taust i skandinavia?  Ikke ei eneste ku som har blitt lemlestet i natten ute på et jorde. Det er jo egentlig bra det for kuas del, men uansett liksom. Ingenting!?! Hilsen litt småskuffet Hoppetusse :sukk: 

Jeg så et merkelig lys over Fjellene i heimbygda min på tidlig 90-tall og har vært overbevist siden det om at UFOer er reelle. Jeg hadde imidlertid ingen vitner utover en hest og en hund, så har bare holdt det for meg selv. 

Anonymkode: 796dc...981

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (19 timer siden):

Ja det er ett eller annet der ute de hevdet jo at Area 51 ikke eksisterte men hvorfor lå det der i ørkenen ? :) 

Klart at det var en hotspot en gang. Tror de har flyttet og utvidet etter den tiden. Det ble for mange som visste om det. 

Jeg så et merkelig lys over Fjellene i heimbygda min på tidlig 90-tall og har vært overbevist siden det om at UFOer er reelle. Jeg hadde imidlertid ingen vitner utover en hest og en hund, så har bare holdt det for meg selv. 

Anonymkode: 796dc...981

De vitnene holder for meg og jeg tror deg på ditt ord. :jepp: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten 2001 jobbet jeg ved en industribedrift i Trondheim. Under en pause, satt på røykerommet som fortsatt fantes den gangen, fikk ei av de eldre damene der øye på et stort flimrende lys, lydløst, like over/utenfor bygningen. Mange sprang bort til vinduene for å se bedre. Kan tenke meg at 10+ personer fikk det med seg. Kan ikke huske på at noen snakket om det etterpå, det er nesten det rareste. Jeg så det kanskje bare i et sekund eller to på nært hold før det i stor fart forsvant langt utover Trondheimsfjorden i lav høyde. Har tenkt på det mange ganger siden, at det så ut som en kraftig elektrisk utladning, blågrønn i farge, men ikke blendende. Det var dagslys eller bare såvidt skumring på ettermiddagen. Dette var før vi hadde kameramobiler, da...

Husker at jeg fulgte med i avisene de neste dagene, men så ikke observasjoner fra andre nevnt noe sted. Utrolig om det ikke skulle ha blitt sett av ganske mange.

Samme høst dukket det også opp en stor kornsirkel i en åker ved Rotvoll, tror jeg det var. Jeg var og så på den og tok noen bilder som kanskje er på en film jeg aldri fikk fremkalt før jeg noen år senere kjøpte mitt første digitalkamera. Men denne kornsirkelen ble nevnt med en reportasje i Adresseavisen, husker jeg.

Var mye rart og uvanlig den høsten, sorte umerkede helikoptre rundt over byen også som fløy lavere enn helikoptre normalt har lov til å fly. En gang så jeg to eller tre svevende over glasstakene på Dragvoll (universitetet), en annen gang samme uke var det ett som hadde landet på en parkeringsplass midt i bebyggelsen på Lademoen. Men det var et slags NATO-toppmøte i byen på den tiden. Det var kort tid etter 11. september. Så kanskje det bare var amerikanere... Husker det gjorde meg litt paranoid og forstyrra der og da og at kjæresten jeg hadde den gangen ville at jeg ikke skulle tenke noe mer på det.

Alt sammen virker så rart å tenke på nå. Som om jeg er en av de som ser ting som ikke andre ser.

Men den lysende saken vi så fra pauserommet, den var det virkelig ikke bare jeg som så. 

Tror dette er første gang jeg har skrevet noe om dette.

Anonymkode: 4fd3e...1e1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mye, kunne til og med kalle på de på natten også dukket de opp innen 10-15 minutter. 

Jeg var skikkelig ufo-hvisker. Møtte andre ufo-interesserte på foredrag og ufo-konferanser. Var ute på ufo tokt mange kvelder hver uke 

Tok meg over ti år før jeg innså at det var satellitter seilende på himmelen og blinkende stjerner som forsvant bak skyer jeg så og ikke aliens😅🙈 Guri så flau jeg er over hvor fantasifull jeg var før! 

Anonymkode: 0a966...c42

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Klart at det var en hotspot en gang. Tror de har flyttet og utvidet etter den tiden. Det ble for mange som visste om det. 

De vitnene holder for meg og jeg tror deg på ditt ord. :jepp: 

Ja de har nok det :) var på Unsolved Mysteries jeg så det :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten 2001 jobbet jeg ved en industribedrift i Trondheim. Under en pause, satt på røykerommet som fortsatt fantes den gangen, fikk ei av de eldre damene der øye på et stort flimrende lys, lydløst, like over/utenfor bygningen. Mange sprang bort til vinduene for å se bedre. Kan tenke meg at 10+ personer fikk det med seg. Kan ikke huske på at noen snakket om det etterpå, det er nesten det rareste. Jeg så det kanskje bare i et sekund eller to på nært hold før det i stor fart forsvant langt utover Trondheimsfjorden i lav høyde. Har tenkt på det mange ganger siden, at det så ut som en kraftig elektrisk utladning, blågrønn i farge, men ikke blendende. Det var dagslys eller bare såvidt skumring på ettermiddagen. Dette var før vi hadde kameramobiler, da...

