Gå til innhold

Tremenninger, kjenner du noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med begge bestemødre i går og har funnet ut at jeg har cirka 28 tremenninger. Men jeg kjenner ingen. Ei av de bor i nabobygda. Jeg vet hvem hun er. Ellers ingen.

Er 28 unormalt mange?

Hvor mange har dere og kjenner dere noen?

Anonymkode: 170ed...ca3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner alle på farssiden, det vil si to. Antar det er noen på morssiden, men hun har omtrent null kontakt med fettere og kusiner, så vet ærlig talt ikke.

Anonymkode: b432e...4df

• Liker 1
Skrevet

Aner ikke nøyaktig, men 80-100 stk kanskje. Kjenner mange av de.

Anonymkode: 2c5b2...a88

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ca 80, kjenner et par. Jeg syntes ikke du hadde så mange

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke helt hvor mange jeg har, og aner ikke hvem de fleste er. Da vi var små var det av og til noen som kom på ferie fra Østlandet, og vi lekte sammen, men har ikke vært noe kontakt utover det. Jeg vet hvem én av tremenningene mine er da hun har vært litt i media, og jeg vet om to søskenbarna hennes da jeg husker dem fra barndommen, men tror ikke de vet noe om oss. Vi er ikke venner på Facebook eller noe. Vet om en firmenning da (og hennes to søsken), vi vokste opp sammen og var naboer til hun flytter da hun var 12. Vi har møttes som voksne et par ganger og har kontakt via Facebook. 

Kan tenke meg at jeg har ca 10-12 tremenninger på farmors side, men har ingen peiling på farfars side, men jeg vet at de var sånn rundt 11 søsken, og mange sikkert bor på øyen vi kommer fra, men har null peiling på hvem de i så fall er. På min mors side, har jeg ingen anelse. 

Tror ikke at 28 er unormalt mange, jeg tror jeg har flere, men at det fortsatt ikke er unormalt mange. Det var mange store barnekull før i tiden. Min farmor var 1/5, min farfar 1/11, min mormor 1/3 og min morfar 1/7

Anonymkode: c555e...cbc

• Liker 1
Skrevet

Kjenner en god del av dem. Men det er i forbindelse med begravelser, bryllup, slektstreff osv. Vi henger ikke på fritiden. Ble nesten kjæreste med en av dem før jeg visste hvem han var, så det er greit å ha en viss oversikt 😄

Anonymkode: 02f27...255

• Liker 1
Skrevet

Jeg har god kontakt med to av tremenningene mine. Vi har vært mye sammen opp gjennom og derfor ser jeg på dem som nær slekt. Barna våre har også god kontakt og de er 4-meninger 😄 Tremenningene på mammas side kjenner jeg ikke i det hele tatt 

Anonymkode: 83e0d...70f

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakket med begge bestemødre i går og har funnet ut at jeg har cirka 28 tremenninger. Men jeg kjenner ingen. Ei av de bor i nabobygda. Jeg vet hvem hun er. Ellers ingen.

Er 28 unormalt mange?

Hvor mange har dere og kjenner dere noen?

Anonymkode: 170ed...ca3

28 mange? Jeg har rundt 250 😂
Kjenner noen få av dem. Bestemor hadde 11 søsken, bestefar hadde 16! Begge fra en sekt hvor de er glade i å få barn.

Anonymkode: ab3d4...c3e

• Liker 11
Skrevet

Kjenner noen få. En kjenner jeg veldig godt da vi hadde en liten flørt for noen år tilbake. 

Anonymkode: d59bd...1b9

• Liker 2
Skrevet

Om 28 er mange kommer veldig an på hvor gammel du er. Mine besteforeldre ble født mellom 1910 og 1920, og på den tiden var det fortsatt vanlig at familier hadde åtte-ti barn. Selv om deres barn ikke fikk like mange, hadde likevel foreldrene mine veldig mange søskenbarn, sikkert minst hundre til sammen. Selv har jeg sju søskenbarn, og de fleste av dem har ikke barn i det hele tatt, så mine barn har (foreløpig) bare en tremenning på min side og tre til på farssiden. Det er en enorm forskjell. 

Anonymkode: 20c60...573

• Liker 3
Skrevet

Jeg aner ikke hvor mange jeg har (det er nok mange på morssiden og svært få på farssiden) og jeg tror ikke jeg har møtt noen av dem.

Skrevet

Jeg aner ikke hvor mange tremenninger jeg har, men har møtt flere av dem.

Jeg gikk i klasse med en tremenning og det var flere på skolen.

Anonymkode: 31938...71e

Skrevet

Ja, vet hvem alle er!på mamma sin side, hun er enebarn og flere tremenninger har vært som fettere og kusiner i oppveksten. Det er også noe felles eiendom som vi har, så møtes også endel. 

Men på pappa sin side har jeg ikke peiling.

Anonymkode: ed525...ed8

Skrevet

Kjenner kun én. Jeg har veldig, veldig mange tremenninger. Aner ikke hvor mange, vil tro et sted mellom 50 og 100 - stor familie med tildels mange barn på begge sider, samt også flere ekteskap. Det at jeg har en så stor familie har også betydning for at jeg ikke kjenner tremenninger, da det ble så mange når bare søskenbarn skulle møtes, at det ikke gikk an å invitere enda flere…

Anonymkode: 0d962...24b

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Vet ikke hvor mange jeg har🙈 kjenner flere tremenninger og firemenninger jeg 🤷‍♀️ Sånn blir det fort på bygda😬😅 

Skrevet

Har vel nærmere 40. Vet om alle. Kjenner de fleste sånn på hils eller SOME i alle fall, nær venn med noen av dem.

Skrevet

Aner ikke hvor mange jeg og kan ikke navnet på en eneste en. Har sikkert møtt noen på et eller annet slektstreff i barndommen, men har aldri hatt noe med noen av dem å gjøre. 

Anonymkode: f1717...79f

Skrevet

Jeg har ikke full kontroll, men på farssiden prøver jeg å ha nogenlunde oversikt, da de bor på en annen kant av landet og min far er enebarn, så har de på en måte blitt mine søskenbarn der....

28 er ikke så veldig mange, vil tro jeg har nærmere 50.... Har kontakt med ca halvparten (men ikke NÆR kontakt med alle, altså).

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir mest overrasket over at det finnes tremmenninger er ny informasjon for deg. 

Anonymkode: ba86f...c09

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Kjenner mange av de,men vet av alle.

Men har ikke noe særlig kontakt med noen i slekta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...