Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 4 år. Jeg er veldig glad i han og bryr meg om han. Den siste måneden har ikke gått så bra fordi han har drukket alene på nettene og ringt meg midt på natten når jeg skal på skolen. Han har sagt hva han føler seg til meg at han er deprimert og ønsker å dø. Jeg blir utrolig stressa og bekymra og har ikke fått sove etterpå. Han har også gitt meg masse gaver siden han vett at jeg har ikke det så bra.

Jeg snakket med en fyr fra internettet som kom helt fra USA. Han presset meg at jeg skal sende nakenbilder av meg selv til han selvom jeg sa at jeg ikke ville. Jeg kjenner ikke denne personen. Han flørtet med meg selvom han visste at jeg hadde kjæreste. Jeg følte meg ukomfortabel og kvalmen om hele greia.

Kjæresten min fant ut av dette og reagerte veldig dårlig. Han gråt veldig masse og tok kniven mot halsen. Han var usikker på om han fortsatt ville vær sammen med meg. Jeg cheatet på han sa han til meg. Jeg har snakket med søstren min som er en del eldre enn meg. Hun synes det ikke var det og i tillegg til kjæresten hennes.

Kjæresten min sier at han er veldig glad i meg og elsker meg hele tiden. Vennene hans sa Mennesker kan gjør masse dumme ting. To av de synes det var cheating men de fikk ikke høre fra min side. 

Jeg angrer så mye på det. Jeg visste ikke hva som skjedde. Jeg begynte med nye antidepressiva medisiner da. Kjæresten og alle andre synes jeg ikke oppførte meg som meg selv på de men sluttet på de etter en uke etter masse dumme bivirkninger. Jeg har også språkvansker som gjør det ekstremt vanskelig å forstå noen eller vite hva som er rett og galt.

Han har alltid vært smålig og frekk mot meg selvom jeg har ikke gjort noe. Han har sagt masse frekke ting til meg i blant men har vært mest grei mot meg. Han sa til meg i går at han angrer at han har brydd seg masse om meg og andre ting.

Jeg har knust ølglasset til han sist måned og skjedd en gang før. Han var sint på meg og snudde ryggen sin mot meg på sofaen. Jeg rydder det opp for han mens han ligger der.

Han er arbeidsløs og gjør ingenting enn å spille på datamaskinen og snakke med venner. Jeg har hjulpet for å vasket opp for han siden han var sliten. Når jeg har sagt jeg var sliten selv da blir han irritert på meg som har skjedd i blant. Jeg har prøvd å hjulpet han med skole siden han ikke kommer inn. Jeg har prøvd å sagt til han må snakke med legen og få psykolog siden han har ikke det bra med moren og lillebroren sin hjemme.

Jeg hater når han sier til meg at jeg er som bipolare faren hans. Han har sagt det i det siste til meg.

Hva er det jeg skal gjør med det som har skjedd og ordne opp i alt dette?

Anonymkode: e8f00...e6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør det slutt og går videre. Eller du kan gå og tråkke i driten hans. Han er den som må forandre seg, det er ikke noe du kan gjøre for ham.

Anonymkode: 7293a...c26

• Liker 3
Skrevet

Det høres ut som det er mye kaos rundt deg.

Enig i at du bør droppe kjæresten, men det virker som det enkleste problemet å løse. Du må lære deg å kutte ut folk som ikke oppfører seg bra mot deg. 

Har du noen venner du kan snakke med om disse tingene? 

Anonymkode: 6a834...845

• Liker 3
Skrevet

Du er i en veldig kompleks situasjon. Den kan ende med et farlig utfall. Jeg ville oppsøkt profesjonell hjelp. Her inne vil du få råd som er gode, men også mange dårlige eller fleipete siden mange ikke er kloke nok til å skjønne at det befinner seg et menneske i den andre enden.

Anonymkode: cac8b...fa4

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det høres ut som det er mye kaos rundt deg.

Enig i at du bør droppe kjæresten, men det virker som det enkleste problemet å løse. Du må lære deg å kutte ut folk som ikke oppfører seg bra mot deg. 

Har du noen venner du kan snakke med om disse tingene? 

Eneste problemet at jeg har ikke hatt venner siden ungdomsskolen siden de var frekke mot meg hele tiden. Jeg prøvde å vær snill men det gikk ikke så bra.

Jeg holder på å bli kjent med noen nye for tiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er i en veldig kompleks situasjon. Den kan ende med et farlig utfall. Jeg ville oppsøkt profesjonell hjelp. Her inne vil du få råd som er gode, men også mange dårlige eller fleipete siden mange ikke er kloke nok til å skjønne at det befinner seg et menneske i den andre enden.

Anonymkode: cac8b...fa4

Jeg har tenkt på det i det siste siden jeg har hatt problemer med å snakt med folk og følt meg veldig deppa. Jeg snakket med psykolog for en stund siden men hun visste ikke hva hun skulle hjelpe meg med. Jeg skal få hjelp med språkvanskene.

Skrevet

Ingen av dere høres særlig gode ut for hverandre. Jeg ville vurdert terapi på hver deres kant, og fullstendig blokkering av hverandre - no contact osv. Dette forholdet høres ekstremt giftig ut. Hans psykiske utfordringer er ikke ditt ansvar og han behandler deg dårlig.

Du sender nakenbilder til en fyr som flørter med deg over nett fra USA - men her kunne du selvsagt ha valgt å blokkere denne mannen, i stedet for å gi etter for hans press, med mindre han truet deg på livet eller truet med å publisere privat informasjon om deg eller annet alvorlig. Jeg hadde aldri vært ok med det hvis jeg fant ut at kjæresten min hadde gjort det bak min rygg og påstod at hun ble kvalm av hele greia. Jeg synes det høres ut som utroskap, men det er basert på mine egne grenser.

Alt i alt, dere høres ut som en dårlig match.

Anonymkode: 69b1c...e84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg skal få hjelp med språkvanskene.

Det håper jeg du får. 

Skrevet

To mennesker i vanskelige situasjoner, kan noen ganger greie å dra hverandre opp og fram.  Dere to gjør ikke det, og har negativ virkning på hverandre.  Dump fyren, og prøv å fokusér på å få ditt eget liv mest mulig i orden, før du tenker på kjæreste igjen.  

Anonymkode: a0891...c8a

• Liker 2
Skrevet

Høres ikke ut som om dere er bra for hverandre. 

Anonymkode: a1713...507

Skrevet

Du er fanget i et toxic forhold du må komme deg ut av. Du kan ikke være med en som er så psykisk syk og som truer deg med å ta livet sitt. Det er psykisk vold 

Anonymkode: 4087e...5d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...