Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd i en ny studieby i ett år nå, og jeg har ikke fått meg noen venner her. Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor.

Jeg er med i mange studentorganisasjoner, har verv, blir med på tilfeldige fester hvor jeg ikke kjenner noen, har en sosial deltidsjobb osv. Jeg mangler ikke møteplasser i det hele tatt. Jeg har ofte en plass å dra til, iallfall hvis det er et fellesarrangement elns. (julebord, lønningspils, arrangement i regi av linjeforeninger osv.), og jeg blir invitert på en del fester og private sammenkomster også. Jeg møter mange med felles interesser/humor/verdier som meg.

Jeg er utadvendt, og holder lett i gang samtaler. Har ingen problem med å snakke med ukjente, og får god kontakt med andre. Det blir bare ikke noen varige vennskap av det. I min forrige studieby + byen jeg gikk på vgs i hadde jeg et stort nettverk. Jeg var del av flere vennegjenger og fikk mange nære venner, som jeg er god venn med den dag i dag (bare at de ikke bor her, da). Er nok ikke den sosiale kompetansen det står på, tenker jeg.

Noen som har noen råd?

Anonymkode: 2a997...447

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i helt annet situasjon en deg, men har heller ingen venner. 

Men sånn generelt, så er nordmenn helt elendige til å inkludere andre. Vi har mye å lære her av andre kulturer.

Anonymkode: 43258...7cf

Skrevet

Du snakker om alt du blir invitert på, men inviterer du andre? Tar DU initativ til å møtes, gå tur, gå på konsert, spille spill eller har vors? Eller venter du bare på andre? Min erfaring er at man må være på selv for å få og opprettholde vennskap, det kommer ikke av seg selv. 

Anonymkode: f3b96...18b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...