Husker at jeg fulgte med i avisene de neste dagene, men så ikke observasjoner fra andre nevnt noe sted. Utrolig om det ikke skulle ha blitt sett av ganske mange.

Samme høst dukket det også opp en stor kornsirkel i en åker ved Rotvoll, tror jeg det var. Jeg var og så på den og tok noen bilder som kanskje er på en film jeg aldri fikk fremkalt før jeg noen år senere kjøpte mitt første digitalkamera. Men denne kornsirkelen ble nevnt med en reportasje i Adresseavisen, husker jeg.

Var mye rart og uvanlig den høsten, sorte umerkede helikoptre rundt over byen også som fløy lavere enn helikoptre normalt har lov til å fly. En gang så jeg to eller tre svevende over glasstakene på Dragvoll (universitetet), en annen gang samme uke var det ett som hadde landet på en parkeringsplass midt i bebyggelsen på Lademoen. Men det var et slags NATO-toppmøte i byen på den tiden. Det var kort tid etter 11. september. Så kanskje det bare var amerikanere... Husker det gjorde meg litt paranoid og forstyrra der og da og at kjæresten jeg hadde den gangen ville at jeg ikke skulle tenke noe mer på det.

Alt sammen virker så rart å tenke på nå. Som om jeg er en av de som ser ting som ikke andre ser.

Men den lysende saken vi så fra pauserommet, den var det virkelig ikke bare jeg som så. 

Så spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd å besøke folk som bodde veldig øde til, slik at det ikke var et eneste neonlys i sikte
og du verden for en diger og flott nattehimmel det var der. Jeg ble stående og absorbere alle prikkene 
for å se om det var noe spesielt der ute da, men nei...jeg har enda til gode å se noe annet enn ifo`er. 

Bortsett fra èn gang. Så jeg har opplevd noe jeg også og jeg var helt våken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Faren min fortalte at han som liten (60-tallet) var på en hytte ved vannet. De var om lag 7 personer på hytta. De satt på terassen og så utover utsikten/vannet. Da så de plutselig en svær lysende kule på vannet noen 3-500 meter fra. Den var på størrelse med et hus og for bortover vannflaten før den stoppet helt 100% helt opp, ble stående helt stille en stund og for opp i luften 90 grader og forsvant på noen sekunder. Både han og resten av vitnene kunne beskrive hendelsen i detalj i ettertid og de var sjeleglade for at de delte fenomenet så mange samtidig. Hadde en av dem fortalt historien ville jo ingen trodd på det. Og det gjør vel de fleste fortsatt ikke utenom disse 7😅

Det var jo ikke i tvil om at det var en UFO de så. Om det var levende vesener fra en annen planet inni derimot, det er vel mer betvilende😅

De fleste slike observasjoner har meteorologer funnet naturvitenskapelige forklaringer på i ettertid.

Selv så jeg en slik under da jeg var ute og luftet hunden min en natt kl 01 for ca 15 år siden. Det var en diger lysende sirkel ring som så ut som den snurret rundt og rundt. Var kun jeg, hunden og en annen mann som gikk tur med hunden sin som så dette. Han trodde det kunne være noen slags lyskastere fra et utested i sentrum ca 7 km i fra. Dette fikk vi derimot aldri bekreftet. Heller ikke avisoverskrifter eller andre vitner i ettertid.

Har lurt på hva dette fenomenet jeg observerte var i årevis, helt til jeg kom over denne under og kjente den veldig igjen. Det må altså ha vært en slags ‘Halomåne’ jeg så. Jeg så det i mørket nattestid, og det spesielle var at jeg bare så sirkelen, ingen måne. Men den må nok ha vært der et sted, kanskje bak en sky. Jeg tenkte ihvertfall aldri at ringen hadde sammenheng med månen. Den var så sterkt. Halo lys kan visst ses dagtid også, da ifm sol.

https://www.nrk.no/nordland/halo-rundt-fullmanen-i-nord-norge-blir-beskrevet-som-unik-_-imponerende-og-et-flott-skue-1.15224949

https://www.google.com/search?q=halomåne&tbm=isch&ved=2ahUKEwjC7MjyqtT6AhWdBhAIHanjAE0Q2-cCegQIABAC&oq=halomåne&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzIGCAAQHhANMgUIABCiBDoHCAAQsQMQQzoFCAAQgAQ6BAgAEEM6BwgAEIAEEBM6BwgAEIAEEA1QgagPWI-tD2CWtQ9oAHAAeAGAAaUjiAHfSZIBBzMuMi45LTKYAQCgAQHAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=0V1DY4LAL52NwPAPqceD6AQ&bih=728&biw=1024&rlz=1C9BKJA_enNO848NO859&hl=nb

Anonymkode: 4ac61...0f0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...