AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Flere av mine venninner har fått høyere selvtillit etter at de fikk barn, og hun ene sa at hun ikke følte seg under andre folk lenger. Er dere enig i at det er en statusgreie å ha barn? Anonymkode: 36657...32f
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Flere av mine venninner har fått høyere selvtillit etter at de fikk barn, og hun ene sa at hun ikke følte seg under andre folk lenger. Er dere enig i at det er en statusgreie å ha barn? Anonymkode: 36657...32f Det er forskjell på å få bedre selvtillit og å få høyere status. Det første er noe man føler om seg selv det andre er hva man tenker om andre. Er ikke så rart at en som ønsker barn får bedre selvfølelse av å få barn. Anonymkode: d9f52...ded 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Føler meg så stolt av barna mine, og stolt jeg er deres mor! Så jeg føler jeg meg mer verdt nå, at dette gir mening med livet Anonymkode: b73d3...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Hvis målet er å få barn så, som det er for flertallet. Kan garantere deg at foreldre generelt får mer respekt og hensyn enn barnløse, både i jobbsammenheng og ellers. Det er en måte mennesker relaterer til hverandre på å gir hverandre en grunnleggende verdi fra på tross av sosioøkonomisk status. Men mange foreldre mister respekt av å være foreldre og når det kommer fram hvordan de er som foreldre eller hva de kan gi barna sine. Det er jo fryktelig mange som har barn som aldri skulle hatt det. Anonymkode: 687e6...5e8 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 En bkjent har barn med to forskjellige kvinner. Han har verken kontakt med noen av ungene sine eller betaler barnebidrag. Kan ikke se at statusen hans har endret seg. Han er fortsatt en taper. Anonymkode: a765f...b52 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #6 Skrevet 28. november 2021 Tror det er sånn at hvis man er to høytutdannede og ressursterke foreldre som er leger/ kirurg/ direktør o.l, så er det status å ha mange barn, men hvis man er hjemmeværende/ ufaglært og lavtlønnet, så gir det ingen status å ha barn/ mange barn. Slik jeg har forstått det. Anonymkode: 7351d...9f3 1
Rucula Skrevet 28. november 2021 #7 Skrevet 28. november 2021 Kommer an på alderen til foreldrene... Det gir ikke statuså ha barn som 20 åring.. Men som 35 åring burde du ha et barn eller 2 for å ikke falle i status..
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #8 Skrevet 28. november 2021 Jeg tror ikke, jeg VET det. Blir litt som å spørre noen om de foretrekker timelønn på 500 eller 1000 kr. idiotisk. Anonymkode: a6214...751
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #9 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det er sånn at hvis man er to høytutdannede og ressursterke foreldre som er leger/ kirurg/ direktør o.l, så er det status å ha mange barn, men hvis man er hjemmeværende/ ufaglært og lavtlønnet, så gir det ingen status å ha barn/ mange barn. Slik jeg har forstått det. Anonymkode: 7351d...9f3 Burde vært omvendt. Det burde være mer status å ha tid til å oppdra barna enn å la dem bli oppdratt av en au pair. Anonymkode: 07e8d...322 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #10 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Burde vært omvendt. Det burde være mer status å ha tid til å oppdra barna enn å la dem bli oppdratt av en au pair. Anonymkode: 07e8d...322 Det er ikke personlig altså, men folk blir bedre med en viss avstand til foreldre, er jo ikke noe gøy med for tette bånd til dem. Da ser man foreldrenes lort og drit og alle de små feilene de står for. Jeg personlig drømte om foreldre som var opptatte av noe, og ikke opptatt av meg. Det er bare små hjerner som liker denne formen for oppvekst. De har ikke noe bedre å gjøre på. De kommer aldri til å finne opp noe eller gjøre noe spesielt. Anonymkode: a6214...751 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #11 Skrevet 28. november 2021 Ja, alle vil jo ha en alenemor........ Anonymkode: aa226...b73
Million Skrevet 28. november 2021 #12 Skrevet 28. november 2021 Jeg har aldri noensinne tenkt over at barn/ikke barn skal ha noe med "status" å gjøre. Absolutt ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #13 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke personlig altså, men folk blir bedre med en viss avstand til foreldre, er jo ikke noe gøy med for tette bånd til dem. Da ser man foreldrenes lort og drit og alle de små feilene de står for. Jeg personlig drømte om foreldre som var opptatte av noe, og ikke opptatt av meg. Det er bare små hjerner som liker denne formen for oppvekst. De har ikke noe bedre å gjøre på. De kommer aldri til å finne opp noe eller gjøre noe spesielt. Anonymkode: a6214...751 Jeg tror de fleste foretrekker å bli oppdratt av ens foreldre fremfor au pair. Handler om å føle seg prioritert av ens egne foreldre. I tillegg er det båndet til dine foreldre som betyr noe. Au pairen drar fra landet etter ett år, barnehagetantene forsvinner fra livet ditt. Det er båndet til foreldrene som varer hele ens levetid om det pleies riktig. Den dagen du er 20 år og trenger hjelp så er det foreldrene dine som skal være der for deg, ikke barnehagetanten din. Anonymkode: 07e8d...322 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #14 Skrevet 28. november 2021 Status har ikke noe med barn å gjøre. Noen har barn og lav status, andre har ikke og høy status. Anonymkode: cc528...100
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #15 Skrevet 28. november 2021 Million skrev (1 time siden): Jeg har aldri noensinne tenkt over at barn/ikke barn skal ha noe med "status" å gjøre. Absolutt ikke. Du har sikkert aldri tenkt heller at penger er deilig. Eller at god mat smaker godt. Anonymkode: a6214...751
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #16 Skrevet 28. november 2021 Hvem har sagt at barn av legeforeldre eller andre høyt utdannede mennesker blir oppdratt av en au pair? For en generalisering.... Anonymkode: 2291d...345
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #17 Skrevet 28. november 2021 Mister status på arbeismarkedet iallafall. Anonymkode: 5c725...4bf
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #18 Skrevet 28. november 2021 Det gir status hvis man får tilbake fin kropp/ trent kropp kort tid etter fødsel, og man klarer å være en god mor, god kjæreste, være sosial, ha stor kapasitet på jobb etc. Hvis ikke er man bare nok en kvinne som har forfalt eller å ha fått barn. Det er nok av de. Anonymkode: 376bd...738 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #19 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gir status hvis man får tilbake fin kropp/ trent kropp kort tid etter fødsel, og man klarer å være en god mor, god kjæreste, være sosial, ha stor kapasitet på jobb etc. Hvis ikke er man bare nok en kvinne som har forfalt eller å ha fått barn. Det er nok av de. Anonymkode: 376bd...738 Fysisk attraktive personer har generelt mer status. Men vil si det kun er før man blir kjent med dem. Når man blir kjent med dem så er det de andre egenskapene som blir vesentlig for statusen etter min mening. Er man flink sosialt så kan man se ut som en skrekkøgle og likevel ha høy status. Men det funker ikke omvendt. Ser man ut som en modell, men oppfører seg som en tulling så får man lav status blant de som kjenner en. Anonymkode: 07e8d...322
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #20 Skrevet 28. november 2021 Ja. Hvis man som 40 år gammel kvinne er ufrivillig singel og ufrivillig barnløs så kjenner man på at man har "lavere status". Man har blitt "valgt bort", på en måte. Anonymkode: aa2b2...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå